Just nu ligger jag på en 3 år gammal laptop med integrerad grafik och vill kunna spela spel utan lagg, så jag tänkte att det var dags för en uppgradering. Jag spelar CS:GO, LoL men vill gärna spela fler krävande spel då jag inte alls kan spela dem nu. Allting måste ej köpas från samma butik, fast jag föredrar Inet, Webhallen, Komplett och netonnet. Jag har skrapat ihop det här: http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2765955&view=l
Jag har tänkt överklocka processorn till ca 4.2 Ghz. Är processorn bra? Jag hade tänkt uppgradera lite senare till typ 4690k, men jag tog g3258 nu så att jag har någonting tills dess. Datorn kommer förmodligen att inköpas i maj så jag har inte bråttom. Vad tycks och vad rekommenderar ni här på Sweclockers?
EDIT: Måste inte ha en 120/144 Hz skärm då jag spelar CS:GO och bör jag satsa på ett 280/285/280X istället för 960?
Skulle ta 24" skärm för hundringen mer, dyrare spelskärm får du nog skippa med din budget.
r9 280/280x skulle jag ta över gtx 960, håll dig ifrån 285 dock. Amd ska släppa ny grafikserie under Q2 så kan hända att priserna sjunkar/kommer andra alternativ värda att titta på.
Processorn är ett bra val för budgetbygge när det ska överklockas.
Tack så mycket för det snabba svaret! Jag satsar på ett 280, fast vilken eftermarknadskylare är bäst? XFX ser bra ut med ett bra pris, har även hört att Sapphire gör riktigt bra AMD-kort.