Permalänk
Melding Plague

NZXT Noctis 450

NZXT förvandlar den lågmälda storsäljaren H440 till ett vräkigt ventilationsmonster med neon. Nykomlingen Noctis 450 tar plats i testlabbet för en rejäl genomgång framför kameran.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måste säga att kvalitén på bilden i era videos är snyggare än någonsin!

Mysigt test man såg.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Måste säga att kvalitén på bilden i era videos är snyggare än någonsin!

Mysigt test man såg.

bara 4k som saknas. Vissa har kört på det ett bra tag redan

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Bara jag som fick lite batmobile(Den nyare) vibbar

Permalänk
Medlem

Synd att den va dyrare, speciellt när de har bytt ut aluminium mot plast.
annars riktigt härlig recension, saknas bara 4k eller/och 60fps (prio 60fps)

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Bara jag som fick lite batmobile(Den nyare) vibbar

Undra hur något som är inspirerat utav det gamla hade sett ut....

Dold text
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

1080p @ 30hz räcker mer än väl IMO! Det är en chassierecension - inte en Hollywood blockbuster

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hyfsat snyggt chassi ochbra kvalite, men 1500 riksdaler?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Kan man inte sätta radiatorn på toppen utanför chassit, och fläktarna innanför.
För att få en push lösning.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oolllee:

Hyfsat snyggt chassi ochbra kvalite, men 1500 riksdaler?

Det är ju egentligen rätt lite, iaf med tanke på att det finns absurda priser som Cosmos II som landar runt 3500:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Undra hur något som är inspirerat utav det gamla hade sett ut....

Här är fläkarna iaf

Permalänk
Medlem

Tack för den recensionen. Nu vill jag se en recension av Thermaltake Core X2

Permalänk
Inaktiv

Varför ser den ut som ett Frankensteinmonster? H440 var ju väldigt mycket stilrenare!

Om man nu äger ett H440 och inte har tillgång till en PWM-hubb hur ska man få alla fläktsladdar ihopkopplade på ett snyggt sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Varför ser den ut som ett Frankensteinmonster? H440 var ju väldigt mycket stilrenare!

Om man nu äger ett H440 och inte har tillgång till en PWM-hubb hur ska man få alla fläktsladdar ihopkopplade på ett snyggt sätt?

Äger också ett H440 skickade nyss ett mail till dom och berättade att jag är besviken på ljudnivån. Hoppas bara att dom kanske kan sälja en sån fläkthub till mig. Kan det vara så mycket begärt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Äger också ett H440 skickade nyss ett mail till dom och berättade att jag är besviken på ljudnivån. Hoppas bara att dom kanske kan sälja en sån fläkthub till mig. Kan det vara så mycket begärt?

borde komma en rev2 med bara den som extra grej, sjukt viktigt i ett chassi som är meningen att det ska vara tyst!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

borde komma en rev2 med bara den som extra grej, sjukt viktigt i ett chassi som är meningen att det ska vara tyst!

Om dom kommer med en version 2 så ska jag fan få det av dom! När tanken är att det ska vara tyst och dom inte uppfyller det ska jag inte betala en till gång för något jag redan skulle ha!

Permalänk
Medlem

Har H440 och är sjukt nöjd! Enda som stör mig är att det inte kom med PWM-hubb

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

1,500 för den? Nej tack.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Hah! Vid första anblick hade jag gissat att den låg i 400 kronors-klassen. Det ser riktigt billigt ut på håll. Riktigt fult dessutom. Det fulaste från NZXT någonsin?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Så om man kopplar in fläkthubben på en CPU-fanheader, så styrs ALLA fläktar som är inkopplade i fläkthuben automatiskt vid tempskillnader? Har jag förstått det rätt?

Ville först ha H440, men jag klarar inte av dem där färgerna de tvingar på en. Att den inte finns i helsvart är ju helt otroligt. Man måste ha superstark glossy röd eller blå etc... dem har tappat flertalet kunder på de påtvingade färgvalen skulle jag tro.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schytzz:

Det är ju egentligen rätt lite, iaf med tanke på att det finns absurda priser som Cosmos II som landar runt 3500:-

Cosmos II är dock ett rymdskepp. Det faktum att de har tagit samma stomme som H440 (Ett chassi jag är supernöjd med) och gjort tillverkningen billigare genom att byta ut aluminium mot plast men ändå lyckats hamna på en högre prisnivå är ju bara komiskt. Visst det finns en PWM hub på baksidan men seriöst? Den ska inte göra ett sådant prispålägg som detta chassi faktiskt har på sig. Börjar undra om NZXT bara slänger upp ett pris.

Skrivet av Foxmaner:

Om dom kommer med en version 2 så ska jag fan få det av dom! När tanken är att det ska vara tyst och dom inte uppfyller det ska jag inte betala en till gång för något jag redan skulle ha!

Sa personen som att "tyst" inte vore subjektivt. Tycker själv H440 är ett väldigt tyst chassi. Däremot ska man inte förvänta sig att det ska vara knäpptyst. Chassit existerar ju inte direkt i ett vakuum.

Skrivet av Taft:

Har H440 och är sjukt nöjd! Enda som stör mig är att det inte kom med PWM-hubb

Samma här. Är dock väldigt nöjd med chassit ändå.

Skrivet av zipmiX:

Så om man kopplar in fläkthubben på en CPU-fanheader, så styrs ALLA fläktar som är inkopplade i fläkthuben automatiskt vid tempskillnader? Har jag förstått det rätt?

Ville först ha H440, men jag klarar inte av dem där färgerna de tvingar på en. Att den inte finns i helsvart är ju helt otroligt. Man måste ha superstark glossy röd eller blå etc... dem har tappat flertalet kunder på de påtvingade färgvalen skulle jag tro.

Razer-Edition finns ju. Inte helt svart och med en razerlogga på men om man kan ignorera razerloggan så är det så nära helsvart du kan komma.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Vad är det för moderkort de har monterat i lådan? Ser ju riktigt fränt ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsebbez:

Vad är det för moderkort de har monterat i lådan? Ser ju riktigt fränt ut!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2635991

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av zipmiX:

Så om man kopplar in fläkthubben på en CPU-fanheader, så styrs ALLA fläktar som är inkopplade i fläkthuben automatiskt vid tempskillnader? Har jag förstått det rätt?

Ville först ha H440, men jag klarar inte av dem där färgerna de tvingar på en. Att den inte finns i helsvart är ju helt otroligt. Man måste ha superstark glossy röd eller blå etc... dem har tappat flertalet kunder på de påtvingade färgvalen skulle jag tro.

Förutsatt att moderkortet är inställt på att styra signalen från CPU-headern efter en temperatur så kommer samtliga av de inkopplade fläktarna att styras efter denna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Cosmos II är dock ett rymdskepp. Det faktum att de har tagit samma stomme som H440 (Ett chassi jag är supernöjd med) och gjort tillverkningen billigare genom att byta ut aluminium mot plast men ändå lyckats hamna på en högre prisnivå är ju bara komiskt.

Citerar just den här biten. Sitter ju själv med ett H440 chassi och hoppas att Cosmos II kommer imorgon. H440 är faktiskt rätt bra chassi men det har vissa tillkortakommanden. Ljudisoleringsmattan på baksidan av moderkortsplåten är så pass tjock att det faktiskt är nästintill omöjligt att stänga det ordentligt. Kablarna kan inte må så lysande av att bli mosade. Däremot så fungerar isoleringen och själva layouten med kabeldragningshål är förträffligt planerade. Sedan att det enbart är DC fläktkontroller är ta mig tusan 100- poäng bara det. Slutade med att jag tog bort alla fläktar förutom en inblås, utblås där bak och så radiatorfläktarna så allt kunde kopplas in på moderkortet. Det lät alldeles för mycket med DC.

Hade h440 varit mer rymligt och lätthanterligt med sidoplåten, och PWM så hade jag antagligen stannat kvar med den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schytzz:

Citerar just den här biten. Sitter ju själv med ett H440 chassi och hoppas att Cosmos II kommer imorgon. H440 är faktiskt rätt bra chassi men det har vissa tillkortakommanden. Ljudisoleringsmattan på baksidan av moderkortsplåten är så pass tjock att det faktiskt är nästintill omöjligt att stänga det ordentligt. Kablarna kan inte må så lysande av att bli mosade. Däremot så fungerar isoleringen och själva layouten med kabeldragningshål är förträffligt planerade. Sedan att det enbart är DC fläktkontroller är ta mig tusan 100- poäng bara det. Slutade med att jag tog bort alla fläktar förutom en inblås, utblås där bak och så radiatorfläktarna så allt kunde kopplas in på moderkortet. Det lät alldeles för mycket med DC.

Hade h440 varit mer rymligt och lätthanterligt med sidoplåten, och PWM så hade jag antagligen stannat kvar med den.

Det är ju lite två chassin som är två raka motsatser till varandra. Det enda ska användas för att få ned ljudnivån. Det andra är till för att få så bra luftflöde som möjligt och få plats med så mycket som möjligt. Att betala nästan 2800:- för Cosmos II är (enligt mig iallafall) pengar i sjön. Förutom att chassit ser ut som ett rymdskepp så är det överdrivet överprisat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Cosmos II är dock ett rymdskepp. Det faktum att de har tagit samma stomme som H440 (Ett chassi jag är supernöjd med) och gjort tillverkningen billigare genom att byta ut aluminium mot plast men ändå lyckats hamna på en högre prisnivå är ju bara komiskt. Visst det finns en PWM hub på baksidan men seriöst? Den ska inte göra ett sådant prispålägg som detta chassi faktiskt har på sig. Börjar undra om NZXT bara slänger upp ett pris.

Sa personen som att "tyst" inte vore subjektivt. Tycker själv H440 är ett väldigt tyst chassi. Däremot ska man inte förvänta sig att det ska vara knäpptyst. Chassit existerar ju inte direkt i ett vakuum.

Samma här. Är dock väldigt nöjd med chassit ändå.

http://www.ocaholic.ch/modules/xcgal/albums/userpics/10674/normal_Razer-NZXTH440DBR-1.jpg

Razer-Edition finns ju. Inte helt svart och med en razerlogga på men om man kan ignorera razerloggan så är det så nära helsvart du kan komma.

Skrivet av JonasT:

Förutsatt att moderkortet är inställt på att styra signalen från CPU-headern efter en temperatur så kommer samtliga av de inkopplade fläktarna att styras efter denna.

Jo jag kom på det också att Razor finns, men som du sa, loggan... jag övervägde starkt och länge att välja den, men efter att ha kollat youtube på chassit så valde jag att skippa det. Vill helst inte ha LED belysningen, speciellt inte i grönt för det passar inte in hos mig enligt personlig preferens. Nu kan man ju stänga av all belysning på razor chassit också iofs. Men loggan är ju kvar där ändå och jag har aldrig riktigt tyckt om razor loggan haha. Sen var det flera hundra kr dyrare också, jag tkr inte det är värt den extra prislappen bara för att razor sätter på en logga Jag valde även att skippa chassit just pga. att man inte kan styra fläktarna.

Men med detta nya chassi här så kunde all belysning också stängas ner och då kan jag sätta in en egen LED strip och samtidigt slippa razor. Fast jag tvekar till detta chassi också faktiskt.. Jag är supernöjd med mitt nzxt phantom i och med att jag kan styra fläktarna med spakar (inbyggt)... kommer aldrig ifrån detta. Varför har NZXT tagit bort detta? Det är ju en superbra grej att inkludera. Datorn e tyst även fast det inte är någon isolering på phantom, men vill man gama och ha extra fläkt drar man bara i sparkarna så kan man välja low, mitt i mellan eller max, eller hur man vill, då låter det självklart mer men det struntar jag i när jag väl sitter och spelar. Det vore såklart nice om det hade varit ljuddämpning, men men klart bättre lösning för fläktarna på detta chassi men fortfarande inte så bra som phantom.

Tack för infon Jonas.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Inaktiv

Vet att ni grabbar är i Tapei just nu men jag har lite ideer på chassin jag tycker Jonas borde testa. Såsom

Nanoxia lådorna som Deep Silence 3 och 5, 6 etc
Silverstone Fortress FT05
Cooler Master Silencio 652S
Corsair Obsidian 350D

etc..

Dina recensinoner är super!

Permalänk
Medlem

Noctis

Noctis är också ett monster som Quake Live spelare!