Permalänk
Medlem

Sover du med din klocka på dig?

Så fort vi pratar Smarta klockor här på Swecklockers är ett vanligt argument för den dåliga batteritiden att man ändå inte sover med sin klocka på sig. Jag känner ingen som inte sover med sitt armbandsur på sig, men hur ligger det till? Hur ser det ut i den stora världen?

Förtydligande: Frågan gäller alla armbandsur, inte bara smarta.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Sover inte med ringar eller några andra smycken , o inte med något armbandsur.

Tror det är bra för huden att andas.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Självklart sover jag inte med klockan på, och har aldrig sett någon annan göra det heller. Det går på två röda att ta av den, så varför skulle man ha den på när den inte fyller något syfte?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Enda gångerna jag inte har mitt armbandsur på mig är i stort sätt bara när jag duschar, badar och byter batteri.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Nej. Bara jobbigt om man har det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Självklart sover jag inte med klockan på, och har aldrig sett någon annan göra det heller. Det går på två röda att ta av den, så varför skulle man ha den på när den inte fyller något syfte?

Nej det kan ju leda till en katastrof om man glömmer att ta på sig klockan igen på morgonen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Om man vaknar till och vill veta vad klockan är är det smidigt. Samt att det tar minst 25 minuter innan jag är vid mina sinnes fulla bruk på morgonen så om jag hade tagit av den så hade jag säkert glömt den.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Själv så kör jag med Samsung Gear S och har den alltid på mig, även när jag sover.
Laddar den 2 gånger i veckan, och då gör jag det när jag sitter på jobbet, framför datorn och inte behöver den ändå. (tar bara 30 min att ladda den så.)
Helt perfekt då jag är en "Snoozare" så är den helt perfekt då man inte kan "råka" stänga av snooze....
Den ringer tills jag måste gå upp och stänga av det i telefonen som ligger i andra rummet
Sen är den perfekt om det skulle ringa något akut (jour-samtal) mitt i natten så vaknar man direkt när klockan börjar vibrera och ringa. Man vill inte missa en Servercrash kl 03.00 precis...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Känner nog ingen kar inklusive mig själv som tar av sig klockan när de sover, frugan tar av sin men inte på natten utan när hon kommer från jobbet då hon endast använder armbandsur på jobbet.

Min sitter på tills batteriet måste bytas eller när jag växlar till en annan klocka.

har man dock en groteskt stor klocka så kanske man tar av sig den men annars vet jag inte varför man skulle ta av sig den för att man skall sova, jag märker inte ens att jag har en på mig så stör mig inte när jag skall sova.

Tror nog jag hade glömt ta på mig klockan om jag lagt av den varje natt, gudarna skall veta att jag glömt den många gånger när jag duschat och så fort jag vill kolla tiden och den är borta känner jag mig helt naken ^^

Sen har jag inte klockan huvudsakligen som en skönhets accessoar utan just för bekvämlighet att titta vad klockan är, kan tänka mig att många som har klockor huvudsakligen för att det är snyggt eller dyl tar på den när det skall iväg från hemmet och tar av den på kvällen eller när de kommer hem.

Samma sak med ringar, har dock enbart bröllopsring på mig men den åker aldrig av, dock har den fått skickas på lagning när jag klämmer mig mellan något tungt eller dylikt, slitage skapar bara karaktären så det stör mig inte

Frugan tar inte av sig verken bröllopsringen eller förlovningsringen förutom när hon blev lite svullen när hon var gravid men då hade hon dem i halsbandet istället

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nej det kan ju leda till en katastrof om man glömmer att ta på sig klockan igen på morgonen.

Omöjligt då den placeras på husnyckeln. Lägger du plånboken i kallingarna för att inte glömma den på morgonen?

Skrivet av Ozzed:

Om man vaknar till och vill veta vad klockan är är det smidigt. Samt att det tar minst 25 minuter innan jag är vid mina sinnes fulla bruk på morgonen så om jag hade tagit av den så hade jag säkert glömt den.

Tar två sekunder att ta en titt på mobilen som ligger på nattduksbordet eller bredvid i sängen.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Nope, men har dock nästan aldrig klocka på mig.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Har klocka rätt sällan. Men när jag har det så skulle jag aldrig få för mig att ha den på mig när jag sover. Det skulle helt enkelt aldrig hända.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag är ganska konstig, jag har aldrig klocka på mig hemma för jag tycker att det känns jättejobbigt att ha den på mig (och därmed har jag den inte på mig när jag sover heller). Har inte heller något behov eftersom det finns klockor i varje rum hemma.

Går jag ut nånstans (alltså inte ut i trädgården utan hemifrån) så måste jag ha klockan på mig, annars får jag lite småpanik. Jag har glömt ta på mig den en gång och då gick jag runt hela dagen i skolan och tittade på en naken handled varje kvart och kände mig lika dum varje gång. Hemma har jag aldrig den reflexen.

Vaknar jag på natten och vill veta vad klockan är så trycker jag på min väckarklocka som då lyser upp och visar tiden.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Har den ändå inte på mig när jag sitter framför datorn eller när jag åker iväg och tränar på kvällarna så det skulle nog kännas lite konstigt att ta på den igen när jag ska ska gå och lägga mig.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Sover inte med klockan men ganska ofta med min FitBit Charge.

Permalänk
Medlem

Sover aldrig med klockan på mig för jag använder inte en, men mobilen har jag under kudden!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Bär alltid klocka till vardags men har inte ens tänkt tanken att ha den på när jag sover.
Efter morgonrutinen är det alltid klocka på innan jag sticker iväg.

Permalänk
Medlem

Jag sover med mitt smarta armband (sony smartband) istället

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Armbandsklocka?
Sååå 1900-tal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Sover inte med klockan men ganska ofta med min FitBit Charge.

Whhhhaaaaaaattt ???? ?
FitBit Pedometer -The "Lovely" Cock Ring

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad man ska med klocka till idag när man alltid har mobilen med/på /under sig!?

Hahaha...FitBit!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Röstade "ja" baserat på den tiden då jag fortfarande använde armbandsur (fram till 2001). Då satt den på i det närmaste 24/7. I dag är det mobilen som har ersatt armbandsuret för min del även om jag gått i tankar på att skaffa ett nytt, och om den dagen kommer så kommer jag troligen att sova med det på.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Ubuntu 24.04)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Ja när man var mindre si så där i mellanstadigt (12 år) hade jag klocka på mig 24/7 för att det tydligen var coolt av nån konstigt anledning.

Idag har jag bara klocka vid vissa tillställningar.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Sover aldrig med klockan på mig för jag använder inte en, men mobilen har jag under kudden!

Usch, tänk vad mycket kvalster och bakterier du får på mobilen när du har den i sängen.

Skrivet av SUMITOMO:

Armbandsklocka?
Sååå 1900-tal.

Vad ska man ha annars?

Skrivet av DatorMuppen:

Fattar inte vad man ska med klocka till idag när man alltid har mobilen med/på /under sig!?

1. Det är lättare att lyfta handleden än att få fram mobilen ur byxfickan varje gång man ska kolla klockan, speciellt om man sitter ned så att kroppen är i vägen för ficköppningen. Man behöver inte heller trycka på någon knapp, man ser tiden direkt. Är mobilbatteriet slut så har man fortfarande klockan att kolla tiden på.

2. För att det är ett smycke utöver att visa tiden.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

HAHA dagens garv

Permalänk
Medlem

Nu är det extremt sällan jag ens bekymrar ta på mig ett armbandsur men under kortare perioder händer det (kanske en vecka eller två om året)... Hur som helst åker den av när jag ska sova.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Jag har en tendens att däcka totalt vissa dagar. Man kommer hem, sätter sig och vilar ögonen två sekunder och vaknar sju timmar senare. Händer alldeles för ofta. De gångerna sitter klockan på. Då har jag förvisso varken ätit, duschat, fått av mig kläderna och i de flesta fall inte hunnit till sängen.

Annars, aldrig. Har inte ens hört att någon sover med klocka på. Men där ser man!

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Avstängd

Nej, och med tanke på att man sällan är helt utan klocka någonstans idag så brukar jag heller inte ta på mig den varje dag.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

@Ozzed:

Hur e det själv?
Vad jag läst så är du ganska mycket mot allt som har med "Smart-watches" själv så. Undrar lite hur du ställer dig till frågan.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Omöjligt. Så mycker jag rör på mig under min sömn så kommer jag nog skada mig själv

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."