Tjäna pengar i Battlefield: Hardline

Permalänk
Medlem

Vilka är era tips för att tjäna pengar i Hardline?

Jag har ett bra tips till er. Spela på en väldigt högpopulerad server(helst 64 players) med snabba respawns(TDM, Heist, Blood Money, inte Conquest) och en kompakt bana.

Spela som hacker! Jag tjänar 150,000 dollar per runda(som pågår i ca 20-25 minuter). Jag ligger mellan 30,000 och 40,000 EXP.
På en timme så köpte jag alla vapen jag behövde (och en hel del jag inte behövde) för både operator, professional och mechanic.

Att spela som hacker kan vara ganska lungt om du inte möter en bra motståndare. Dessutom när du levlar upp dina skills som hacker så kan du använda dina färdigheter snabbare/de räcker längre och därmed får du med poäng, mer pengar etc. Brukar lyssna på podcasts när jag gör det. Har sett andra tips som t.ex. att hitta en polare och du spelar som mechanic och bara reparerar fordon inifrån medan de andra skjuter från fordonet och en kör. Kanske är roligare men kräver också att alla kan lira samtidigt. Detta kan du göra när du själv vill.

Vad brukar ni göra?

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Jag har ett bra tips till er. Spela på en väldigt högpopulerad server(helst 64 players) med snabba respawns(TDM, Heist, Blood Money, inte Conquest) och en kompakt bana.

Spela som hacker! Jag tjänar 150,000 dollar per runda(som pågår i ca 20-25 minuter). Jag ligger mellan 30,000 och 40,000 EXP.
På en timme så köpte jag alla vapen jag behövde (och en hel del jag inte behövde) för både operator, professional och mechanic.

Att spela som hacker kan vara ganska lungt om du inte möter en bra motståndare. Dessutom när du levlar upp dina skills som hacker så kan du använda dina färdigheter snabbare/de räcker längre och därmed får du med poäng, mer pengar etc. Brukar lyssna på podcasts när jag gör det. Har sett andra tips som t.ex. att hitta en polare och du spelar som mechanic och bara reparerar fordon inifrån medan de andra skjuter från fordonet och en kör. Kanske är roligare men kräver också att alla kan lira samtidigt. Detta kan du göra när du själv vill.

Vad brukar ni göra?

Låter intressant det du säger, jag har försökt spela hacker ett par gånger men det ser inte roligt ut. Har du något knep för att få så höga poäng som hacker?

Visa signatur

Corsair Carbide 200R | Asus Strix GTX 980 | I7 4790K @4,6 Ghz | Corsair H80i | Asus Z97-A | 8GB Corsair Vengeance Pro 1866 CL9 | EVGA SuperNova G2 750W | Intel SSD 530 120 GB | Kingston SSDNow 64 GB | 1TB WD |AOC q2770Pqu (2560x1440p) | Corsair K70 | Corsair M65 RGB | Logitech Z623 THX

Permalänk
Medlem

Är man BARA ute efter att tjäna pengar.
Har en server som jag har favorit markerat som är blood money NO kill or Ban eller nått sånt heter den.
Man bara springer mellan varandras valv och plockar pengar, fattar båda lagen hur man gör så kan man hålla på tiden ut.
Mitt rekord är 117k poäng på en match. Vet inte riktigt hur mycket cash jag fick dock.

Ps. Scoreborden går bara till 99,999

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Umbrellas:

Haha, men vafan ... Vid det här laget trodde jag du menade att tjäna riktiga pengar.

Citat:

Spela som hacker! Jag tjänar 150,000 dollar per runda(som pågår i ca 20-25 minuter). [...] Att spela som hacker kan vara ganska lungt om du inte möter en bra motståndare.

När jag läser att du tjänar 150 000 dollar per runda inser jag att det är ingamevaluta som avses, men nu tror jag istället att du menar att man ska hacka som i fuska, och tänker anmäla inlägget.

Citat:

Dessutom när du levlar upp dina skills som hacker

Först här förstår jag att hacker måste vara något slags klass i spelet och att det således inte är något speciellt med tråden. Det blir dumstruten på för min del.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Haha, men vafan ... Vid det här laget trodde jag du menade att tjäna riktiga pengar.

När jag läser att du tjänar 150 000 dollar per runda inser jag att det är ingamevaluta som avses, men nu tror jag istället att du menar att man ska hacka som i fuska, och tänker anmäla inlägget.

Först här förstår jag att hacker måste vara något slags klass i spelet och att det således inte är något speciellt med tråden. Det blir dumstruten på för min del.

Haha! Rolig läsning

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Hacker är motsvarigheten till commander i tidigare BF-spel.

OnT: Har hört från väldigt många att Hotwire ger sinnessjuka mängder pengar, bara att hitta en bil och köra runt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Hacker är motsvarigheten till commander i tidigare BF-spel.

OnT: Har hört från väldigt många att Hotwire ger sinnessjuka mängder pengar, bara att hitta en bil och köra runt.

Då får man ju testa om det ger några cash.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Finns en hel drös med No kill hotwire servrar.. sitter på 9mil$ i plånboken just nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TobbeG92:

Finns en hel drös med No kill hotwire servrar.. sitter på 9mil$ i plånboken just nu.

Jag har nog ca 15000 $ haha.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.