Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk

Windows update

Jag har fortfarande inte lyckats tanka ner uppgraderingen..

Det står bara att Windows 10-uppgraderingen är reserverad och att jag meddelas när uppgraderingen går att installera. Den verkar inte ens ha börjat tanka ner uppgraderingen.

Vad göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

@micke7406:
Edge har ingen extension support ännu, så självklart fungerar det inte i Edge.

Har du testat med Opera? Firefox? Vilket Battlelog faktiskt supportar förutom IE och Chrome (som inte supportas snart)

Efter flera ominstallationer så fungerar det med Chrome nu.

Permalänk

Är det någon med AMD som fått in dom nya gpu drivrutinerna utan strul ?

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem

Får hela tiden "Installationsprogrammet startas inte korrekt. Starta om datorn och kör sedan installationsprogrammet för windows 10 igen." om jag installerar mha. MediaCreationTool trots att jag startar om datorn. Någon som vet hur man ska göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Är det någon med AMD som fått in dom nya gpu drivrutinerna utan strul ?

Jag fick det iaf i Senaste Build

Har ej installerat Win 10 idag ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jag använde det och har nu problem med licensen. Men det verkar vara väldigt många andra som också har det och felkoden jag får finns att utläsa som network error. Så troligtvis överbelastade servrar.

Jag kör den nu, laddar ner i 500kb/s. Så det är nog överbelastning delux hos microsoft nu...

Permalänk
Medlem

Är det någon mera än mig som har problem att aktivera Windows 10? Uppdaterade min Windows 7 Pro licens.

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

Är jag den enda personen i Sverige som inte ha fått upp Windows 10 på update?

Skrivet av KaiserClaw:

Jag har fortfarande inte lyckats tanka ner uppgraderingen..

Det står bara att Windows 10-uppgraderingen är reserverad och att jag meddelas när uppgraderingen går att installera. Den verkar inte ens ha börjat tanka ner uppgraderingen.

Vad göra?

Jag sitter i samma båt som dig, ska vi paddla till USA?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Lord Bofink: Ja men då är det ju en smart lösning. Tummen upp!

@Henrikfotograf: Sitter fortfarande och väntar på att få uppgradera min tablett.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Jag fick det iaf i Senaste Build

Har ej installerat Win 10 idag ännu

Okej alltså jag menar som installerat AMD s nya gpu drivrutiner för win10

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

jag använder chrome och har installerat adblock utan några problem

Jag med utan problem. Däremot tog jag Adblock super först och satt och svor över alla popups och reklamsidor som öppnades, så varning för det.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Försöker uppdatera med Windows update och ISON. Under installationen stänger datorn ner sig och startar upp i W8.1 med det här som fel meddelande:

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KaiserClaw:

Jag har fortfarande inte lyckats tanka ner uppgraderingen..

Det står bara att Windows 10-uppgraderingen är reserverad och att jag meddelas när uppgraderingen går att installera. Den verkar inte ens ha börjat tanka ner uppgraderingen.

Vad göra?

Detta fungerade för mig:

- Gå in på C:\Windows\SoftwareDistribution\Download och radera ALLT inne i mappen.
- Öppna Windows Update, och bara ha den öppen så att du kan se så att det händer något.
- Öppna sedan CMD (Som administratör), skriv "wuauclt.exe /updatenow" (Utan "-tecken

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

Så jävla ballt med streaming från Xbox One till PC. Nu kan man se på TV på vilken dator som helst i hemmet.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Fungerar så jävla smutt , kör det på NUC , gaming och jobb lapptopen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

@Henrikfotograf: Ladda ner den här: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Installera den och sedan följer du bara instruktionerna.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

någon där ute med ett Asus Xonar Essence STX som får den till att funkar på windows 10???

har skickat förfrågan till asus om drivers men de har inte hunnit att svara än...

Kör windows 8.0 drivarna.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jag med utan problem. Däremot tog jag Adblock super först och satt och svor över alla popups och reklamsidor som öppnades, så varning för det.

Rekommenderar uBlock origin då istället. Mycket mer lättdrivet än adblock.

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat min surface 2 pro idag till 10 och upplever den lite rörig. Har även problem att skriva inlägg på facebook med skärmtangentbordet. Använder jag nya webbläsaren som följer med så hoppar markören lite hur som hellst och kastar bokstäverna lite hur som. Och om jag använder chrome så skymmer skärmtangentbordet själva rutan dör texten ska komma och drt går inte att skrolla heller.

Permalänk
Medlem

Hej, nån som har ett problem med att få bild efter installation av win10??

Visa signatur

Antec 902- Intel core i5 -750 - Gigabyte GA-P55-UD3 - 4gb - Gainward GeForce GTS 250 512MB PhysX - Chieftec 750w - Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Är jag den enda personen i Sverige som inte ha fått upp Windows 10 på update?

Jag sitter i samma båt som dig, ska vi paddla till USA?

Nej samma här!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Nej samma här!

http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Permalänk
Avstängd

Hej! Hur fixar man en återställningspunkt? Kan inte kryssa i något. Då jag vill vara säker på att AMD's driver för win 10 fungerar om inte så återställer jag & få tillbaks för 8:an.

Permalänk

Fattar inte vad som är fel, är det flera än jag som sitter och väntar?

Jag har inte fått meddelande om att jag skall kunna göra det på varken min bärbara med win 8.1 eller min stationära med win 7. Det står konstigt nog i win update loggen att den försökt installera win 10 home imorse men misslyckats, men det har jag inte märkt av att den jobbat på, sen stängde flickvännen av datorn och gick till jobbet efter mig

Förstår inte riktigt vad jag ska göra.

Permalänk

Jag gillar den, men vetefan om de har med min dator göra när jag klicka på start menyn att den kommer upp väldigt långsam.
Ta typ 3-4 sekunder att start menyn kommer fram.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Detta fungerade för mig:

- Gå in på C:\Windows\SoftwareDistribution\Download och radera ALLT inne i mappen.
- Öppna Windows Update, och bara ha den öppen så att du kan se så att det händer något.
- Öppna sedan CMD (Som administratör), skriv "wuauclt.exe /updatenow" (Utan "-tecken

Tack, fungerade instant!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Absolut, har tankat ner ISO redan men har ingen brådis att genomföra en uppgradering.
Tycker enbart det är intressant att Windows update inte dyker upp så tänker ändå vänta på den.
Har förövrig följt de tips om att rensa/forca om Windows Update men fortfarande så skall Microsoft säga till

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Avstängd

Er ikke meninga å lage kvalm i tråden her (skal skaffe meg win 10 også, edit: heh, kanskje) men vil linke til en artikkel om den nye, lange, EULA'en som MS sies å ha for Win 10:
https://edri.org/microsofts-new-small-print-how-your-personal...

Permalänk
Medlem

Två fingrarscrollen fungerar inte 99% av tiden på min yoga 2, tycker det är lite skumt du zooma med pekplattan fungerar till exempel. Jag läste att andra hade haft problem med det under preview, några förslag?

Drivrutiner är uppdaterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Det är ju inte för svenskt Windows 10, du kanske skulle upplysa om det i din post.

Fungerar för svenskt med jag kunde i alla fall välja både land och språk
Har du ens testat programmet ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz