Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Borde det inte fungera med exFAT? Jag har en extern HDD på 1TB som jag använder för att flytta video och bilder från min PS4 till datorn och där går iallafall exFAT bra.

Jag har inte hunnit testa den själv och blir eventuellt ett försök under kvällen. Återkommer med resultat, såvida nu inte någon annan hinner före då.

Kanske har inte testat med något annat än just NTFS.

Edit: Hitta detta efter lite googlande http://community.eu.playstation.com/t5/PS4-Support/Can-the-PS... Kolla sista inlägget

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag googlade runt lite och det verkar som om stödet för till exempel .mkv är uruselt (en kille hade testat tio olika filmer och fått en att funka) och att det är ett jäkla meck att få det att funka....

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Inaktiv

Media-appen fungerar bra med exFAT iallafall, har hunnit prova och går bra. Men det gäller ju som sagt att appen klarar av att spela upp själva filerna med. När det nästan tagit två år för videostöd att komma hade iallafall jag hoppats på någon mer heltäckande lösning iofs.

Permalänk

Blev inte direkt imponerad av Sonys insats under E3. Hela presskonferensen kändes som ett stort antiklimax. Har personligen noll intresse av Final Fantasy etc.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Är där någon som vet svaret på min fråga då jag googlat och läst rundor men inte lyckats hitta ett konkret svar:

Jag har ett äldre psn konto som jag tänkt avveckla då jag har ett annat som jag främst använder, har tillgång till båda men bara det nya har ps+, min fråga är om jag på något sätt kan flytta över alla trophys till mitt nya konto på något sätt ?

mvh

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niw0:

Är där någon som vet svaret på min fråga då jag googlat och läst rundor men inte lyckats hitta ett konkret svar:

Jag har ett äldre psn konto som jag tänkt avveckla då jag har ett annat som jag främst använder, har tillgång till båda men bara det nya har ps+, min fråga är om jag på något sätt kan flytta över alla trophys till mitt nya konto på något sätt ?

mvh

Nej, du kan inte flytta något från ett konto till ett annat, oavsett vad det är.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu var man äntligen PS4 ägare Nu gäller det bara att hitta några konsolexklusiva spel att sätta tänderna i. Destiny och FF X/X-2 HD verkar vara bra spel att börja med.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sådärja, nu var man äntligen PS4 ägare Nu gäller det bara att hitta några konsolexklusiva spel att sätta tänderna i. Destiny och FF X/X-2 HD verkar vara bra spel att börja med.

Har du inte spelat The Last of Us är det ett MÅSTE.

Permalänk
Medlem

Blev nästan PS4-ägare idag, var inne på Elgiganten nu under rean och tog en konsol, men på väg till kassan upptäckte jag hur galet mycket ett spel kostar, ställde tillbaka konsolen igen...=/
Finns det något liknande steam-rean eller gmg/humble bundle när det gäller ps4-spel? Eller är det bara fysiska dyra boxar som gäller?

Vill gärna lira FF7 remaken och sambon väntar på kingdom hearts, men det är lite saftigt med 4000+ för 2 spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krittez:

Blev nästan PS4-ägare idag, var inne på Elgiganten nu under rean och tog en konsol, men på väg till kassan upptäckte jag hur galet mycket ett spel kostar, ställde tillbaka konsolen igen...=/
Finns det något liknande steam-rean eller gmg/humble bundle när det gäller ps4-spel? Eller är det bara fysiska dyra boxar som gäller?

Vill gärna lira FF7 remaken och sambon väntar på kingdom hearts, men det är lite saftigt med 4000+ för 2 spel

Det är rea på PSN ibland, kanske inte lika bra som steam / humble dock.
Spel brukar annars vara billigare att beställa på nätet, särskilt om man kan vänta ett tag efter release.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

https://www.youtube.com/watch?v=eaKX7h2Rydg

Det är väl inte bara jag som är grymt sugen på HD-remastern av Uncharted trilogin?

Klart värdiga titlar för återlansering, blir nog ett köp på lanseringen såvida det inte kostar onödigt mycket för min del.

Är riktigt pepp då jag aldrig kört Uncharted och precis köpt ett PS4 Men först blir det The Last of Us Remastered!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krittez:

Detta https://store.playstation.com/#!/sv-se/home/spel
Eller fysiska boxar som gäller (prisjakt är till stor fördel här )

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lankus:

Är riktigt pepp då jag aldrig kört Uncharted och precis köpt ett PS4 Men först blir det The Last of Us Remastered!

Du har fem riktigt trevliga titlar framför dig då.

@Krittez
Värt att tänka på är att väldigt få av spelen Sony visade verkligen är PS4 exklusiva. FF VII remaster kommer till fler plattformar, förmodligen PC, men PS4 får den först. KH3 borde dock vaa exklusiv men kan hända att den når PC med. Square Enix har prioriterat PC mer än tidigare på senare tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Har du inte spelat The Last of Us är det ett MÅSTE.

Just ja, det lär jag definitivt skaffa. Listan just nu ser ut på följande sätt:
Destiny
Killzone
Last of Us Remastered
Final Fantasy X/X-2 HD
God of War 3 Remastered
(ev. Bloodborne)

Skrivet av Krittez:

Haha, jag blundade när jag gick förbi spelhyllan
Men visst tar det emot att pynta 550kr för ett spel när motsvarande på PC kostar hälften så mycket. Se Batman som exempel, pyntade drygt 220kr för en nyckel medan prisjakt säger 526kr för PS4 versionen. Jag skaffade min PS4a för att köra konsollexklusiva spel och då får det kosta vad det kostar. Samtidigt blir det inte så många spel per år (i jämförelse med PC) så det är väl okej ändå.

Destiny ligger f.n. på 230kr och det är ett bra pris Orkar dock inte köpa det på nätet utan får dra till Elgiganten där de tar 280kr så man har något att leka med ikväll

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Har också tänkt lira Destiny de kommande veckorna Lägg till LankusQ på PSN så kanske vi kan sammarbeta!

Förövrigt så får du Destiny +2xDLC för ~500kr på PSN (Om du har PSN+) och Destiny +3xDLC för 800kr på PSN (även utan PSN+ tror jag).

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Inaktiv

@Mocka: Infamous: Second Son och First Light är värda att slänga ett öga eller två på med skulle jag säga. Tror det är ett rätt skapligt pris på en bundling med båda på PSN just nu om man har PSN+.

I övrigt är det väl Driveclub som kan vara värt en titt men sen är det rätt ont om exklusiva titlar dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

@Mocka: Har också tänkt lira Destiny de kommande veckorna Lägg till LankusQ på PSN så kanske vi kan sammarbeta!

Förövrigt så får du Destiny +2xDLC för ~500kr på PSN (Om du har PSN+) och Destiny +3xDLC för 800kr på PSN (även utan PSN+ tror jag).

Kan jag göra

Lite saftiga priser plus segt att det kommer ligga på PSN och inte på fysisk skiva, får se hur jag gör.

Egentligen skall man ju köpa detta : https://www.spelbutiken.se/produkt/destiny-the-taken-king-leg...
Dock är det ju release i september mao ett tag tills dess.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

@Mocka: Infamous: Second Son och First Light är värda att slänga ett öga eller två på med skulle jag säga. Tror det är ett rätt skapligt pris på en bundling med båda på PSN just nu om man har PSN+.

I övrigt är det väl Driveclub som kan vara värt en titt men sen är det rätt ont om exklusiva titlar dessvärre.

@Mocka: Kan varmt rekommendera dessa. Har kört en hel del driveclub (level 43) och tycker det är lika skoj fortfarande. Tror season passet tar slut nu i juni men tror det ska komma mer efter det.

Slog till med second son på rean (som varar till 25/6). Innan det lirade jag precis klart First light som jag tyckte var väldigt bra, lite kort men å andra sidan kostar det knappt något

Är det fortfarande värt att slå till med Destiny? Har varit sugen på det länge men är det fortfarande många spelare som spelar?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skrivet av frizzy10:

@Mocka: Kan varmt rekommendera dessa. Har kört en hel del driveclub (level 43) och tycker det är lika skoj fortfarande. Tror season passet tar slut nu i juni men tror det ska komma mer efter det.

Slog till med second son på rean (som varar till 25/6). Innan det lirade jag precis klart First light som jag tyckte var väldigt bra, lite kort men å andra sidan kostar det knappt något

Är det fortfarande värt att slå till med Destiny? Har varit sugen på det länge men är det fortfarande många spelare som spelar?

Har både spelat inFamous och sett flera timmars gameplay. Visst, kan faktiskt tänka mig det också även om jag tyckte det var svårstyrt och därmed väldigt svårt på sina ställen då alla fienden är riktigt pricksäkra.

PS+ lär jag nog skaffa mest för gratisspelen man får Men att köpa massa spel på PSN undrar jag om det är värt. De kan ju aldrig säljas vidare som en fysisk box trots allt. Hur känner ni om den saken?

Angående Destiny har jag hört att folk fortfarande spelar det. Annars är det ju en rätt najs SP upplevelse om jag förstått det rätt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frizzy10:

Jo, First Light är lite väl kort men så är det i princip en stand alone DLC och kostar inte så mycket oftast. Ganska lätt att ta platinum-pokalen i om man gillar sådant med.

Destiny var rätt populärt då när jag köpte min PS4 och det spelet (december 2014) och det ska väl fortfarande vara rätt aktivt vad jag förstått. DLC släpps fortfarande vilket ska hålla liv i spelet. Själv har jag inte spelat mer än tutorial, fastnat med så mycket andra spel sedan dess jag kommit av mig helt tyvärr. Även om det inte är PS4-exklusivt så är det ändå en titel jag tycker är värd att titta på med.

Skrivet av Mocka:

Har både spelat inFamous och sett flera timmars gameplay. Visst, kan faktiskt tänka mig det också även om jag tyckte det var svårstyrt och därmed väldigt svårt på sina ställen då alla fienden är riktigt pricksäkra.

PS+ lär jag nog skaffa mest för gratisspelen man får Men att köpa massa spel på PSN undrar jag om det är värt. De kan ju aldrig säljas vidare som en fysisk box trots allt. Hur känner ni om den saken?

Angående Destiny har jag hört att folk fortfarande spelar det. Annars är det ju en rätt najs SP upplevelse om jag förstått det rätt.

Är det första Infamous till PS3 du spelat alltså? Jag köpte denna strax efter den kom till PS3 och spelade förvisso igenom den men gillade inte riktigt allt med spelet. Minns att jag höll på och letade shards i spelvärlden, sista gick inte hitta och gav upp helt på serien. Sedan nu i början av året fick vi First Light via PSN+ så gav det spelet en chans och gillade det riktigt skarpt. Second Son är riktigt bra med.

Jag försöker i dagsläget att enbart köpa boxade titlar. Det enda spel jag faktiskt köpt på PSN för PS4 är Minecraft och det var mest för att det var billigt samt att jag fick spelet till PS Vita också. Annars ser jag sällan någon direkt fördel även om HD remasters brukar få ganska trevliga priser till och från. Närmare 100kr än 200kr på spel som i butik ofta kostar långt över 200/300kr. Men samtidigt uppskattar jag den där boxen i hyllan samt möjligheten att sälja spelet om jag skulle ogilla spelet eller helt enkelt tröttna på det. Samtidigt är det ju smidigt att ha spelet via PSN då man slipper leta reda på skivan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

De spel som inte har en linjär story eller med multiplayer mode vill jag hellre ha via PSN då de går fortare att starta plus man slipper sätta i skivan hela tiden. De spel som man spelar en gång igen eller två, vill jag hellre ha på skiva om de inte är markant billigare på någon sale

Okej, får kika lite närmare på det. Tack

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Ett ps4 exklusivt spel som liknar inget annat måste vara the unfinished Swan, Kan verka helskumt och bara dumt till en början men fastnar man för det så är man helt klart fast

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Tycker ni PS4 ägare får skärpa er lite. Hur kan ingen ha postat om Ratchet & Clank?

Tror minsann att jag fått ett nytt PS4 spel att se fram emot

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FlashTec:

Ett ps4 exklusivt spel som liknar inget annat måste vara the unfinished Swan, Kan verka helskumt och bara dumt till en början men fastnar man för det så är man helt klart fast

Synd det spelet inte var längre bara. Jag visste ingenting om titeln innan jag startade den efter att ha fått den via PSN+. Körde igenom rubbet i en sittning (vilket inte tog så lång tid samtidigt). Riktigt mysigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Synd det spelet inte var längre bara. Jag visste ingenting om titeln innan jag startade den efter att ha fått den via PSN+. Körde igenom rubbet i en sittning (vilket inte tog så lång tid samtidigt). Riktigt mysigt.

Har inte spelat det själv, är mera en racer/slay some monster i diablo 3 spelare, men gumman som spelade det hade redigt roligt i alla fall och det gjorde ju inte saken sämre att det var gratis genom PSN+ men det är väl även anledningen till att det var gratis att det inte var så långt.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, First Light är lite väl kort men så är det i princip en stand alone DLC och kostar inte så mycket oftast. Ganska lätt att ta platinum-pokalen i om man gillar sådant med.

Destiny var rätt populärt då när jag köpte min PS4 och det spelet (december 2014) och det ska väl fortfarande vara rätt aktivt vad jag förstått. DLC släpps fortfarande vilket ska hålla liv i spelet. Själv har jag inte spelat mer än tutorial, fastnat med så mycket andra spel sedan dess jag kommit av mig helt tyvärr. Även om det inte är PS4-exklusivt så är det ändå en titel jag tycker är värd att titta på med.

Är det första Infamous till PS3 du spelat alltså? Jag köpte denna strax efter den kom till PS3 och spelade förvisso igenom den men gillade inte riktigt allt med spelet. Minns att jag höll på och letade shards i spelvärlden, sista gick inte hitta och gav upp helt på serien. Sedan nu i början av året fick vi First Light via PSN+ så gav det spelet en chans och gillade det riktigt skarpt. Second Son är riktigt bra med.

Jag försöker i dagsläget att enbart köpa boxade titlar. Det enda spel jag faktiskt köpt på PSN för PS4 är Minecraft och det var mest för att det var billigt samt att jag fick spelet till PS Vita också. Annars ser jag sällan någon direkt fördel även om HD remasters brukar få ganska trevliga priser till och från. Närmare 100kr än 200kr på spel som i butik ofta kostar långt över 200/300kr. Men samtidigt uppskattar jag den där boxen i hyllan samt möjligheten att sälja spelet om jag skulle ogilla spelet eller helt enkelt tröttna på det. Samtidigt är det ju smidigt att ha spelet via PSN då man slipper leta reda på skivan.

Ja det var inte speciellt dyrt med inFamous DLCn, runt 180pix eller så. Såg nu på PSN att den inte ens kostar 100kr dock

Destiny blir av, var dock så stor skillnad på butikspriset och på nätet att den får vänta några dagar tills den dimper ner i brevlådan

Nej det är Second Son till PS4 jag provlirat. Så det går inte att kopiera in spelet på HDDn från skiva? Trist om det inte är så. Håller med om fördelen med PSN dock, kanske blir något lir eller två. Som du säger är det mer fördelaktigt att kunna sälja vidare sen. Sett flera lir på Blocket som jag hade kunnat köpa.

Skrivet av frizzy10:

De spel som inte har en linjär story eller med multiplayer mode vill jag hellre ha via PSN då de går fortare att starta plus man slipper sätta i skivan hela tiden. De spel som man spelar en gång igen eller två, vill jag hellre ha på skiva om de inte är markant billigare på någon sale

Okej, får kika lite närmare på det. Tack

Hur är laddningstiderna då? HDD vs skiva?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FlashTec:

Har inte spelat det själv, är mera en racer/slay some monster i diablo 3 spelare, men gumman som spelade det hade redigt roligt i alla fall och det gjorde ju inte saken sämre att det var gratis genom PSN+ men det är väl även anledningen till att det var gratis att det inte var så långt.

Väl värt en genomspelning själv om du känner för något lite lugnare spel vid något tillfälle.

Skrivet av Mocka:

Ja det var inte speciellt dyrt med inFamous DLCn, runt 180pix eller så. Såg nu på PSN att den inte ens kostar 100kr dock

Destiny blir av, var dock så stor skillnad på butikspriset och på nätet att den får vänta några dagar tills den dimper ner i brevlådan

Nej det är Second Son till PS4 jag provlirat. Så det går inte att kopiera in spelet på HDDn från skiva? Trist om det inte är så. Håller med om fördelen med PSN dock, kanske blir något lir eller två. Som du säger är det mer fördelaktigt att kunna sälja vidare sen. Sett flera lir på Blocket som jag hade kunnat köpa.

Jo, rätt bra priser nu.
Sedan kan det vara bra att hålla koll på erbjudanden i vanliga butiker. Exempelvis Elgiganten och Electroworld brukar vara rätt duktiga på att sänka priset på spel emellanåt. De normala priserna brukar inte vara lika roliga å andra sidan.

Alla PS4-spel installeras på hårddisken, skivan används för att verifiera att man äger spelet. Du får fortfarande "förslag" om att köpa spelet digitalt trots att du sitter med skivan i konsollen vilket ger mig lite dåliga vibbar. Det och det faktum att man måste byta skiva när man vill spela något annat skiv-spel är väl samtidigt det enda jag inte riktigt gillar.

Hårddiskutrymmet går åt rätt fort dessvärre, kan vara klokt att överväga en större hårddisk framöver om det inte räcker. Samtidigt går det rätt fort att installera om spel från skiva så det behöver inte vara något större bekymmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, rätt bra priser nu.
Sedan kan det vara bra att hålla koll på erbjudanden i vanliga butiker. Exempelvis Elgiganten och Electroworld brukar vara rätt duktiga på att sänka priset på spel emellanåt. De normala priserna brukar inte vara lika roliga å andra sidan.

Alla PS4-spel installeras på hårddisken, skivan används för att verifiera att man äger spelet. Du får fortfarande "förslag" om att köpa spelet digitalt trots att du sitter med skivan i konsollen vilket ger mig lite dåliga vibbar. Det och det faktum att man måste byta skiva när man vill spela något annat skiv-spel är väl samtidigt det enda jag inte riktigt gillar.

Hårddiskutrymmet går åt rätt fort dessvärre, kan vara klokt att överväga en större hårddisk framöver om det inte räcker. Samtidigt går det rätt fort att installera om spel från skiva så det behöver inte vara något större bekymmer.

Jag skaffade PS+ i tre månader bara för att testa och de har tydligen någon rea nu som blev ännu bättre av att ha just PS+. Rabatten blev för bra för att hålla emot Köpte Tomb Raider : Definitive Edition för 110kr (butikspris närmare 279kr) och inFamous DLCn för 59kr (butikspris 159kr). Sen Destiny då det verkade billigare att köpa PS Store versionen (450kr) än spelet på skiva plus DLC separat.

Trist nog fungerade inte Last of Us som jag köpte på skiva, installationen måste blivit korrupt (svart skärm efter New Game) men i morse testade jag att ta bort installationen och installera om och jag tror att det fungerar. Jag märkte också att jag kunde köpa spelet trots att jag redan hade det i PS Store

Tja, får se hur jag gör med HDDn. Många verkar rekommendera en SSHD på 1TB men detta är som sagt var inte min primära spelplattform

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sätt i en 2 terrabytare istället gjorde jag.
Då räcker nog lagringsutrymmet hela den här generationen.
500 gigabyte är alldeles för lite hadde 13 spel och den blev full.
Nur har jag 15 spel.

Visa signatur

pc-konsultens x-768 med en I7 2860QM 2,5-3,6 GHz 8 MB, 16 GB Kingston HyperX DDR3 1600 MHz
NVIDIA GeForce GTX 580M 2 GB, Intel 320 Series 160 GB SSD
500 GB 7200 RPM, Blu-ray-combo, Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejy8607:

Sätt i en 2 terrabytare istället gjorde jag.
Då räcker nog lagringsutrymmet hela den här generationen.
500 gigabyte är alldeles för lite hadde 13 spel och den blev full.
Nur har jag 15 spel.

Mjo men som sagt är det inte min primära spelplattform. Kommer definitivt inte köpa 15 spel detta året. Och varvar jag något så avinstallerar jag det.

Visa signatur