CS: retrail eller mod?

Permalänk

CS: retrail eller mod?

Jag skäms lite över detta, men jag har faktiskt blivit lite CS-sugen igen
Så jag får väl börja med att ursäkta för alla inlägg jag har skrivit mot CS på ett redruktivt* sätt.

Men tillbaka till topic, jag har HL Generation liggandes här och vad är egentligen bäst? Retrail eller mod? Är det några stora skillnader?

* redruktiv är väl motsatsen till konstruktiv eller?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk

spelar ingen roll

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

Mod e nog bäst, iaf var det så tidigare, eftersom man inte får med alla textures och banor med retail.

Permalänk
Medlem

MOD!!! Retail är ingevidare. MOD!!!

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem

Retail har jag kört hitills och har funkat bra för mig.

Visa signatur

d[ô_Ô]p

Permalänk
Medlem

retail så slipper du patcha både hl OCH cs, annars e det samma

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Spelar ingen större roll direkt! (same shit diffrent names! )

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Mod-versionen är bättre.

Du vill väl inte att Desert Eagle ska heta Nighthawk?
Dessutom blir allt knäppt med retail-versionen.

Permalänk

Jag spelar med MOD, funkar bäst för mig man slipper installera den där namnpatchen också.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Mod verren är ju skönare

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX440
Mod-versionen är bättre.

Du vill väl inte att Desert Eagle ska heta Nighthawk?
Dessutom blir allt knäppt med retail-versionen.

Det spelar absolut ingen som helst roll vad vapnen heter i menyerna eftersom att jag köper via siffrorna så det går för snabbt för att jag endå ska se vad det står.

Vad är det som blir knäppt? Jag har laddat ner ett retrail kompletrings pack med de flesta saker som inte finns i retrail men i mod så textur och ljudbuggar bör vara borta nu.

Jag ville inte använda MOD efersom att det tar onördigt stor plats och för att jag endå aldrig lirar HL.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

MOD !!! Helt klart !!!

Visa signatur

Big Bad Bubba

Permalänk

Kan vill inte hålla kvar dig i den riktiga världen utan cs Oskar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Kan vill inte hålla kvar dig i den riktiga världen utan cs Oskar?

Men jag ska inte bli någen nerd. Jag ska bara lattjospela någon gång ibland.

Du behöver inte vara rädd Henke jag gillar dig bättre än CS, lovar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
retail så slipper du patcha både hl OCH cs, annars e det samma

hallå!!! det finns 0 nackdelar med retail men en FET fördel!^^

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Efter att ha spelat i ett par timmar förstod jag varför jag slutade att spela det. Kände den gamla äckliga innesittar-känslan komma igen så jag stängde av illa kvickt. Nu sitter jag och avinstallerar detta spel, ännu en gång......

Någon som vill byta en fungerande HL-Key mot en fungerande UT2003 key?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid

hallå!!! det finns 0 nackdelar med retail men en FET fördel!^^

Hej på dig med... Det finns nackdelar som att vapen inte har sina riktiga namn, att inte alla banor följer med samt att inte alla texturer följer med.

GBG-Skurt: Din signatur är en rad för stor

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

nackdeler att vapen inte har rätt namn? lol... vem bryr sig

de e typ två banor som fattas ir nått, och någon texture, om man bryr sig så finns det FIX för både textures och namn "problemen"

fortfarande skönare att slippa alla patchar så retail är att föredra, tar mkt mindre plats oxo

Visa signatur

Permalänk
Medlem

destruktiv...

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

fråga : detta har inte med denna tråd att göra men orkar inte skapa en ny tråd så....... : NÄR KOMMER 1.6 ???...den riktiga, officiella versionen ?

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Efter att ha spelat i ett par timmar förstod jag varför jag slutade att spela det. Kände den gamla äckliga innesittar-känslan komma igen så jag stängde av illa kvickt. Nu sitter jag och avinstallerar detta spel, ännu en gång......

Välkommen tillbaks då

Jag visste att jag skulle vinna tillbaka dig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

Välkommen tillbaks då

Jag visste att jag skulle vinna tillbaka dig

Jo du visste allt det va?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT

Seriöst?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

Seriöst?

Ja jag är seriös, har du någon eller? Förresten, jag ändrar budet till TVÅ HL-Keys till EN fungerande UT2003 Key.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köp UT2003 istället för att lama med att byta CD-nycklar och köra piratversion.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

RETAIL

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Köp UT2003 istället för att lama med att byta CD-nycklar och köra piratversion.

Man måste väl få byta spel med kompisar lr? Sen om man bara bter key o inte hela kartongen med skiva o allt e ju skitsamma.