Vad saknar ni i Bf4 som fanns i Bf3 ?

Permalänk
Skrivet av Arditi:

Vad Battlefield behöver "få tillbaka":

Bara gör om BF2, helt enkelt...

- Helst inga upplåsningsbara saker alls, och om de måste finnas, gör dem då enbart till kosmetika. Jag vill inte behöva nöta en klass i 50 timmar enbart för att kunna låsa upp det bästa vapnet för klassen, och därmed få spela på samma villkor som de som köpt spelet tidigare än mig.

Nu talar du ju lite mot dig själv...
BF2 hade ju upplåsningsbara vapen, inte lika många olika som i bf3 eller bf4, men krävdes långt mycket mer spelande för att låsa upp andra och bättre vapen i bf2 än vad som krävs i bf3/4.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Dragoonen:

För det första är inte BF2 ett perfekt spel - vilket jag heller aldrig påstått - men i jämförelse med BF3 och BF4 är det ljusår bättre, både vad det gäller spelkänsla och innehåll; ett par upplåsningsbara vapen till trots. För det andra är mängden variabler oerhört mycket färre, som du själv påpekat, då det inte finns i närheten av lika mycket saker att låsa upp; inte bara i form av vapen, utan också sikten, pipor, grepp, granatkastare, signaturdämpare, etc., etc... Att ett vapen kan ha tjugo, trettio olika accessoarer är intet annat än vansinne i min bok - speciellt när en hel del är skit, och du måste vada igenom de flesta utav dem (eller bara ha tur, något som också är käckt!) för att nå den optimala utrustningen.

Jag kan även ge dig ett flertal övriga exempel på varför man helt enkelt borde göra om BF2, men framförallt två skäl är riktigt skarpa:

1. Det förbannade webbläsargränssnittet och dessa jäkla insticksmoduler som sällan eller aldrig fungerar. Varför får jag inte söka efter servrar i spelet?
2. Alla klasser kan inte använda alla vapen, och därmed helt besegra syftet med att överhuvudtaget ha klasser. Vem var idioten som kom på detta?

/thread... igen.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det blidde inte så mycket svar? Insåg du att det faktiskt fanns/finns fuskare i både BF3 och 4?

Jag är ingen som skriker fuskare, men det är så förbannat dumt att inte ens tro att det finns.

Va? Är väl självklart det finns fuskare, det sa jag aldrig att det inte gjorde

Jag menade bara att av alla som anklagas vara fuskare så är kanske 99.9% inte det. Blir själv fuskanklagad ofta och ser hur ofta det händer att personer som garanterat inte fuskar blir anklagade.

Sådan där, skjuta alla i huvudet från hela banan fuskare har jag nog bara stött på en gång i Bf3/4, däremot var det vanligare för mig i Bad company 2.

Skrivet av Arditi:

Dragoonen:

1. Det förbannade webbläsargränssnittet och dessa jäkla insticksmoduler som sällan eller aldrig fungerar. Varför får jag inte söka efter servrar i spelet?

/thread... igen.

Jag hade tyckte det var fruktansvärt om de gick ifrån webbläsargränssnitt, orka behöva sitta i spelet för att joina en server.

Smaken är som baken i guess

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av Arditi:

Dragoonen:

För det första är inte BF2 ett perfekt spel - vilket jag heller aldrig påstått - men i jämförelse med BF3 och BF4 är det ljusår bättre, både vad det gäller spelkänsla och innehåll; ett par upplåsningsbara vapen till trots. För det andra är mängden variabler oerhört mycket färre, som du själv påpekat, då det inte finns i närheten av lika mycket saker att låsa upp; inte bara i form av vapen, utan också sikten, pipor, grepp, granatkastare, signaturdämpare, etc., etc... Att ett vapen kan ha tjugo, trettio olika accessoarer är intet annat än vansinne i min bok - speciellt när en hel del är skit, och du måste vada igenom de flesta utav dem (eller bara ha tur, något som också är käckt!) för att nå den optimala utrustningen.

Jag kan även ge dig ett flertal övriga exempel på varför man helt enkelt borde göra om BF2, men framförallt två skäl är riktigt skarpa:

2. Alla klasser kan inte använda alla vapen, och därmed helt besegra syftet med att överhuvudtaget ha klasser. Vem var idioten som kom på detta?

/thread... igen.

Whut? Var har jag påstått att du tycker bf2 är ett perfekt spel?
Det enda jag påstod var att du säger mot dig lite själv iom "Bara gör om BF2, inga upplåsningsbara sakaer"

Sa heller aldrig vilket av spelen i serien jag tycker är bättre än det andra, även om BF2 hör till ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna. Finns endast 1 FPS som klår BF2 och det är BF1942.

Inte heller frågade jag om orsaker till varför det borde göras om...

Denna gång tror jag att du läst lite för mycket mellan raderna

För övrigt så gillar jag personligen webbläsargränssnittet som serverbrowser. Men det med klasserna håller jag absolut med om. Var klass ska ha sina egna vapen.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer