Corsair Lapdog är gamingstativ för tangentbord och mus i soffan

Permalänk
Melding Plague

Corsair Lapdog är gamingstativ för tangentbord och mus i soffan

Den som vill använda tangentbord och mus i soffan kan ta hjälp av gamingstativet Corsair Lapdog, som nu demonstreras på Computex Taipei.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Den såg mycket smidigare ut på film än den gjorde på pressbilderna. Jonas, smög du ner en Lapdog i backfickan så du kan göra ett test sen när du kommer hem igen? Hade varit intressant att veta hur den är att använda lite längre stunder än 5 minuter på en mässa. Är den bekväm om man sitter och lirar ett par timmar?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Och för oss vänsterhänta? Det verkar inte gå att byta plats på mus och tangentbord.

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiga:

Och för oss vänsterhänta? Det verkar inte gå att byta plats på mus och tangentbord.

Tyvärr är det väl inte tillräckligt stor marknad skulle jag tro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tyvärr är det väl inte tillräckligt stor marknad skulle jag tro

Bara cirka 10 % av befolkningen i snitt i varje land...

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Tror jag heldre köper en Couchmaster så att man slipper ha en specifik typ av tangentbord till :/

Permalänk
Skrivet av riiga:

Och för oss vänsterhänta? Det verkar inte gå att byta plats på mus och tangentbord.

Jag är vänsterhänt, har aldrig i mitt liv haft en tanke på att använda musen med vänster hand för det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiga:

Bara cirka 10 % av befolkningen i snitt i varje land...

Alla vänsterhänta använder inte musen med vänster hand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Alla vänsterhänta använder inte musen med vänster hand

och vice versa

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag spelar alla mina spel på TV, och när kontroll inte passar så använder jag en betydligt billigare lösning...

Ett Billy hyllplan från IKEA.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60279805/

Fungerar fantastiskt bra, har två skruvarfastsatta på baksidan som håller upp sladdar och liknande. Ska jag inte använda hyllplanet mer så sätter jag fint tillbaka det i bokhyllan. Rekommenderas!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Har inte soffor ett armstöd? Kan inte förstå varför man inte använder det istället

Skrivet av 2infinity:

Tror jag heldre köper en Couchmaster så att man slipper ha en specifik typ av tangentbord till :/

Låter som en bättre produkt faktiskt, bara stabiliteten ser ut att göra den bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiga:

Bara cirka 10 % av befolkningen i snitt i varje land...

Jag är vänsterhänt och spelar med mus i höger och WASD i vänster.
Testat pilar och mus vänster men är inte optimalt för mig med svårt att nå knappar med mera

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Kablar i soffan, nej tack

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

och vice versa

hehe, precis. min chef är högerhänt men styr musen med vänster för att kunna skriva med penna samtidigt.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Men vilka grisar! Jag som blev så exalterad när jag såg en smidigare variant än Couchmaster, så måste man alltså ha Corsairs eget tangenbort, skulle inte tro det va!

Dessutom såg det ut som att man kommer få rejäla problem med handlederna om man använder det där några timmar om dagen!

Permalänk
Medlem

Oj den var då inte gratis men för det priset tycker jag att det borde finnas en valmöjlighet mellan vänster och högerhänt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Intressant produkt men 90 dollar är lite i överkant. Hade hellre sett någonting lite mer plastigt för 50.

Permalänk
Medlem

Kul att dom faktiskt gör en produkt som denna.
Men jag bygger hellre min egna och sparar pengarna till annat.

Hade varit än mer intressant om dom kunde utveckla nån form av stativ som kan hålla en skiva framför som är enkel att flytta undan. T.ex ett som går att vika ihop och skuffa under soffan.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Såg smidigt ut, men som sagt, går nog att göra billigare och smidigare D.I.Y style. känner många nya galleri kommer.... Brace yourself! :S

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

och vice versa

Tror inte det gäller på samma sätt eftersom det är vanligare med högerhand på musen och därför gör det att en del vänsterhänta har det så också, dock inte åt andra hållet

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Alla vänsterhänta använder inte musen med vänster hand

Skrivet av Roger W:

och vice versa

Jag fattar inte ... skulle möss använda vänsterhänta med höger hand? Låter jättekonstigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distordera:

Jag fattar inte ... skulle möss använda vänsterhänta med höger hand? Låter jättekonstigt!

Det hade kanske varit roligt om det makeade sense så att säga.

Permalänk
Medlem

Såg ut som något från 80-talet, känns som att en bit mdf board hade gjort jobbet lika bra, och billigare dessutom...kanske till och med snyggare

Permalänk
Medlem

Blev glad när jag såg rubriken och att dem faktiskt gjort en till sådan här produkt (enda jag sett tidigare har varit Couchmaster) men när man ser hur dem har gjort den och att den "bara" funkar med Corsairs egna mekaniska tbord så känns den plötsligt helt värdelös.

Couchmaster har iallafall stabilitet och armstöd och gott om plats att ha sitt EGET tangentbord/mus med musmatta på.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Spännande produkt men riktar sig i bästa fall till en begränsad publik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tror inte det gäller på samma sätt eftersom det är vanligare med högerhand på musen och därför gör det att en del vänsterhänta har det så också, dock inte åt andra hållet

Det är väl inte jättevanligt, men en del högerhänta kör musen på vänster sida för att få ner belastningen på höger arm/axel. Kan ju vara extra relevant om man gör annat som belastar högerarmen som tex racketsporter osv.

Det kanske inte kompenserar samma antal vänsterhänta som kör musen i högerhanden, men det är nog vanligare än man tror.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag är vänsterhänt och spelar med mus i höger och WASD i vänster.
Testat pilar och mus vänster men är inte optimalt för mig med svårt att nå knappar med mera

jag är vänsterhänt och har musen i vänster hand och höger hand på WASD, funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

jag är vänsterhänt och har musen i vänster hand och höger hand på WASD, funkar utmärkt.

Men men hur gör du med "hoppa" mellanslag? Sjukt svårt med lillfingret

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

@NuZ: Jag använder delen av handen där lillfingret sitter ihop med resten av handen, kan trycka ned den precis lika lätt som att trycka ned med fingret.