Kan inte öppna Avancerade Systeminställningar m.m.

Permalänk
Medlem

Kan inte öppna Avancerade Systeminställningar m.m.

Hejsan, av någon anledning har jag på senare tid på min skoldator inte kunnat öppna funktioner i Kontrollpanelen som t.ex. Avancerade Systeminställningar, Systemskydd m.m. När jag trycket på det så händer det ingenting, det kommer inte upp något om behörighet eller liknande. Jag är administratör på datorn så det bör inte vara ett problem.
Någon som möjligtvis har en lösning på detta?

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

Hejsan, av någon anledning har jag på senare tid på min skoldator inte kunnat öppna funktioner i Kontrollpanelen som t.ex. Avancerade Systeminställningar, Systemskydd m.m. När jag trycket på det så händer det ingenting, det kommer inte upp något om behörighet eller liknande. Jag är administratör på datorn så det bör inte vara ett problem.
Någon som möjligtvis har en lösning på detta?

Prova att skriva detta i kör: compmgmt.msc

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Prova att skriva detta i kör: compmgmt.msc

Ok, och sedan? Är det datahanterarn typ samma sak?

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

Ok, och sedan? Är det datahanterarn typ samma sak?

Antog att det var den du ville komma till. Är det något speciellt du vill komma åt i administrationsverktygen? I så fall kan jag ge dig länken till den.

Vad det bakomliggande problemet är vet jag dock inte vad det är.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Antog att det var den du ville komma till. Är det något speciellt du vill komma åt i administrationsverktygen? I så fall kan jag ge dig länken till den.

Vad det bakomliggande problemet är vet jag dock inte vad det är.

Nae jag bara märkte plötsligt att det inte gick, så bara undrade om det fanns en lösning till det.

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO