Dragoonen:
För det första är inte BF2 ett perfekt spel - vilket jag heller aldrig påstått - men i jämförelse med BF3 och BF4 är det ljusår bättre, både vad det gäller spelkänsla och innehåll; ett par upplåsningsbara vapen till trots. För det andra är mängden variabler oerhört mycket färre, som du själv påpekat, då det inte finns i närheten av lika mycket saker att låsa upp; inte bara i form av vapen, utan också sikten, pipor, grepp, granatkastare, signaturdämpare, etc., etc... Att ett vapen kan ha tjugo, trettio olika accessoarer är intet annat än vansinne i min bok - speciellt när en hel del är skit, och du måste vada igenom de flesta utav dem (eller bara ha tur, något som också är käckt!) för att nå den optimala utrustningen.
Jag kan även ge dig ett flertal övriga exempel på varför man helt enkelt borde göra om BF2, men framförallt två skäl är riktigt skarpa:
1. Det förbannade webbläsargränssnittet och dessa jäkla insticksmoduler som sällan eller aldrig fungerar. Varför får jag inte söka efter servrar i spelet?
2. Alla klasser kan inte använda alla vapen, och därmed helt besegra syftet med att överhuvudtaget ha klasser. Vem var idioten som kom på detta?
/thread... igen.