SweClockers drop!

Ska köpa ny BenQ skärm till streaming och film!

Permalänk
Medlem

Ska köpa ny BenQ skärm till streaming och film!

Tjena skapade innan en tråd om att jag sökte hjälp om att hitta en streaming skärm och har nu lyckats snubbla över 3st som enligt mig verkar vara vettiga men behöver fortfarande ert råd om dem är något att ha

Som sagt så ska det vara en andra skärm och min standard skärm är BenQ XL2411T Så vill helst inte att det kostar för mycket

skärm 1:
https://cdon.se/hemelektronik/asus/24inch-asus-vn247h-tn-24-p...

Skärm 2:
http://www.inet.se/produkt/2303534/benq-24-rl2455hm-tn-led-ga...

Skärm 3:
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu/23inch-fujitsu-p23t-6-th...

Uppskattar snabba svar pga Thor skärmen och att jag är så sjukt sugen på att köpa en skärm nu !!! haha

Permalänk
Medlem

jag köpte thor skärmen idag, och om man läser recensioner och åsikter här på swec så verkar den vara sjukt prisvärd. och när den idag kostar under 1000 kr så är det inget att fundera på tycker jag.

Misstänker att den kommer sopa banan med min gamla TN-skärm vad det gäller färgåtergivning.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

jag köpte thor skärmen idag, och om man läser recensioner och åsikter här på swec så verkar den vara sjukt prisvärd. och när den idag kostar under 1000 kr så är det inget att fundera på tycker jag.

Misstänker att den kommer sopa banan med min gamla TN-skärm vad det gäller färgåtergivning.

Tackar för svaret men om du hade vunnit en massa pengar och fick välja mellan thor och benq skärmen vilken hade du tagit då hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Tackar för svaret men om du hade vunnit en massa pengar och fick välja mellan thor och benq skärmen vilken hade du tagit då hahaha

Ja nu har jag ju inte testat min thor skärm än eftersom den inte har kommit fram än.
Men jag tror att jag skulle välja thor skärmen. för att den har IPS panel, har TN på min nuvarande skärm och färgåtergivningen är inte alls bra.
Men prioriterar man responstid före färgåtergivning så är ju TN panelen väldigt prisvärd.

EDIT: såg att thorskärmen fortfarande kostar 999

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Ska du inte spela på skärmen så hade jag tveklöst valt IPS före TN

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk

Thorskärmen har värdelös svärta, iaf i spel. Det svarta liksom blänker vitt och är otroligt störande. Annars har den fina färger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Ska du inte spela på skärmen så hade jag tveklöst valt IPS före TN

Skrivet av Bad boy rune:

Ja nu har jag ju inte testat min thor skärm än eftersom den inte har kommit fram än.
Men jag tror att jag skulle välja thor skärmen. för att den har IPS panel, har TN på min nuvarande skärm och färgåtergivningen är inte alls bra.
Men prioriterar man responstid före färgåtergivning så är ju TN panelen väldigt prisvärd.

EDIT: såg att thorskärmen fortfarande kostar 999

Skrivet av Discodance:

Thorskärmen har värdelös svärta, iaf i spel. Det svarta liksom blänker vitt och är otroligt störande. Annars har den fina färger.

Tjenare blev aldrig thor skärmen tycker att det inte blir snyggt att ha en skärm av ett annat märke bredvid min BenQ skärm haha

Så har beslutat mig för att köpa en BenQ skärm frågan är bara vilken kan tänka mig höja budgeten till 2500kr för då kan jag köpa en likadan skärm som jag har nu om jag vill och om ni rekomenderar det eller det finns billigare alternativ

Som sagt så ska skärmen endast användas till film,musik och streaming

posta gärna era rekomendationer inom benQ skärmar helst en billig men som ändå är bra haha

Tack så mycket !