Permalänk

Värdera 5 års gamingdator

Hej folket och glad påsk!

Nu är jag ganska färdig med att ha min stationära dator som jag snart har haft i 5 år. Anledningen varför jag vill sälja den är att jag pluggar och har mycket annat så jag hinner inte spela så mycket plus att jag är nöjd med min bärbara i dagsläget! Jag misstänker att det är ganska svårt att bedöma ett pris på en dator som är så här gammal och jag förväntar mig givetvis inga höga summor. Men jag vill ha lite koll på vad datorn är värd.

Den har med åren fått extra hårddiskar en SSD på 80 Gb och en 2 Tb.

Delarna är följande...

Chassi: Full tower Cooler Master (Sjukt stor men låter lite), hittar inte exakt modell men ngt sånt här
http://www.coolermaster.com/case/full-tower/haf-932/

Processor: Intel Core i5 Cpu quadcore 2,67 GHz

Grafikkort: Amd Radeon HD 5800 Series

Ramminne : 4 Gb

Modekort: Gigabyte GA-P55-USB3 http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3440#o...

Hårddiskar: 1 Tb samsung , 2 TB western digital och en intel ssd på 80 gb.

Detta är vad jag har..... Problemfritt har det varit också med burken vilket jag är glad över!

HA DET BRA!

Permalänk

Skriv modeller på processor och grafikkort..

Edit: lite som att säga att man har en Volvo, kan ju vara allt från 142 med rost till en spritt ny XC90 för 800.000 kr..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Ungefär 1000 för allt skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

1200 max på swec, 2-2,5 på blocket.

Visa signatur

9800X3D | ASUS Prime RX 9070 XT OC | ASUS TUF GAMING B850-PLUS
Phanteks XT Pro Ultra Mid | Kingston NV3 SSD 2TB | ASUS TUF Gaming 750W

Permalänk
Medlem

Sälj den i delar för det första, om du vill ha ut ett bättre totalvärde.

Gissar 1000-1200 som komplett, 1200-1500 i delar om skicket är bra och grejerna presenteras så gott som dammfria och med respektive tester (SMART, CrystalDisk osv).

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB