Dell u2515H -- Problem med touchknapp

Permalänk
Medlem

Dell u2515H -- Problem med touchknapp

Hej!

Köpte en Dell u2515h som kom igår på posten.

Har dock ett problem, powerknappen är i form av en touchknapp. Ibland får den för sig att inte fungera alls. Vilket som är extremt jobbigt då jag stänger av den på dagarna för att sedan sätta på den.
Som just nu, den fungerar inte alls. Kan inte stänga av skärmen. Men om jag försöker igen om en timme kanske den fungerar..

Har någon upplevt något liknande?
Är det en retur som gäller?

Mvh

Permalänk
Inaktiv

Ring Dell och kolla med dom, när jag hade problem med min skärm så skickade dom en ny dagen efter med bud och hämtade den gamla följande dag. Väldigt smidigt!

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt torra händer som ibland kan ställa till det med touchknappar eller mobiler.
Lider du också kanske av torra händer?
Testa isåfall att "andas" på ditt finger innan du trycker på knappen.

Förresten, skärmen går väl bara ner i standby om du inte stänger av den.
Jag stänger aldrig av min.

Permalänk
Medlem

@TubularBoy:

Gjorde tyvär ingen större skillnad, visst den går i standby. Men det är drygt på något sätt ändå att den inte går att stänga av / sätta på fritt!

Värt att nämna är att de andra knapparna fungerar felfritt..

Äsch, får fundera lite. Fått ett bra ex annars utan mycket bleed osv så känns bara jobbigt att göra en retur eller reklamation..

Permalänk
Entusiast

@visa: Jag har samma skärm och har märkt av att touchen på On/Off kan vara lite off ibland, man kan behöva "trycka" lite löst, inte bara "toucha" den. Om inte annat då kan du alltid stänga av Power LEDen när skärmen är på, så syns det inte när skärmen går in i Stand-by.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -