Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Skulle faktiskt behöva en fysisk version
Någon som vet vart man får tag på en billigt?

Jag har en 50kr rabattkod på CDON om det skulle hjälpa.

Permalänk

Den var lite dyrare du men den får duga

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Snart skall GTA V mödomen tas, jösses vad jag längtar!

"Klok som jag är" började jag dock inte nedladdningen förens nu, och i samma stund insåg jag att spelet är 65GB stort. Känner att situationen jag befinner mig är snarlik till "docking" scenen i Interstellar.

Steam: "Cubebenq, there is no point in using full capacity ..."
Cubebenq: "Just analyze my bandwith's limit."
Telia: "What are you doing?"
Cubebenq: "Downloading."
Steam: "Bandwith limit is set to 1MB/s."
Cubebenq: "Get ready to increase it to 25MB/s."
Telia: "It's not possible."
Cubebenq: "No, it's necessary."

Dold text
Permalänk
Skrivet av Cubebenq:

"Klok som jag är" började jag dock inte nedladdningen förens nu, och i samma stund insåg jag att spelet är 65GB stort. Känner att situationen jag befinner mig är snarlik till "docking" scenen i Interstellar.

I feel your pain 8Mbit/s är inte kul :/

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Laddar du ner från social club? Serverna krashar hela tiden där. Går från 10mb/s till 1kb/s så nåt är ju fel. Vart kan man ladda ner spelet annars?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Steam ångar på som vanligt i runt 98 Mbps

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem

Drar ner från Steam 30MB/sek

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det borde fungera via deras VIP-sida annars. Observera att konto krävs: http://www.greenmangaming.com/vip/

Nu funka det, tackar..402 riksdaler.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Koden SAVE22-OVERHO-LIDAYS på Greenmansgaming fungerar inte för mig =(, plocka upp spelet genom VIP sektionen.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

Den var lite dyrare du men den får duga

Om du nu ska ha download-varianten, varför köper du den inte på Steam där den kostar ~560kr, eller ännu bättre på Greenmangaming där det kostar ~400kr(med rabatt)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Laddar du ner från social club? Serverna krashar hela tiden där. Går från 10mb/s till 1kb/s så nåt är ju fel. Vart kan man ladda ner spelet annars?

Mega ger bra hastighet. Se mitt svar här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Okej, så kl 01 lokal tid med andra ord?

Om du bor i Sverige så, JA.

GTA V släpps till PC: 14/4-15 Kl: 01:00

Alltså 3 timmar och 19 minuter kvar.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Ska vi starta en ny tråd där handlingen diskuteras och SPOILERVARNING i rubriken och köra på allmänt snack i denna? Jag har inte förbokat för jag vill se hur det rullar på för spelarna först och har klarat mig ett par år utan att läsa en enda spoiler än så länge. Vore väldigt tråkigt om det hände nu.
Kanske är bättre att starta en "Din prestanda i GTA V" istället för det lär vara några som missar att det finns en separat tråd för handling och smäller av världens spoiler helt öppet i denna tråden.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ingen som först tänkt testa med nuvarande drivrutiner för att sedan se vilken skillnad de nya medför?

...som att någon skulle få för sig att göra det istället för att spela.
.___.

Permalänk
Avstängd

Godnatt alla ni som sitter uppe och väntar på 01.00. Själv ska jag sova gött.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av milo_:

Ingen som först tänkt testa med nuvarande drivrutiner för att sedan se vilken skillnad de nya medför?

...som att någon skulle få för sig att göra det istället för att spela.
.___.

står ju under "news på gta v" under steam, så antagligen har de fått anpassa spelet innan release, annars skulle det nog inte finnas på deras newsfeed? så blir säkert bra

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

För er som har problem med nedladdningen från Social Club kan hämta hem spelet på https://mega.co.nz/#F!N91DxBLJ!mO4qwYEfgcq4hPXUqlEdsA. 10MB/s därifrån. Packat upp utan problem (arkivets lösenord är www.intercambiosvirtuales.org). Väntar nu bara på att det ska bli tillgängligt att spela.

Mer info på Reddit.

Tack.

Jag köpte nyckel på GMG på vip (får kommer inte fram någon info alls) och jag trodde det var steamnyckel... Sadly inte (hade köpt direkt på steam om jag vetat dumsnål som jag är.) Fast med downloadern som laddad 1 GB på med full fart (8-12 MB/s) och sedan mellan 1 och 64 KB/s. Helt sjukt vad segt.
Drar 7.5 MB på MEGA.

Edit: NVM MEGA krashade och allt försvann.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nu är det mindre än tre timmar kvar och eftersom jag ännu inte sett någon som startat upp en crew så länkar jag återigen denna crew http://socialclub.rockstargames.com/crew/code_404 som endast kommer vara för svenskar. Ni kan ju sprida runt den litegrann så vi kan levla up crewen och när det är många med så kan man enklare hitta folk att lira med.

Personligen kommer jag inte bråka med multiplayer direkt utan jag kör igenom storymode först

Permalänk
Medlem

Känner mig lite halvt lurad på konfekten. Jag trodde att de skulle öppna spelet imorrn vid 13-tiden och att jag skulle hinna till webhallen och hem och installera innan dess. Så jag undrar nästan varför inte webhallen levererat under dagen idag, förutsatt att de fått hem boxarna.

Nåväl, jag har spelat igenom storyn en gång så det är väl inte bråttom. Fast helst av allt skulle jag vilja köra en Men in black så att jag inte minns något alls. Ni som inte spelat V tidigare, ni har något att se fram emot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Mega ger bra hastighet. Se mitt svar här.

Bra är ju att ta i.. ligger runt ~4 mb/s. Låg runt 11 på första delen av ngn anledning.

Men jämfört med rockstars piss-loader så är den ju bra mkt bättre. Tackar för tipset.

Permalänk
Medlem

Nu går det att ladda ner AMD Catalyst 15.4 AMD Radeon™ Grand Theft Auto V Optimized Beta Driver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

står ju under "news på gta v" under steam, så antagligen har de fått anpassa spelet innan release, annars skulle det nog inte finnas på deras newsfeed? så blir säkert bra

Det tvivlar jag inte en sekund på att de gjort. Jag ville mer veta vilka förbättringar de nya drivrutinerna medför till spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluefish:

Känner mig lite halvt lurad på konfekten. Jag trodde att de skulle öppna spelet imorrn vid 13-tiden och att jag skulle hinna till webhallen och hem och installera innan dess. Så jag undrar nästan varför inte webhallen levererat under dagen idag, förutsatt att de fått hem boxarna.

Nåväl, jag har spelat igenom storyn en gång så det är väl inte bråttom. Fast helst av allt skulle jag vilja köra en Men in black så att jag inte minns något alls. Ni som inte spelat V tidigare, ni har något att se fram emot

Jag hade också förväntat mig skivor idag. Webhallen skicka mitt spel 9/4, alltså i torsdags! :/

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Hur ska ni spela spelet? Med mus+tangentbord eller handkontroll?

Permalänk
Avstängd

Blev att sälja av CS skinns jag fick i början av CS:GO som var värda en del nu tydligen.. bara köpt en nyckel i mitt liv i cs för att man var tvungen för att sälja på market eller vad det var.. så Gta 5 kosta mig typ 2 euro laddar på bra på steam, maxar min lina så ca 11MB/s så en timme till innan man har det hemma...

Men en fråga stod nått om att man skulle få extra cash i spelet om man köpte innan imorrn kommer dom komma automatiskt när man kommer in i spelet första gången? Sen så såg jag vissa här skriva att man var tvungen att ha ett konto i rockstars social hub eller vad det hette, men antar att det är samma där i så fall att man kommer kunna göra ett när man startar spelet första gången?

Inte Spelat Gta5 på konsol så är sjukt taggad på hur det kommer vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ska vi starta en ny tråd där handlingen diskuteras och SPOILERVARNING i rubriken och köra på allmänt snack i denna? Jag har inte förbokat för jag vill se hur det rullar på för spelarna först och har klarat mig ett par år utan att läsa en enda spoiler än så länge. Vore väldigt tråkigt om det hände nu.
Kanske är bättre att starta en "Din prestanda i GTA V" istället för det lär vara några som missar att det finns en separat tråd för handling och smäller av världens spoiler helt öppet i denna tråden.

Håller med.

Gärna en till där folk skriver upp sina komponenter och vilken FPS de får med X grafikinställning. Vill minnas att vi hade en liknande tråd när BF4 begav sig och var mycket uppskattat.

Permalänk
Medlem

Laddat hem catalyst 15.4 nu. Vågar dock inte installera innan någon annan har testspelat med dem

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av KulanZ:

Laddat hem catalyst 15.4 nu. Vågar dock inte installera innan någon annan har testspelat med dem

Va inne på catalyst downloadsida för ca 2 timmar sen, då fanns inte 15.4.
Håller på och dra hem de nu och installeras strax.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Fick följande värden för mitt 970m i Geforce Exp. Så nu antar jag att alla kan kolla där vad Nvidia anser ni ska spela med.

http://imgur.com/nID01TW

Permalänk
Medlem

Hahha Rockstar jobbar snabbt, var en kille som streamade GTA V PC på Twitch, inom någon minut fick han 3500+ viewers. Några minuter senare en ban från Twitch och tråden om streamen på Steams forum raderades.