Bredbandsbolaget 100/10 vs ComHem 250/10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Som sagt, grattis. Jag hade senast i Juli fortfarande problem och då var den bryggad. Ingen aning om det fortfarande var modemet som strulade iofs, så det ska låtas vara osagt.

Har du uttaget med galvanisk avskiljare? Kan säga att både jag och en annan polare i comhemhus hade enorma problem innan comhem kom och monterade ett modernare uttag med galvanisk avskiljning (och kanske andra filter med). Innan dess var det mycket omstarter av modemet, då det över tid betedde sig illa på grund av alla störningar och annat som kom i kabeln.

Visa signatur

CachyOS | 2x1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 6950XT | 64GB@6GHz | 2x4TB SN850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

1. CG3700 är pest.
2. Är ip tele något du använder så låter det dumt.
3. Koaxial är halvvägs till adsl. Även om det bara är lokalt i huset.
4. Är integritetstänket viktigt för dig så är det också lätt val.
5. Ångerrätt fungerar oftast så att när du aktiverar tjänsten så slutar ångerrätten att fungera eller när du börjar bruka tjänsten. Står olika i olika avtal.

Jag ser inte varför du skulle välja comhem. Ring hellre till bahnhof och säg att du vill säga upp det då du fått billigare bredband. Då får du extrapris av deras antichurn.

Mailade Bahnhof och förklarade mitt ärende, fick dock detta svar:
"Hej och tack för ditt mejl!

Vi måste tyvärr meddela att vi har inte möjligheten att matcha erbjudandet du fått från comhem då stadsnätet debiterar oss fullpris för din aktuella bredbandstjänst.
Jättetråkigt!

Återkom gärna med svar om hur du önskar att vi behandlar ditt ärende.

Med vänlig hälsning "

Har inte heller fått något avtal än från Comhem, varken på mailen eller i brevlådan som utlovats... Jag antar att ångerrätten gäller från och med när säljaren var här, men utan avtalet i hand blir det besvärligt att nyttja ångerrätten känns det som.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zero Cool:

Har inte heller fått något avtal än från Comhem, varken på mailen eller i brevlådan som utlovats... Jag antar att ångerrätten gäller från och med när säljaren var här, men utan avtalet i hand blir det besvärligt att nyttja ångerrätten känns det som.

http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/din-ratt-som-kons...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är det något särskilt du vill poängtera?

Gällande detta: "Säljaren ska informera dig om ångerrätten
Du ska få information om ångerrätten innan du köper en vara. Informationen ska vara tydlig och innehålla det du behöver veta för att kunna utnyttja din ångerrätt. Till exempel ska du få information om hur du ska utöva ångerrätten och hur lång tid du har på dig. Vid distansavtal kan säljaren ge dig informationen muntligt eller på en webbplats. Om du handlar av en säljare utanför företagets affärslokaler måste dock informationen ges i en handling, eller om du samtycker till det, i annan läsbar och varaktig form.

Efter köpet ska du få en bekräftelse på avtalet som även den ska innehålla information om ångerrätten. Vid distansavtal ska du få den bekräftelsen i en handling eller i annan läsbar och varaktig form. Om det är ett avtal utanför företagets affärslokaler ska du få informationen i en handling, eller om du samtycker till det, i annan läsbar och varaktig form.

Bestämmelserna om informationskrav i lagen är alltså lite strängare när det gäller avtal som ingås utanför företagets affärslokaler, exempelvis vid så kallad gatuförsäljning."

Här fallerade säljaren på alla punkter. Till en början försökte han informera mig om att öppet köp gäller, och att det är lagstadgat att öppet köp gäller på allt man köper. Jag fick rätta honom på den punkten och informera honom om att så inte är fallet, och förklara skillnaden mellan "öppet köp" och ångerrätt.
Inte heller fick jag någon information i någon läsbar varaktig form. Detta visste jag dock inte att jag hade rätt till. Jag skulle få ett mail direkt i samma stund jag ingick köpet. Men något mail har inte kommit. Mailadressen dubbelkollades.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Körde ComHem för några månader sen men har flyttat nu.
Körde med 100/10 paketet och jag är otroligt nöjd. Varje gång jag körde Speedtest så gick den alltid över (upp till 115 ner) och min ping var alltid bra.

Jag kan rekommendera dem!

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Har du uttaget med galvanisk avskiljare? Kan säga att både jag och en annan polare i comhemhus hade enorma problem innan comhem kom och monterade ett modernare uttag med galvanisk avskiljning (och kanske andra filter med). Innan dess var det mycket omstarter av modemet, då det över tid betedde sig illa på grund av alla störningar och annat som kom i kabeln.

Ingen aning, men hade en tekniker här som jag uppfattade som duktig och han bytte koax-kabel samt strömadapter till modemet. Något annat såg han inte nödvändigt att byta så får anta att det var en galvanisk avskiljare. Han visade mätvärden på sin dator och att det såg klockrent ut. Och så var det ju också, det fungerade bra 75% av tiden och sedan var det helt tvärdött i någon timma varje dag, vilket han också tyckte var problematiskt för då blev det svårare att felsöka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Ingen aning, men hade en tekniker här som jag uppfattade som duktig och han bytte koax-kabel samt strömadapter till modemet. Något annat såg han inte nödvändigt att byta så får anta att det var en galvanisk avskiljare. Han visade mätvärden på sin dator och att det såg klockrent ut. Och så var det ju också, det fungerade bra 75% av tiden och sedan var det helt tvärdött i någon timma varje dag, vilket han också tyckte var problematiskt för då blev det svårare att felsöka.

Uttaget med avskiljning är tjockt och har kontakter vinklade neråt. Det gamla dåliga uttaget är platt och har kontakterna ståendes rakt ut.

gamla
https://c2.staticflickr.com/4/3094/3149924851_9fbd963bab.jpg

nya bättre
http://www.troskvagen.se/images/uttag.jpg

Visa signatur

CachyOS | 2x1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 6950XT | 64GB@6GHz | 2x4TB SN850x

Permalänk
Medlem

Vissa operatörer funkar riktigt bra på vissa ställen i Sverige, på andra platser inte alls.
Ingen idé att förbanna en viss operatör för att man har haft en dålig upplevelse.

Vi hade Bredbandsbolaget i vår lägenhet i flera år. Det funkade klockrent. Ringde supporten typ 1 gång på 5 år. En släkting som bodde bara några hus bort, hade också BBB och svor sig hes på alla problem som han hade med dem.

Permalänk

"COMEHEM" De har bra bredband MEN passa dig för deras avtal, de binder dig i 2 år åt gången, och om du ska flytta och har haft de i 1 år då måste du betala deras bredband fast du inte kan använda det resten av året, så om du ska flytta inom snar framtid kolla deras avtal NOGA!! mvh

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk

@Nerevarine: Haft i princip alla leverantörer och Comhem ligger nog absolut bland de sämsta i min erfarenhet. Skulle aldrig anlita dom, även om de är billigare ibland så är det inte värt alla problem.