"Dela kundvagnar/Skapa länk"-funktionen borta?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

"Dela kundvagnar/Skapa länk"-funktionen borta?

Har ni tagit bort "skapa länk" funktionen?
Hittar den varken inloggad eller efter rensad cache och cookies.

Är den tillfälligt nere bara? (Märkte att ni uppgraderar hanteringen att ta bort produkter, man slipper ladda om sidan efter varje borttagning)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Fungerar för mig.

test: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7453998/2014-12-10

så här ser kundvagnen ut för mig:

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av m4gnify:

Jag saknar knapparna helt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Master of Overkill

Du är för dålig för att kasta kundvagnar?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av tvelander:

Du är för dålig för att kasta kundvagnar?

Eller så har jag förbrukat min årliga kvota då Inet säljer för många av mina föreslagna kundvagnar?

Saknas både i Chrome och Firefox.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av DavidtheDoom:

Eller så har jag förbrukat min årliga kvota då Inet säljer för många av mina föreslagna kundvagnar?

Saknas både i Chrome och Firefox.

Haha jag vet faktiskt inte helt ärligt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inet

Ser ut som att du skapade den kundvagnen precis efter att vi släppt en ny och uppdaterad version. Kan eventuellt vara så att det har något med det att göra.

Vi har testat kundvagnen ovan i Safari, IE11 / IE9, Chrome och Firefox och kan inte få fram samma fel.

Om du skapar en helt ny kundvagn ser du fortfarande inga knappar? Vad har du för version på webbläsaren isåfall.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ser ut som att du skapade den kundvagnen precis efter att vi släppt en ny och uppdaterad version. Kan eventuellt vara så att det har något med det att göra.

Vi har testat kundvagnen ovan i Safari, IE11 / IE9, Chrome och Firefox och kan inte få fram samma fel.

Om du skapar en helt ny kundvagn ser du fortfarande inga knappar? Vad har du för version på webbläsaren isåfall.

Hej, jag har exakt samma problem!
Jag har testat att göra ny kundvagn, startat om chrome, startat om datorn. men får ändå inte till det. ^
Vad kan det vara för fel?

Edit: Har testat att rensa all historik/cookies etc, samt att vara in/utloggad på sidan. och gjort ny kundvagn efter det.

Edit2: fungerar däremot i IE, men har ingen aning om vilket IE jag har.

använder windows 7 om det är till någon nytta

EDIT3: Jag löste det! behövde tydligen stänga av adblock för att det ska funka.
något ni på inet kanske bör fixa, det är rätt många som använder det.

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av inet.se:

Ser ut som att du skapade den kundvagnen precis efter att vi släppt en ny och uppdaterad version. Kan eventuellt vara så att det har något med det att göra.

Vi har testat kundvagnen ovan i Safari, IE11 / IE9, Chrome och Firefox och kan inte få fram samma fel.

Om du skapar en helt ny kundvagn ser du fortfarande inga knappar? Vad har du för version på webbläsaren isåfall.

Verkar som att JonatanR hade helt rätt. Adblock inaktiverar de 4knapparna. Måste gräva lite i varför känner jag.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inet
Skrivet av JonatanR:

Hej, jag har exakt samma problem!
Jag har testat att göra ny kundvagn, startat om chrome, startat om datorn. men får ändå inte till det. ^
Vad kan det vara för fel?

Edit: Har testat att rensa all historik/cookies etc, samt att vara in/utloggad på sidan. och gjort ny kundvagn efter det.

Edit2: fungerar däremot i IE, men har ingen aning om vilket IE jag har.

använder windows 7 om det är till någon nytta

EDIT3: Jag löste det! behövde tydligen stänga av adblock för att det ska funka.
något ni på inet kanske bör fixa, det är rätt många som använder det.

Skrivet av DavidtheDoom:

Verkar som att JonatanR hade helt rätt. Adblock inaktiverar de 4knapparna. Måste gräva lite i varför känner jag.

Vilken adblock-version kör ni och vilka listor prenumererar ni på? Vi har testat själva och lyckas inte återskapa problemet med vanligaste listorna..

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av inet.se:

Vilken adblock-version kör ni och vilka listor prenumererar ni på? Vi har testat själva och lyckas inte återskapa problemet med vanligaste listorna..

Återkommer när jag kommer hem. Bifogar även eventuella manuellt inlagda regler senare.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vilken adblock-version kör ni och vilka listor prenumererar ni på? Vi har testat själva och lyckas inte återskapa problemet med vanligaste listorna..

jag kör adblock plus 1.8.8

Om jag istället ställer in det såhär så funkar det igen

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av inet.se:

Vilken adblock-version kör ni och vilka listor prenumererar ni på? Vi har testat själva och lyckas inte återskapa problemet med vanligaste listorna..

Kör Adblock Plus 2.6.6

Jag har:

  • EasyList

  • Malware Domains

  • Easy Privacy

  • Fanboy's Social Blocking List

(dessa är alla aktiva).

Samtliga nedladdade 18dec förutom Fanboy som är nedladdad 16dec.
De manuellt tillagda är endast undantag, inga extra blockningar.

Firefox 34.

Fungerar fortfarande inte med Adblock igång.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inet
Skrivet av JonatanR:

jag kör adblock plus 1.8.8

http://i.gyazo.com/935ac66d8b44b8d114a420a5c81df02b.png

Om jag istället ställer in det såhär så funkar det igen

http://i.gyazo.com/fb52771d8d350c0b561db8466664f75e.png

Skrivet av DavidtheDoom:

Kör Adblock Plus 2.6.6

Jag har:

  • EasyList

  • Malware Domains

  • Easy Privacy

  • Fanboy's Social Blocking List

(dessa är alla aktiva).

Samtliga nedladdade 18dec förutom Fanboy som är nedladdad 16dec.
De manuellt tillagda är endast undantag, inga extra blockningar.

Firefox 34.

Fungerar fortfarande inte med Adblock igång.

Det är "Fanboy social list" som blockerar "sharebuttons" vilket normalt syftar till såna för att dela på Twitter, Pinterest, Google+ etc. Vi kommer efter nyår publicera en ny version av hemsidan som döper om våra kundvagnsknappar så dom inte fastnar i det filtret.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av inet.se:

Det är "Fanboy social list" som blockerar "sharebuttons" vilket normalt syftar till såna för att dela på Twitter, Pinterest, Google+ etc. Vi kommer efter nyår publicera en ny version av hemsidan som döper om våra kundvagnsknappar så dom inte fastnar i det filtret.

Misstänkte det med, att de var lite roligt döpta knappar. En hotfix är ju att avaktivera adblock på er sida men det är ju inte alla som märker att något är fel.

Två brutala sär skriv ning ar.
Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inet

Det här ska nu vara uppdaterat så det inte fastnar i filtret!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram