Tips på moderkort till mina 2 builds? Snälla hjälp!

Permalänk
Avstängd

Tips på moderkort till mina 2 builds? Snälla hjälp!

Tjenare grabz! Nu är det 1 månad kvar till julafton och mamma/pappa ska köpa datorkomponenter till mig som jag ska bygga ihop (kalla mig inte bortskämd haha)! Jag behöver hjälp med val av moderkort till 2 olika builds, sen bestämmer jag vilken av dom jag ska köpa! Jag vill ha ett moderkort som funkar out of the box så jag kan ladda ner windows på direkten!

BUILD 1
Chassi: Corsair Carbide 200R
Moderkort: NI TIPSAR
CPU: intel i5 4460
GPU: Sapphire R9 280 Dual-X
HDD: Seagate Barracuda 1tb
PSU: Nåt Xfx agg
RAM: Corsair Vengeance LP 8GB

BUILD 2
Chassi: Corsair Carbide 200R
Moderkort: NI TIPSAR
CPU: AMD FX-6300
GPU: Sapphire R9 280 Dual-X
HDD: Seagate Barracuda 1tb
PSU: Nåt Xfx agg
RAM: Corsair Vengeance LP 8GB

Säg till om du/ni inte förstår hur jag menar eller om du har nån fråga

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Budget för moderkortet vore bra att veta! Skiljer ju lite vet du!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nilhe1:

Budget för moderkortet vore bra att veta! Skiljer ju lite vet du!

Just fan! Max 900kr för Build 1 och 800kr för build 2!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Avstängd

Välj build 1. (!!!!)
Ang moderkort får jag återkomma då jag sitter med mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makn:

Välj build 1. (!!!!)
Ang moderkort får jag återkomma då jag sitter med mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Najs! Vill att det ska funka out of the box som sagt :I

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Najs! Vill att det ska funka out of the box som sagt :I

De flesta lär funka så fort du monterat datorn. Väljer du däremot ett med z87 chipset kan vissa processorer kräva en uppdatering av bios för att funka. Med z, h, b 97-chipset slipper du det problemet så vitt jag vet.

Du är säker på dina bilds? Annars kan du skriva tot budget. Kanske går pressa in en 4690k i din budget om du kan tänka dig beställa från olika ställen....

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB