Permalänk

Bygga en Sekundär stream PC

tjenare har tittat runt lite på diverse forum hur man kan sätta upp olika typer av 2 dator setups för att streama för att ta 100% av gaming pc till det man spelar med och sen sätter streamen/encoding på en annan dator för att avlasta PC 1.

Har också sätt att man kan bygga runt Avermedia Live Gamer HD så tänkte ni som kanske har 2pc setups för streaming vad ni kör men och vad är det kanske lägsta man kan lägga för satt och tittade lite igår på inet och nu ifall man lär med Avermedia kortet så behövs väll inte någon direkt CPU eller andvänder man bara Avermedia kortet för att ta emot signalen och sen andvända CPUn för x264 encoding ?

har kollat på detta så länge

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7686039/2015-02-05

sure nu har ju denna ingen direkt vassa saker men om nu endå lägger allt jobb på Avermedia kortet eller ska man kika på kanske AMD 8 core cpu för detta endamål kanske ?

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk

Jag har kollat på t.ex. Levelcap's video där han plockade ihop en streaming-dator. Han använde en i7 3770. Detta beror på att det är CPUn som kommer att få det jobbigt i det här sammanhanget. Ett grafikkort är överflödigt i en sådan här dator och jag skulle personligen köra t.ex. ett passivt nätagg för att dra ner ljudnivån när vi ändå snackar mediaskapande. Beror förstås på, har du en dynamisk mikrofon är det inte hela världen att ha t.ex. ett semipassivt agg eller ett tystgående ett. Hade undvikit FSPs billiga segment där. Själv hade jag nog kört typ Be Quiet KRAFT eller kanske EVGA. EVGA bör basera sig på Super Flower-grejer, så det vågar man stå bakom åtminstone. Finns oftast videor eller så att titta på för att bilda sig en uppfattning om produkter

Hade förmodligen kört 8GB RAM personligen för att kunna dedikera åtminstone 4GB åt själva strömmandet.

Tyvärr är det inte så billigt som man skulle vilja tro att bygga en kvalitativ streaming-dator. Givetvis går det att strömma med det du länkade, men du kommer nog inte få ut den kvalitet du kanske förväntar dig. Såg att du frågade om CPU och Avermedia-kortet där. Avermedia-kortet använder CPUns kraft för att strömma.

Du behöver även ha någon typ av lagring. En 120GB SSD bör vara tillräcklig, även om du skulle t.ex. vilja lagra streams eller så. De blir inte särskilt stora.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

ok tack för svar, extra HDD har jag så var mer därför jag inte la till det och kom o tänka på det senare att 8 GB kan ju vara att tänka på.

Mic så har jag en Blue Snowball som jag i så fall har till stream sen kan man köper till en MODMIC eller andvädner något gammalt headset för micen skull till in-game voice / skype etc

men annars tack för svar så får man väll ta sig en funderare i så fall har ju en annars min gammla I5-750 som man kanske kan fixa fram något Mobo och ram till annars

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]