Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag blev rekommenderad Helldivers av en kollega, men jag hittar inte det som skiva. Nån som vet om det endast är download som gäller?

Enbart download som gäller.

Vänta tills du börjar köra på lit högre svårighetsgrad,, jävlar sicken kaos det blir på kartorna om man är 4 pers
någon slänger upp ett torn, slutar med att den slaktar medspelarna på köpet, siktar du fel skjuter du ner dina egna.

mycket att låsa upp, perfekta matcher på 10-20 min per gång.
är du psn+ medlem kostar det 132kr, annars 180 kr

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Enbart download som gäller.

Vänta tills du börjar köra på lit högre svårighetsgrad,, jävlar sicken kaos det blir på kartorna om man är 4 pers
någon slänger upp ett torn, slutar med att den slaktar medspelarna på köpet, siktar du fel skjuter du ner dina egna.

mycket att låsa upp, perfekta matcher på 10-20 min per gång.
är du psn+ medlem kostar det 132kr, annars 180 kr

Tackar för infon. Synd att det inte finns på skiva. Jag är lite old school och föredrar skivor, men får väl krypa till korset denna gång

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av blitzsnake:

Vad gör ni med spel ni inte längre är intresserade av? Witcher 3 är verkligen inget för mig. Funderar på att sälja det på Gamestop och förhoppningsvis få ut 300 kr för det.

Tror du får mer pengar på Blocket eller här på Marknad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av blitzsnake:

Vad gör ni med spel ni inte längre är intresserade av? Witcher 3 är verkligen inget för mig. Funderar på att sälja det på Gamestop och förhoppningsvis få ut 300 kr för det.

Jag ställer dem i hyllan och glömmer bort dem
Men, när det gäller det utan större tvekan bästa spelet som gjorts så här långt så fortsätter man spela tills man inser storheten
(Säger han som verkligen orkar med GTA V...)

Permalänk
Medlem

Tror ni priset på konsolen sjunker efter E3?

Källa till spekulation: http://ps4daily.com/2015/05/ps4-price-cut/

Blir nog ett köp om priset hamnar runt 3000:-

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lankus:

Tror ni priset på konsolen sjunker efter E3?

Källa till spekulation: http://ps4daily.com/2015/05/ps4-price-cut/

Blir nog ett köp om priset hamnar runt 3000:-

Så länge den säljer bra så lär det inte ske några större förändringar.

Vad som behövs är istället mer nya titlar tycker jag. Nästan två år in och det har inte kommit så mycket exklusiva och nyare titlar. Det ryktas förvissom om att The Last Guardian ska visas upp på E3 men det är ju knappast någon garanti för att spelet skulle närma sig lansering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Tackar för infon. Synd att det inte finns på skiva. Jag är lite old school och föredrar skivor, men får väl krypa till korset denna gång

jag är likadan, ville först ha fysisk format, men vissa titlar får man vika sig för
Inga större summor heller det handlar om så.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Jag ställer dem i hyllan och glömmer bort dem
Men, när det gäller det utan större tvekan bästa spelet som gjorts så här långt så fortsätter man spela tills man inser storheten
(Säger han som verkligen orkar med GTA V...)

Tycker du verkligen att Witcher 3 är så bra? Allt jag ser är ett trasigt RPG som inte kan bestämma sig om den vill vara lättillgänglig eller komplext, vilket gör upplevelsen desto mer förvirrande och ojämnt. Känns som allt krut gick till storyn och själva stridsmekaniken blev lite bortglömd.

Får bli att testa Bloodborne också innan jag får för mycket köpångest över min PS4.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blitzsnake:

Tycker du verkligen att Witcher 3 är så bra? Allt jag ser är ett trasigt RPG som inte kan bestämma sig om den vill vara lättillgänglig eller komplext, vilket gör upplevelsen desto mer förvirrande och ojämnt. Känns som allt krut gick till storyn och själva stridsmekaniken blev lite bortglömd.

Får bli att testa Bloodborne också innan jag får för mycket köpångest över min PS4.

Witcher 3 är något av det bästa som lanserats på länge, förmodligen det bästa, om inte bland de bästa i genren. Hur spelet fungerar på PS4 vet jag inte men PC-utgåvan är riktigt trevlig iallafall.

Det sagt så passar spelstilen nödvändigtvis alla såklart. Nu vet jag inte hur långt du hunnit i spelet men jag tycker nog det är värt en till chans iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Finns det några bra förfestspel till PS4 som inte är sportspel (FIFA, NHL), bilspel eller fightningspel? Något i stil med Mario Party eller dylikt.

Sportfriends är ett riktigt roligt förfestspel. Spelat det hos polaren ett flertal gånger. Rekommenderar det varmt

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Sportfriends är ett riktigt roligt förfestspel. Spelat det hos polaren ett flertal gånger. Rekommenderar det varmt

Tack för tipset

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som har förslag på bra headset till maskinen?
Har inget emot trådbundet in i kontrollen.
Den medföljande duger so far.

Finns ju en uppsjö av grejer i alla prisklasser, rekkar ni dyrare så är det inget problem så länge det finns motivation till det

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Finns ju en uppsjö av grejer i alla prisklasser, rekkar ni dyrare så är det inget problem så länge det finns motivation till det

Jag hade tittat närmare på Sonys egna headset för just PS4. Det finns en app till dem som ger dig mer/extra ljud (eller hur man ska förklara det ) Här är en källa b.la. http://www.vg247.com/2015/03/25/bloodborne-ps4-headset-companion-app/

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Majoriteten av ear-in med mic till mobiler funkar finfint, är man klar med en spelsession så är det bara att virra ihop med kontrollen. I och med Apple bytte poler på mic och ground så blir det enorma störningar så man kan inte använda Earbuds/Earpods till kontrollen, det kan gå med en adapter.

Trådlösa lurar känns overkill samt behöver separat laddare och utrymme, men det beror på vad du prioriterar.

Ett alternativ? http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/152252-jays_a-ja...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tycker ni PS4 ägare får skärpa er lite. Hur kan ingen ha postat om Ratchet & Clank?

Trailer

Gameplay Preview

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Tycker ni PS4 ägare får skärpa er lite. Hur kan ingen ha postat om Ratchet & Clank?

Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=iU3sU2WMcPM

Gameplay Preview
https://www.youtube.com/watch?v=d5KCB99ZLhY

Coolt ser fram emot det Tycker mycket om Ratchet och Clank serien

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Majoriteten av ear-in med mic till mobiler funkar finfint, är man klar med en spelsession så är det bara att virra ihop med kontrollen. I och med Apple bytte poler på mic och ground så blir det enorma störningar så man kan inte använda Earbuds/Earpods till kontrollen, det kan gå med en adapter.

Trådlösa lurar känns overkill samt behöver separat laddare och utrymme, men det beror på vad du prioriterar.

Ett alternativ? http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/152252-jays_a-ja...

Dumfråga, men hur är det spelljudet osv, kommer det också ur headsetet då?
Det som medföljde är mono, så har ingen möjlighet att testa.

Hade ett par sådana som du länkade, men atom klyvaren till fru har troligtvis råkat slänga dom

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Dumfråga, men hur är det spelljudet osv, kommer det också ur headsetet då?
Det som medföljde är mono, så har ingen möjlighet att testa.

Hade ett par sådana som du länkade, men atom klyvaren till fru har troligtvis råkat slänga dom

Spelljudet låter utmärkt, där är också en, om än väldigt förenklad, mixer där du kan prioritera ljudnivån mellan voicechat och spelet. PS4 förinställer sig med chattljud endast men med ett par klick så har du spelljud också. (klicka dig fram lite bara)

Kvaliteten på ljudet är inte kompromissat utan är mer upp till lurarna att leverera bra ljud, men om du är en audiofil så hade du nog tagit ljud från den optiska utgången.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Spelljudet låter utmärkt, där är också en, om än väldigt förenklad, mixer där du kan prioritera ljudnivån mellan voicechat och spelet. PS4 förinställer sig med chattljud endast men med ett par klick så har du spelljud också. (klicka dig fram lite bara)

Kvaliteten på ljudet är inte kompromissat utan är mer upp till lurarna att leverera bra ljud, men om du är en audiofil så hade du nog tagit ljud från den optiska utgången.

ah kalas
Ingen audiofil här inte, samt jag får flytta upp alla konsoler till mitt lekrum, otur är att den är vägg i vägg, så det är enbart hörlurar som gäller på kvällen.

Men då vet jag, tack för hjälpen

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vill tipsa om last of us remastered på rean, ~200 spänn(PS+ pris) blev ett givet köp

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Nog bland den bästa E3 för min del på mycket mycket länge, så många otroligt bra spel som annonserats / visats upp men varit kända sedan innan så att det inte är sant.

Kommer ha en otrolig lång backlogg av spel att ta mig igenom nästa år... för nog nästan ta tjänstledigt för att kunna hinna med dom.

Lite trailers på spel jag väntar enormt på.

Star Ocean 5

Kingdom hearts

Nier

(Persona 5 trailer, inte uppe en men länkad från deras site)

The last guardian

Med mera!

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som är grymt taggad på Horizon: Zero dawn? Ser fantastiskt ut och gillar skarpt idé med robotmonster som är högst upp i näringskedjan mot människan som har gått tillbaka till små stammar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv blev jag sugen på Tom Clancys lir.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Hitills är det bara Uncharted Trilogy HD och Uncharted 4 som riktigt intresserat mig av de nyligen avtäckta/uppvisade titlarna. Shenmue 3 med men troligen PC-utgåvan istället. FF VII är jag lite osäker på, Square Enix släpp under de senaste åren ger mig inget större förtroende. Men jag är ändå ganska hoppfull.

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa witcher 3 för det verkar sjukt roligt, men lite osäker. Hängt en del på reddit och många säger att fpsen är helt ostabil och gör spelet ospelbart. Är det så? Känns dumt att slänga ut 500kr på ett spel som inte går att njuta av :/

Visa signatur

PC: 57003xd, 4070
Ljud: Dragonfly/Feliks audio tub, schiit bifrost, Empyrean II.

Permalänk
Medlem

Kan man ansluta en extern hårddisk typ en WD Mybook på 3tb och spela upp film och musik från den på Ps4:an?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Kan man ansluta en extern hårddisk typ en WD Mybook på 3tb och spela upp film och musik från den på Ps4:an?

Ja nu kan man det tack vare media playern Nackdelen dock är nog som på PS3 att disken måste vara i FAT32 för att PS4:an ska kunna hitta den , testade skälv bara lite snapt med min på 1tb i NTFS och det stod att den inte kände igen filsystemet. Vet dock inte om jag gjorde rätt .

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mega-Dark:

Ja nu kan man det tack vare media playern Nackdelen dock är nog som på PS3 att disken måste vara i FAT32 för att PS4:an ska kunna hitta den , testade skälv bara lite snapt med min på 1tb i NTFS och det stod att den inte kände igen filsystemet. Vet dock inte om jag gjorde rätt .

Borde det inte fungera med exFAT? Jag har en extern HDD på 1TB som jag använder för att flytta video och bilder från min PS4 till datorn och där går iallafall exFAT bra.

Jag har inte hunnit testa den själv och blir eventuellt ett försök under kvällen. Återkommer med resultat, såvida nu inte någon annan hinner före då.