Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

Lyckades jag precis missa kampanjen på denna? Hade tänkt köpa en eller två sådana men det blir nog inte av om priset har höjts igen...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrMajestic:

Var inne idag på Sveavägen för att hämta en förbeställd vara och får mig meddelat när jag står i butik att den inte finns och måste ha blivit såld till någon annan av misstag eftersom "lådorna ser likadana på flera produkter". Det borde inte vara möjligt för detta att hända, det finns ju streckkodsläsare. Säljaren var inte heller speciellt ursäktande utan började omgående att försöka få mig att välja en annan "liknande" produkt. Det var ju just denna jag ville ha, annars hade jag ju inte förbeställt den. Systemet för bokning måste vara sjukt dåligt utformat, alternativt hanteras dåligt i butiken. Fick information om att den kunde beställas från annan butik och skickas, men det hjälper föga när man ska ha den NU och inte om en vecka. Riktigt uselt och jag kommer att dra mig för nya beställning hädanefter.

Det låter onekligen trist det där.
Det finns ju tyvärr alltid ett fönster på någon minut mellan det att en säljare kollar en varas status och sedan går och hämtar den. Och det finns också alltid den mänskliga faktorn, att man missar informationen om att varan är bokad.
Jag kan inte annat än att be om ursäkt, som tur är tillhör det ovanligheterna.. inte för att det hjälper dig iofs :/

Skrivet av EyeNEye:

Instämmer. Bokade en fyndvara, stod direkt någon text att "Din bokning XXXX. Produkten finns inte i lager". Känns sådär halvkul om man chansar att åka över halva stan, så vet man inte.

Fick varken något mejl eller indikation på att man lagt vantarna på varan.

Står det att varan inte finns i lager så är det den indikation man kan få för tillfället helt enkelt. Om varan kan allokeras till ordern så får man ett uppföljningsmail om detta.
(Antar att vi här talar om att du bokat en fyndvara som finns i en annan butik än den du tänkt handla i?)

Skrivet av Laccy:

Lyckades jag precis missa kampanjen på denna? Hade tänkt köpa en eller två sådana men det blir nog inte av om priset har höjts igen...

Just nu kommer vi nog att ligga på ordinariepris ett tag efter att ha haft varan på nedsatt pris i över tre månader.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Står det att varan inte finns i lager så är det den indikation man kan få för tillfället helt enkelt. Om varan kan allokeras till ordern så får man ett uppföljningsmail om detta.
(Antar att vi här talar om att du bokat en fyndvara som finns i en annan butik än den du tänkt handla i?)

Nej det var den butik jag tänkt handla ifrån (Fruängen). Fick bara ett mejl, att bokningen bara är preliminär.

Det var texten när man lagt sin order jag syftade på, på hemsidan. Fick inget mejl om hämtningen heller, men väl på plats var det piano.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Just nu kommer vi nog att ligga på ordinariepris ett tag efter att ha haft varan på nedsatt pris i över tre månader.

Priset sänktes till 179kr tidigare. Gick och köpte det + 2 andra 16gb kort!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Har ni några datum då det kommer börja dimpa ner 960m laptops (typ lenovo y50) ?
Hur kommer dessa ligga i pris?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av lethul:

Har ni några datum då det kommer börja dimpa ner 960m laptops (typ lenovo y50) ?
Hur kommer dessa ligga i pris?

De är cirka en månad bort.
Pris med start från drygt ca 10k (dock en i7-modell så komme rju finnas billigare)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

Raspberry Pie Bundle

Är det något ni plockar ihop själva? Dvs. kan man boka detta och hämta ut?
För produkterna enskilt finns ju så att säga, men "inte i lager/beställningsvara"

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Hej

Raspberry Pie Bundle

Är det något ni plockar ihop själva? Dvs. kan man boka detta och hämta ut?
För produkterna enskilt finns ju så att säga, men "inte i lager/beställningsvara"

Hej, just det skalet som ingår i paketet är slut just nu men vi hoppas få in dem nu i veckan.

Visa signatur

Permalänk

Netzteil ATX 420W LC-Power LC420H

http://www.webhallen.com/datorkomponenter/209162-netzteil_atx...

Vill beställa ovanstående men det står att varken ni eller leverantör har den i lager. Går det att beställa den ändå? (kommer till betalningssidan när jag försöker). Hur lång leveranstid isåfall?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SupakmeGusta:

http://www.webhallen.com/datorkomponenter/209162-netzteil_atx...

Vill beställa ovanstående men det står att varken ni eller leverantör har den i lager. Går det att beställa den ändå? (kommer till betalningssidan när jag försöker). Hur lång leveranstid isåfall?

Vi ser ut att ha ett gäng på ingång, bör komma denna vecka.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vi ser ut att ha ett gäng på ingång, bör komma denna vecka.

Är dom högljuda? Tänkte ha en till HTPC

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Man får vad man betalar för i det här fallet misstänker jag rätt starkt
Det där agget är troligen en typ 10 år gammal design om inte mer, med tanke på fördelningen av de olika railsen, samt bristen på pci-e kontakt, samt fläktkonfigurationen...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SupakmeGusta:

Det är inte bland de tystare i alla fall
Men billigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nytt medlemssystem på gång. Sneglat lite på trophys/achievements på konsolerna och har anammat ett liknande system.

Vi kommer också att rensa bort några av de mer oklara "reglerna" i nuvarande systemet så att det blir lätt och överskådligt i framtiden. Det ska inte vara några problem att förstå hur man når nästa nivå etc.

Liten preview: (för den som vill köra detektivarbete så kan man faktiskt nå denna vy på sidan redan nu)

http://images.webhallen.com/files/achievements_swec.png

Har ni några funderingar på vad mer ni kan erbjuda era respektive kundkategorier? Skillnaden mellan svart och vit kundkategori är hårfin. Om det fanns något större incitament skulle nog fler av era kunder inom den vita kundkategorin att sträva efter den högre kategorin än vad fallet är i dagsläget.

T.ex. vore det trevligt om black-kunder (och ingen annan) får gå till valfri kassa, liksom fallet är på Sveavägen, i alla Webhallen-butiker.

En annan grej jag tycker skulle vara bra är om ni kan skilja på "kampanjpris" och "ditt medlemspris". På alla varor ni har på kampanj står det "det här är ditt medlemspris" när man är inloggad och "Kampanjpris!" när man är utloggad, bara att priset är detsamma vare sig man är medlem eller ej. Det är ju inte alls något speciellt medlemspris, det är samma pris för alla. Känns lite lurigt att få de som är inloggade att tro att det är extra bra pris bara för medlemmar när det egentligen inte är någon skillnad. Men jag förstår hur ni tänkte, få medlemmarna att tro att de får en schysst deal av er fast det bara är en allmän kampanj. Två flugor i en smäll.

Det var mitt inlägg. Vill också passa på att säga tack, ni som jobbar på Webhallen, för att ni finns. Ni är fantastiskt fina, oftast, och jag kommer fortsätta vara trogen kund, oavsett hur otacksam black-nivån än känns...

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Njure:

Har ni några funderingar på vad mer ni kan erbjuda era respektive kundkategorier? Skillnaden mellan svart och vit kundkategori är hårfin. Om det fanns något större incitament skulle nog fler av era kunder inom den vita kundkategorin att sträva efter den högre kategorin än vad fallet är i dagsläget.

T.ex. vore det trevligt om black-kunder (och ingen annan) får gå till valfri kassa, liksom fallet är på Sveavägen, i alla Webhallen-butiker.

Det är en allmän overhaul på gång av hela medlemssystemet som vi kommer att rulla ut senare i år! Kommer att ske justeringar både i hur man ackumulerar "poäng" och vilka fördelar det ger en.

Citat:

En annan grej jag tycker skulle vara bra är om ni kan skilja på "kampanjpris" och "ditt medlemspris". På alla varor ni har på kampanj står det "det här är ditt medlemspris" när man är inloggad och "Kampanjpris!" när man är utloggad, bara att priset är detsamma vare sig man är medlem eller ej. Det är ju inte alls något speciellt medlemspris, det är samma pris för alla. Känns lite lurigt att få de som är inloggade att tro att det är extra bra pris bara för medlemmar när det egentligen inte är någon skillnad. Men jag förstår hur ni tänkte, få medlemmarna att tro att de får en schysst deal av er fast det bara är en allmän kampanj. Två flugor i en smäll.
http://i.gyazo.com/fd8549d198bd7bc284d1efa70fa378b3.png

Det var mitt inlägg. Vill också passa på att säga tack, ni som jobbar på Webhallen, för att ni finns. Ni är fantastiskt fina, oftast, och jag kommer fortsätta vara trogen kund, oavsett hur otacksam black-nivån än känns...

Ojdå det där har vi inte tänkt på, det handlar bara om att vårt verktyg för att sätta kampanjpriser fungerar så i dagsläget.
Dvs vi kan sätta ett kampanjpris för "alla kunder" oavsett om de är medlemmar eller ej. Denna funktion är något som tillkommit i efterhand i det verktyget (som från början bara var till för att sätta priser för medlemmar).
Jag har bett IT-avdelningen att ändra så att det alltid bara står kampanjpris på dessa istället, oavset medlemsnivå. Endast om priset är specifikt för medlemmar kommer det att stå medlemspris.

Tackar för din support och feedback, utan sådant är det svårt att bättra sig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej! Måste fråga, varför är det ingen fraktkostnad på Sonos Play:1 Vit version, men på Sonos Play:1 Svart version så är det en fraktkostnad. Är det ett fel eller inte?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

Hej! Måste fråga, varför är det ingen fraktkostnad på Sonos Play:1 Vit version, men på Sonos Play:1 Svart version så är det en fraktkostnad. Är det ett fel eller inte?

Är nog ingen direkt tanke bakom det faktiskt, jag ändrade båda till gratis frakt nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena webhallen! Jag beställde ett ASUS 980 kort igår, då med medföljande Witcher 3 spel. Det stod att man skulle lägga till spelet som erbjudande vid checkout, men jag hittade det inte. Så jag beställde bara kortet, ville ju inte bli för sen min fråga är då, hur får jag tag på koden nu? Eller tills att det släpps iaf!
Url till produkt:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/206498-asus_g...

Visa signatur

THE GAME

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hanes256:

Tjena webhallen! Jag beställde ett ASUS 980 kort igår, då med medföljande Witcher 3 spel. Det stod att man skulle lägga till spelet som erbjudande vid checkout, men jag hittade det inte. Så jag beställde bara kortet, ville ju inte bli för sen min fråga är då, hur får jag tag på koden nu? Eller tills att det släpps iaf!
Url till produkt:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/206498-asus_g...

Hej, om du hör av dig till vår kundtjänst med ditt ordernummer så kan de lägga upp en order på spelkoden åt dig.

Spelet dyker upp bland kassaerbjudandena som finns när du går till kassan, det ligger där för 0 kr:
http://postimg.org/image/vcra334qp/

Visa signatur

Permalänk

Hej har ni problem med er PC Download sida?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mangorajaa:

Japp, IT-knuttarna jobbar för fullt med att lösa det!

Visa signatur

Permalänk

Hur kan ni vara så underbart bra på support? Jag har haft total datorkrash dom senaste 5 dagarna, Hårddisken, 144Hz Skärmen, Grafikkortet och mitt headset gick sönder på olika dagar inom loppet på 5 dagar, hade effektivt och trevlig support med Sebastian från Sveavägen! Shout out till honom. Ville bara skriva av mig för jag älskar er support!

Hare gött.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Catweazle:

Hur kan ni vara så underbart bra på support? Jag har haft total datorkrash dom senaste 5 dagarna, Hårddisken, 144Hz Skärmen, Grafikkortet och mitt headset gick sönder på olika dagar inom loppet på 5 dagar, hade effektivt och trevlig support med Sebastian från Sveavägen! Shout out till honom. Ville bara skriva av mig för jag älskar er support!

Hare gött.

Ska hälsa Sebastian att du uppskattade hjälpen!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Nytt medlemssystem på gång. Sneglat lite på trophys/achievements på konsolerna och har anammat ett liknande system.

Vi kommer också att rensa bort några av de mer oklara "reglerna" i nuvarande systemet så att det blir lätt och överskådligt i framtiden. Det ska inte vara några problem att förstå hur man når nästa nivå etc.

Liten preview: (för den som vill köra detektivarbete så kan man faktiskt nå denna vy på sidan redan nu)

http://images.webhallen.com/files/achievements_swec.png

När blir det nya rank-systemet klart?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mangorajaa:

När blir det nya rank-systemet klart?

Jag hoppas vi kan ha det up and running innan sista maj

Visa signatur

Permalänk

Hej! Jag skulle vilja veta ungefär hur lång tid det tar för er att skicka den beställda varan när den är slut på postorder men finns i butik och skickas från den?
MVH Nikolodien

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av nikolodien:

Hej! Jag skulle vilja veta ungefär hur lång tid det tar för er att skicka den beställda varan när den är slut på postorder men finns i butik och skickas från den?
MVH Nikolodien

ca 2-3 dagar på ett ungefär

Visa signatur

Permalänk

Hej när det gäller era helgkampanjer i butikerna kan man koppla dessa erbjudan till sitt konto?

http://gyazo.com/af860657e0c3390282d58feae23b2643

Permalänk
Medlem

Hej! Jag undrar vad Klarnas erbjudande för att betala i Maj betyder? Är betaldatum då 31:a maj? Framkommer inte på er sida.

http://www.webhallen.com/se-sv/info/bestallning/betala_i_maj

Permalänk
Medlem

Hej! Har upptäckt att ni har (troligtvis har) flyttat ert lager till Upplands Väsby, stämmer detta? Om ja, när gjordes det?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig