Permalänk
Medlem

Ny telefon 3000kr

Tjenare!

Idag så gav min iPhone 5 upp på livet och nu tänkte jag att det var dags
för en Android baserad telefon.

Det jag helst skulle vilja lägga ut är runt 3000:-.

Det jag rent spontant tänkte på var One + One, är det något som fortfarande
är något att ha 1 år efter release?
Edit: Såg att den verkar vara helt slutsåld :/

Kom med tips!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Skrivet av Koffe_93:

Tjenare!

Idag så gav min iPhone 5 upp på livet och nu tänkte jag att det var dags
för en Android baserad telefon.

Det jag helst skulle vilja lägga ut är runt 3000:-.

Det jag rent spontant tänkte på var One + One, är det något som fortfarande
är något att ha 1 år efter release?

Kom med tips!

Hallå, jag sitter med samma fråga! Vore intressant med feedback från någon som vet.

Permalänk
Medlem

jag hade idag väntat till one plus two (för att se hur enkelt det är att få en) som har säljstart 27e juli. den kostar max 450 dollar men priset är inte fastställt.
hade jag köpt en idag och verkligen måste ha den idag hade jag tagit oneplus one utan tvekan

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Oneplus one är fortfarande en suverän telefon med massor med prestanda, men Oneplus 2 släpps ganska snart, vilket man också kan ta hänsyn till. Annars verkar Huawei Honor 6 och Asus Zenphone 2 vara bra i samma prisklass

Permalänk
Medlem

En joker i rockärmen, har inte en aning om ifall den är bra eller inte men sitter för tillfället och kollar på en mobil som heter Elephone P7000 som kostar runt 2000

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Moto X 2.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Avstängd

En LG G3 är fortfarande en riktigt bra lur om du kan tänka dig att gå upp ett par hundralappar. Köpte nyss en sådan själv och är riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Eller varför inte en HTC M8s för 50kr/månad i två år om du skaffar abonnemang hos Comviq, kostar 4.500kr om man köper den utan abonnemang.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste man fortfarande importera sin one+one från utlandet eller finns det någon svensk återförsäljare?

Skrivet av Koffe_93:

Tjenare!

Idag så gav min iPhone 5 upp på livet och nu tänkte jag att det var dags
för en Android baserad telefon.

Det jag helst skulle vilja lägga ut är runt 3000:-.

Det jag rent spontant tänkte på var One + One, är det något som fortfarande
är något att ha 1 år efter release?
Edit: Såg att den verkar vara helt slutsåld :/

Kom med tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Eller varför inte en HTC M8s för 50kr/månad i två år om du skaffar abonnemang hos Comviq, kostar 4.500kr om man köper den utan abonnemang.

Skickades från m.sweclockers.com

Det lät faktiskt intressant, 195:-/månaden och allt ingår, kanske får bli så

Tackar för tipset!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Oneplus one är fortfarande en suverän telefon med massor med prestanda, men Oneplus 2 släpps ganska snart, vilket man också kan ta hänsyn till. Annars verkar Huawei Honor 6 och Asus Zenphone 2 vara bra i samma prisklass

Oneplus one hade varit något men lyckas inte hitta någonstans där man kan köpa den tyvärr.

Har även kollat in de andra två du länkade men lyckas inte hitta ASUS telefonen någonstans
men Huaweien skulle också kunna vara något.

Vore trevligt att kunna köpa luren kontant.

Kom gärna med mer förslag

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Får ta och rekommendera Huawei Ascend P7, har den själv och med tanke på priset så är det en fantastisk telefon med gedigen, iPhone-inspirerad byggkvalité. Hade en Samsung Galaxy S4 innan, vilket var rent skräp i jämförelse med P7:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Oneplus one hade varit något men lyckas inte hitta någonstans där man kan köpa den tyvärr.

Har även kollat in de andra två du länkade men lyckas inte hitta ASUS telefonen någonstans
men Huaweien skulle också kunna vara något.

Vore trevligt att kunna köpa luren kontant.

Kom gärna med mer förslag

https://oneplus.net/

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nexus 5
snygg och fortfarande relativt modern telefon

Utöver att den är billig så får du vanilla android, vilket uppskattas av många.
Största nackdelen med nexus 5 är som på alla nexusar, kameran. den är ok men inte som iphone/galaxy s kamerorna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2325111

ser nu att den bara ligger under 3k i en affär (börjar väl bli svårt att få tag på dem, google har slutat sälja dem. Hoppas den kommer en nexus 5 (2015) i höst.

som det ser ut nu hade jag nog också rekommenderat moto x2
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2791898

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cove:

Nexus 5
snygg och fortfarande relativt modern telefon

Utöver att den är billig så får du vanilla android, vilket uppskattas av många.
Största nackdelen med nexus 5 är som på alla nexusar, kameran. den är ok men inte som iphone/galaxy s kamerorna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2325111

Visst sjysst lur, har en sådan också med spräckt skärm. LG G3 slår den med hästlängder dock. Nexus 5 var väldigt prisvärd när den kom nu när förra årets toppmodeller har sjunkit i pris till nästan med hälften not so much, kameran går inte ens att jämföra. Nexus 5 kostar mer än g3....wow stock android känsla får att gå med fler lurar än nexus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Visst sjysst lur, har en sådan också med spräckt skärm. LG G3 slår den med hästlängder dock. Nexus 5 var väldigt prisvärd när den kom nu när förra årets toppmodeller har sjunkit i pris till nästan med hälften not so much, kameran går inte ens att jämföra.

Enda jag inte gillar med LG's telefoner är deras design. vet att de som vänjer sig vid knapparna på baksidan gillar det, men själv föredrar jag nog bara den rena nexus designen. Samma med gränssnitten, även om det var rätt längesen jag var inne i LG's senare gränssnitt.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Grejen är att det är slutsålt där

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cove:

Enda jag inte gillar med LG's telefoner är deras design. vet att de som vänjer sig vid knapparna på baksidan gillar det, men själv föredrar jag nog bara den rena nexus designen. Samma med gränssnitten, även om det var rätt längesen jag var inne i LG's senare gränssnitt.

Det första jag gjort när jag skaffat nya lurar är att roota och installlera custom ROM och nova launcher även så på nexus 5. Orginalgränssnitt kan jag inte uttala mig om då inget jag provat går upp mot det jag är van med inklusive googles launcher. Knapparna tog ett tag att vänja sig med visst, men knacka på skärmen för att väcka den är helt suveränt och väger upp det andra med luren som kanske inte är lika bra (enda jag kommer på är att det tar ett tag att vänja sig vid knappar på baksidan.)

Permalänk

Moto x är stock android med lite moto tweaks som är riktigt användbara.

Permalänk
Medlem

Blev en Huawei Honor 6

Får tacka för hjälpen och alla
inlägg, inte lätt det här med telefoner

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm