Skyrim - legendary edition, fungerar inte direkt ur förpackningen...

Permalänk

Skyrim - legendary edition, fungerar inte direkt ur förpackningen...

Hej alla datorkunniga!

Köpte skyrim till pc för ca 30 min sedan då jag tänkte prova att modda lite istället för att spela på 360 som jag brukade.

Köpte, installerade och trycker på play - allt fint, spelet gillar grafikkretsen och allt maxas.

Men när jag trycker på starta nytt spel så kommer jag in i världen men hästarna snurrar runt och pixlar iväg som långa bågar och annat krafs... Vad har hänt?!
Provade starta om datorn eftersom ingenting i inst-guiden bett mig göra det men samma problem. avinstallerade och återinstallerade och startade om men samma problem. Sänkte grafiken, stängde av funktioner osv men samma problem kvarstår...

Vad är felet? Vad är lösningen? Någon som vet? Någon med samma problem?

Skickade till Bethesta också men skulle tro att ni gett mig 10 svar innan dom svarar på mitt första meddelande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawhammer:

Hej alla datorkunniga!

Köpte skyrim till pc för ca 30 min sedan då jag tänkte prova att modda lite istället för att spela på 360 som jag brukade.

Köpte, installerade och trycker på play - allt fint, spelet gillar grafikkretsen och allt maxas.

Men när jag trycker på starta nytt spel så kommer jag in i världen men hästarna snurrar runt och pixlar iväg som långa bågar och annat krafs... Vad har hänt?!
Provade starta om datorn eftersom ingenting i inst-guiden bett mig göra det men samma problem. avinstallerade och återinstallerade och startade om men samma problem. Sänkte grafiken, stängde av funktioner osv men samma problem kvarstår...

Skickade till Bethesta också men skulle tro att ni gett mig 10 svar innan dom svarar på mitt första meddelande

Vad kör du med för Hertz på skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wo0ntee:

Vad kör du med för Hertz på skärmen?

Har för mig att detta är på grund utav en fps högre än 60 då fysiken ballar ut totalt, kan dock ha fel.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Har för mig att detta är på grund utav en fps högre än 60 då fysiken ballar ut totalt, kan dock ha fel.

detta känns bekant för mig med, vet att jag ställde in en framelimit i amd's drivrutiner istället för att ha Vsync på i spelet i alla fall

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

ohh, har 144hz på skärmen just nu - ska prova!

Permalänk
Medlem

Det beror på hz på skärmen sänk till 60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawhammer:

Hej alla datorkunniga!

Fysiken börjar balla ur när du har högre fps som det redan föreslagits här i tråden. Sätt en frame limit på runt 60.

Permalänk

Ändrade så att skärmen kör endast 60hz - funkar problemfritt!

Men vad säger ni framelimit(?), finns det någon funktion där man kan sänka fps just för detta spel eller? Spelar andra spel där jag gärna låter fps'en vara hög

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawhammer:

Ändrade så att skärmen kör endast 60hz - funkar problemfritt!

Men vad säger ni framelimit(?), finns det någon funktion där man kan sänka fps just för detta spel eller? Spelar andra spel där jag gärna låter fps'en vara hög

Du kan Max ha 100hz i skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wo0ntee:

Du kan Max ha 100hz i skyrim

Fungerar spelmotorn bra om man kommer upp i 100fps menar du?
Isf måste man ju installera det igen och ge det en chans, endast testat 120hz (flippade ur totalt) och 60hz (i mina ögon ospelbart)

Permalänk
Skrivet av Mögel:

Isf måste man ju installera det igen och ge det en chans, endast testat 120hz (flippade ur totalt) och 60hz (i mina ögon ospelbart)

har för mig fysiken ballar ur bara man kör utan V-sync. och angående att cappa så får du nog prova dig fram bara hört att v-sync av inte funkar i spelet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Brukar låsa skärmen till en viss Hz tex 100 Hz när spelar skyrim man gör det under skärminställningar om du inte redan visste det