Extended shadows distance inställningen på GTA 5 inaktiverad, varför?

Permalänk

Extended shadows distance inställningen på GTA 5 inaktiverad, varför?

Hejsan! Har ett problem med en inställning på GTA 5 som heter extended shadows distance. Jag kan ej höja denna inställning eftersom den tydligen är grå och inte går att trycka på. Vad ska jag göra? Här är mina specs:

Operating System: Windows 8.1 64-bit
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4460 CPU @ 3.20GHz (4 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 8192MB RAM
Card name: NVIDIA GeForce GTX 760 3GB (192-bit)
1 TB HDD
350 W PSU
DirectX Version: DirectX 11

Permalänk
Medlem

Behöver du inte ha ett 9xx Geforce kort för det?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Skrivet av Maxizor:

Behöver du inte ha ett 9xx Geforce kort för det?

Har ingen aning med det vore för jävligt om det var så. Jag stör mig mycket på detta problem för skuggorna poppar in när jag kommer nära ett föremål, jag kanske förklarade dåligt men du fattar nog.

Permalänk
Medlem

De vill du inte slå på med din prolle ändå

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att man måste ha Shadow Quality under Settings - Graphics på tillräckligt hög nivå för att det ska gå att ändra på Advanced? Osäker.

Antingen det eller att den översta grejen måste vara på, Ignore Recommended nånting

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Skrivet av Asken:

Jag har för mig att man måste ha Shadow Quality under Settings - Graphics på tillräckligt hög nivå för att det ska gå att ändra på Advanced? Osäker.

Antingen det eller att den översta grejen måste vara på, Ignore Recommended nånting

Du hade rätt, man måste ha shadow quality på very high för att det ska fungera, tack för hjälpen ^^