Grafikkort startar inte efter lite datortrubbel.

Permalänk

Grafikkort startar inte efter lite datortrubbel.

Hej!

När jag flyttade så välte datorn olyckligtvis och ville såklart inte starta. Först så lyste dram-leden, jag plockade ut ram-minnena och satte de på rätt plats. Sen var det boot-device led som lyste, då ändrade jag om lite på SATA-kablarna och fick systemet och boota, min användarprofil var raderad, men det gick och lösa genom registereditorn. Nu så sitter jag med allt fungerande förutom grafikkortet. VGA-led lyste bara kort under alla POST-test. Det integrerade grafikkortet Intel HD Graphics 4000 fungerar. (iGPU i BIOS?)

Fläktarna går på grafikkortet, men det ger ingen signal till datorn även om jag bootar med PCIe som grafikalternativ så blir det ingen signal till skärmen. Inga lampor lyser på grafikkortet... Men de lyste när jag först startade datorn, alltså när dram-leden lyste..Nu så går POST om och om igen, boot device led lyser längst. Och i enhetshanteraren så hittar den en enhet

Nvidia-drivrutinerna blir så här när man installerar dem.

Specs:

Operativsystem: Microsoft Windows 7 64bit
Processor: Intel Core i5 3470k 3.4GHz
Processorkylare: Noctua NH-D14
Moderkort: ASUS P8Z77-V Pro
Minne: 4x4 GB Corsair Vengeance LP 1 600 MHz
Grafikkort: Gigabyte 560Ti SOC
Hårddisk: 2TB Western Digital WDC WD20EARX-008FB0
120GB Samsung SSD 840 EVO (system)
500GB Western Digital WDC WD5000AACS-00G8B1
Nätaggregat: Corsair TX 650 W
Övriga komponenter: Samsung DVD-läsare

Permalänk

Se till att grafikkortet är ordentligt nedtryckt i hållaren så att det låses fast.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Se till att grafikkortet är ordentligt nedtryckt i hållaren så att det låses fast.

Det är helt nertryckt

Permalänk

Angående okänd enhet så under fliken Information och egenskap: Maskinvaru-ID
Googla sedan på den kortaste koden.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Angående okänd enhet så under fliken Information och egenskap: Maskinvaru-ID
Googla sedan på den kortaste koden.

Tack för tipset, just nu så kommer jag inte in i Windows alls då POST startar om gång på gång och detta repeteras bara då man forcebootar på den aktuella hårddisken.