Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@nDre:
vad trevligt. Måste nog ringa posten imorgon. Har flyttat och hade glömt att ändra leverans adressen på aliexpress.

Hunnit testa den något förresten?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

@nDre:
vad trevligt. Måste nog ringa posten imorgon. Har flyttat och hade glömt att ändra leverans adressen på aliexpress.

Hunnit testa den något förresten?

Ja! Skit bra! Jag är rätt imponerade måste jag säga. Första gången i mitt liv känner jag att detta tablet kunna jag använda som ett riktigt pc varje dag. Mycket grejer för den lite pengar. Jag kommer nu sälja direkt mitt typ 3-4 års gammal Asus EeePC vad jag har använd som bildiagnostik. Detta tablet är typ 3x snabbare. Måste hitta något beskrivning hur kan man ta bort android systemet och spara upp lite plats på hårddisken. 10gig lediga plats efter ny installerad win känns inte så mycket. Efter första uppdateringen blir det 7 gig. Så ja... det är bra att ha ett typ 64gb micro sd kort eller större, sen installera apparna på kortet. Jag är trött nu men får testa mer i morgon (idag efter jobbet).

Hoppas att ni förstår mig (jag är inte helt svensk men pssstt)

Permalänk
Skrivet av nDre:

@nzt:
Jag fick min Chuwi Vi10 idag! Vilket snabbt levernas, det var bara 10 arbetsdagar.

Fick du den i brevlådan eller fick du hämta ut den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hänglås:

Fick du den i brevlådan eller fick du hämta ut den?

Jag fick hämta ut.

Permalänk
Skrivet av nDre:

Jag fick hämta ut.

Okej, fick du en avi eller via SMS. Anledningen till varför jag undrar är för att jag inte är hemma och kommer inte vara det på ett tag. Hade beräknat att det minst skulle ta 15 dagar till innan den kom. Men om det kommer SMS-avi så är det ju lugnt, annars får jag be någon kolla min brevlåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hänglås:

Okej, fick du en avi eller via SMS. Anledningen till varför jag undrar är för att jag inte är hemma och kommer inte vara det på ett tag. Hade beräknat att det minst skulle ta 15 dagar till innan den kom. Men om det kommer SMS-avi så är det ju lugnt, annars får jag be någon kolla min brevlåda.

Tyvärr det är ingen sms avi för att de kinesarna rätt sällan skriver mobil nummer. Jag fick ett vanligt pappers avi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nDre:

Ja! Skit bra! Jag är rätt imponerade måste jag säga. Första gången i mitt liv känner jag att detta tablet kunna jag använda som ett riktigt pc varje dag. Mycket grejer för den lite pengar. Jag kommer nu sälja direkt mitt typ 3-4 års gammal Asus EeePC vad jag har använd som bildiagnostik. Detta tablet är typ 3x snabbare. Måste hitta något beskrivning hur kan man ta bort android systemet och spara upp lite plats på hårddisken. 10gig lediga plats efter ny installerad win känns inte så mycket. Efter första uppdateringen blir det 7 gig. Så ja... det är bra att ha ett typ 64gb micro sd kort eller större, sen installera apparna på kortet. Jag är trött nu men får testa mer i morgon (idag efter jobbet).

Hoppas att ni förstår mig (jag är inte helt svensk men pssstt)

WIMboot kan vara ett alternativ: http://www.howtogeek.com/196416/wimboot-explained-how-windows...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Plockade ett par även jag, kan också återkomma men risken finns väl att de är slut när jag hämtat ut.

Skrivet av anon5930:

Med tanke på det ni skriver och personen som kommenterat produkten på Prisjakt så borde det vara ganska stor chans att iallafall nuvarande batch på NoN bör innehålla 4TB WD Greens. Och jämför man dessutom då med WDs recertified-diskar så är det ju som kronwalled nämner en bra deal ändå.

Satt en WD green i den jag öppnat hittils.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Tele2 har rea på Sony Xperia Z3 Compact, från 4495 till 2995kr.

Om ni studenter går via Mecenat får ni ytligare 400kr rabatt och tar därmed priset ned till 2595kr.
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/sony/sony-xperia-z3-compac...

Hej,

Vet du/någon om denna är operatörslåst?
Jag försökte hitta det på sidan men ser ingen info om det.

Tack på förhand
/Erik

Permalänk

Någon som beställde E3-1270v3 och fått processorn? Beställde från två olika företag igår och nekades från båda. Har testat ett annat idag. Fick svar från Compliq.se igår att det tydligen var begränsat antal kampanj och den var slut hos deras leverantör

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av The Door:

Hej,

Vet du/någon om denna är operatörslåst?
Jag försökte hitta det på sidan men ser ingen info om det.

Tack på förhand
/Erik

Eftersom operatören numera enligt lag måste låsa upp telefoner gratis när bindningstiden är slut och erbjudandet inte verkar ha bindningstid så är den i praktiken "olåst"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@bonafriss:

Jag beställde också från två ställen.
Fick en leverarad idag. Får se om dom skickar ut den andra också från proshop, 10-12 juni skulle dom skicka ut den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Eftersom operatören numera enligt lag måste låsa upp telefoner gratis när bindningstiden är slut och erbjudandet inte verkar ha bindningstid så är den i praktiken "olåst"

Man tackar
Blir nog en sådan till Sambon då

Permalänk
Skrivet av planta:

@bonafriss:

Jag beställde också från två ställen.
Fick en leverarad idag. Får se om dom skickar ut den andra också från proshop, 10-12 juni skulle dom skicka ut den.

http://zvenzzon.com/img/xeon-zvenzzon-2.jpg

Härligt! till vilket pris och vart beställde du från?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Edit: Gammalt inlägg.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Härligt! till vilket pris och vart beställde du från?

Även jag hämtade ut min nyss. Beställde från teknikdelar i fredags (innan det postades här) för 1378:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Tele2 har rea på Sony Xperia Z3 Compact, från 4495 till 2995kr.

Om ni studenter går via Mecenat får ni ytligare 400kr rabatt och tar därmed priset ned till 2595kr.
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/sony/sony-xperia-z3-compac...

Jag försökte beställa detta, men det verkar inte gå att beställa om man inte redan är en abonnent på Tele2. Man måste antingen välja nytt abonnemang eller ha ett sedan tidigare. Är det någon av er som fått igenom en beställning utan att beställa till ett abonnemang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

Jag försökte beställa detta, men det verkar inte gå att beställa om man inte redan är en abonnent på Tele2. Man måste antingen välja nytt abonnemang eller ha ett sedan tidigare. Är det någon av er som fått igenom en beställning utan att beställa till ett abonnemang?

Självklart måste du beställa till ett abonnemang när du köper av en operatör, men det säger du ju upp direkt och behöver bara betala för en månad. Tyckte dessutom jag såg att de har nåt nytt abonnemang som inte ens har någon månadsavgift? Perfekt i så fall för dem som bara vill ha telefonen och säger upp abonnemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jh8001:

Självklart måste du beställa till ett abonnemang när du köper av en operatör, men det säger du ju upp direkt och behöver bara betala för en månad. Tyckte dessutom jag såg att de har nåt nytt abonnemang som inte ens har någon månadsavgift? Perfekt i så fall för dem som bara vill ha telefonen och säger upp abonnemanget.

Ingen månadskostnad, men man måste ha ett datapaket, så det minsta möjliga är 50kr/månaden.

Permalänk
Inaktiv

Köpte AOC-skärmen igår och det är ett bra pris för en så pass fin produkt. Tekniken har verkligen gått framåt sen 2007.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett inlägg om Lumia 520 raderades då den förbättrade uppföljaren Lumia 530 finns till samma pris och har legat där senaste halvåret.

http://www.icahemma.se/smartphone-lumia-530-dark-grey-nokia-p...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Hjälp en hårdvarunoobie! Vad gäller egentligen kring processorkylare, har skaffat en i5, 4670K. Är det ett "krav" att köpa en kylare till? Och isf, är denna tillräcklig? Antar det beror på användningsområde etc, men säg att jag inte funderar på att överklocka och ha mig. (Fast jag spelar graffikintensiva spel och håller på med en del processorkrävande programvara rent generellt).

Permalänk
Medlem

@joehow: du behöver inte alls en annan kylare om du inte vill eller har tänkt överklocka men det är ingen dum investering. Intels kylare (den man får med) är ganska rutten och ju mer processor-krävande grejer man pysslar med desto vettigare är det att uppgradera.

Hyper 212 är en bra kylare som många rekommenderar tack vare dess "bang for the buck" egenskaper, dvs man får mkt kylare för pengen. Vill du inte gegga kan du skippa ett byte men ju närmare 100% processor-användning du ligger när du använder datorn desto mer bör du fundera på att uppgradera.

Permalänk
Medlem

@chloe
Tack så mycket för svaret ! Det känns väl som att det låga priset motiverar det, och kanske kan få processorn att få lite längre hållbarhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joehow:

@chloe
Tack så mycket för svaret ! Det känns väl som att det låga priset motiverar det, och kanske kan få processorn att få lite längre hållbarhet?

Framförallt får du bättre ljudnivå

Permalänk
Medlem
Skrivet av joehow:

@chloe

Det är en riktigt bra investering, kör den kylaren i två av mina datorer hemma, finns bra "guider" på youtube om man känner sig osäker på hur man skall göra för att montera den.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem

+1 till 212Evo. Jag har ett och jag är jätte nöjd med det. Tyst och kalt. Köpte också 299:- förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Ett inlägg om Lumia 520 raderades då den förbättrade uppföljaren Lumia 530 finns till samma pris och har legat där senaste halvåret.

http://www.icahemma.se/smartphone-lumia-530-dark-grey-nokia-p...

Nu vet jag inte vad det var för erbjudande i inlägget, men det är högst debatterbart att Lumia 530 är bättre än 520.

Var på jakt efter en budgetlur som present för drygt ett halvår sedan, eftersom android har krävt ganska bra hårdvara för att flyta bra historiskt sett, och apple uppenbarligen inte är ett alternativ, föll valet på windows mobile. Såg erbjudande på 530, och läst en hel del gott om 520, så kikade lite närmare, det slutade med att jag skulle ha föredragit 520 över 530, men tyvärr fanns den inte till samma pris.

Kommer inte ihåg exakt alla punkter och har inte orkat läsa igenom reviews igen endast för detta svar, men bl a skärmen var extremt dålig på 530:

http://www.trustedreviews.com/opinions/nokia-lumia-530-vs-520

http://www.pcadvisor.co.uk/review/windows-phones/nokia-lumia-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S2:

Komplett kör med "Lördagsgodis" kampanj. ..

.... GP Portable PowerBank.

Javisst 27% Rea "bara idag" på Komplett av GP Portable PowerBank Silver Edition
http://www.komplett.se/gp-portable-powerbank-silver-edition/8...
Nästan lika billigt som Webbhallens ordinarie pris
http://www.webhallen.com/se-sv/hem_och_hushall/213877-gp_port...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Javisst 27% Rea "bara idag" på Komplett av GP Portable PowerBank Silver Edition
http://www.komplett.se/gp-portable-powerbank-silver-edition/8...
Nästan lika billigt som Webbhallens ordinarie pris
http://www.webhallen.com/se-sv/hem_och_hushall/213877-gp_port...

Det sjuka är att komplett äger webhallen!