Problem med Windows 8.1

Permalänk

Problem med Windows 8.1

Hej alla Sweclockare!

Jag har som skrivet ovan problem med Windows 8.1. Jag kan för tillfället inte ens starta datorn då Windows bara säger till mig att datorn har ett problem och måste startas om, och sen håller den på så. Jag har satt in min återställningsskiva och kan komma åt vidsa funktioner som återställningspunkter m.m men verkar inte kunna komma vidare mer än så. Frågan är nu är det kört, måste jag ominstallera Windows eller finns det andra sätt?

Permalänk
Medlem

Har du bytt ut något inne i datorn som tex moderkortet?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Har du bytt ut något inne i datorn som tex moderkortet?

Nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av rachmud23:

Du fick problemet precis efter du har bytt nätagget?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Om så är fallet, kontrollera att alla kablar från nätaggregatet är korrekt anslutna. Eftersom du inte kommer åt Windows, har du satt i SATA ström-kabeln ordentligt i hårddisk/ssd?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D / MSI RTX 5080 Gaming Trio OC / 64 GB DDR5 6000MHz / Asus Prime X870-P / be quiet! Pure Power 12 M 1000W / WD Black SN850X 4TB / Fractal Design North TG / Philips Evnia 49M2C8900

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Exakt

Permalänk
Skrivet av Zaraxor:

Om så är fallet, kontrollera att alla kablar från nätaggregatet är korrekt anslutna. Eftersom du inte kommer åt Windows, har du satt i SATA ström-kabeln ordentligt i hårddisk/ssd?

Ska kolla detta men jag fårju fortfarande upp Windows loggan om felet så någon förbindelse måste det ju vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av rachmud23:

Ska kolla detta men jag fårju fortfarande upp Windows loggan om felet så någon förbindelse måste det ju vara

Kan du starta Windows i felsäkert läge?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Kan du starta Windows i felsäkert läge?

Bra att vi kom in på det. Hur gör man detta till Windows 8 när jag ibte kan starta datorn verkar inte kunna få något bra svar från Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rachmud23:

Bra att vi kom in på det. Hur gör man detta till Windows 8 när jag ibte kan starta datorn verkar inte kunna få något bra svar från Google.

Prova trycka F8 hela tiden när du startar datorn.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Prova trycka F8 hela tiden när du startar datorn.

Fungerar inte och har nu sett till att alla kablar sitter där dom ska.

Permalänk

Jag kan komma åt bios och kommandofönstret något jag kan göra Där?

Permalänk
Inaktiv

Låter väldigt lika ett problem jag hade med Win8 - mitt problem var minnesfel - ryck ur alla minnen utom ett och testa starta den.