Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightstar:

Yay, äntligen vapemail!
Fick äntligen hem en ny bas till min Goblin Mini och som fungerar, fick även hem en Coil Master som verkligen underlättade en hel del

Tog några försök innan jag fick rätt ohm och det kommer behövas lite mer övning men fick det tillräckligt bra för att köra igång ganska snabbt. Helt klart skönare vape än med min eGo One!
http://i.imgur.com/AL5QX5h.jpg?1

Fint paket Försökte med min nya goblin mini men jag tror jag gjorde nått fel för den blev stekhet.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Lightstar: Gött! Jag är grymt nöjd med den själv! Vad blev det för bygge på den? Klippte själv benen på tråden två gånger och skrota säkringen i min ohmmätare men fick till det tillslut

Permalänk
Medlem

@Janne1: dual eller singel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

@Janne1: dual eller singel?

Dual. Misstänker att mina leads är för långa. Ska testa igen imorgon.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Dual. Misstänker att mina leads är för långa. Ska testa igen imorgon.

Mm..hur nära ligger coilsen till shaft väggarna samt basen till build decken? Om bommulen täcker för lufthålen kan det också orsaka värmebildning..speciellt på lägre subohm byggen. Har du bra luftflöde ur tanken eller känns det som att det är en för tight draw?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@yogiblod: Tänkte fel när jag började så det blev 10 wraps på 2mm med 26 awg kanthal, så det slutade med ca 0.42 ohm.
Förutom det så blev det lite osäkert på hur jag skulle klippa benen på tråden när andra coilen satt i men jag löste det genom att böja dom fram och tillbaka tills dom gick av.
Hittade steam-engine.org nu så det blir att följa den för att få lite bättre resultat med framtida coils.

Permalänk
Medlem

@Lightstar:
Bra. Ett tips för dual coil byggen;

Och om du har android kan du ladda ner stram engine...har du iphöne kan du köra på microcoil pro

Permalänk
Medlem

Kom i brevlådan idag. Smaskens

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Avstängd

Vapemail kallar ni det, visst, kom ett sånt idag:

Permalänk
Medlem

Har ni också på problem med att vejpa på morgonen?
Det är som att jag vaknar med nybörjarlungor varje dag hehe. Får dra ner watten rejält tills jag vaknat till.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det är som att jag vaknar med nybörjarlungor varje dag hehe. Får dra ner watten rejält tills jag vaknat till.

Nej aldrig haft det problemet förrutom med juice med 40%+ PG.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Nej aldrig haft det problemet förrutom med juice med 40%+ PG.

Intressant, jag kör 30 procent PG. Kanske borde testa max VG då?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Intressant, jag kör 30 procent PG. Kanske borde testa max VG då?

Kan ju vara nikotinet också. Kör på 6mg just nu och ska ner till 3. Nikotin är också rätt tufft för halsen.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Kan ju vara nikotinet också. Kör på 6mg just nu och ska ner till 3. Nikotin är också rätt tufft för halsen.

Jag kör med 3mg nikotin, men kanske kan vara det ändå? Ska experimentera lite nästa gång det blir en beställning

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag kör med 3mg nikotin, men kanske kan vara det ändå? Ska experimentera lite nästa gång det blir en beställning

Eller så har du helt enkelt en känslig alternativt torr hals.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om LiquidVoyage egentligen?

Jag drog hem en order på 5 olika smaker i förra veckan, har bara hunnit testa tre stycken hittills - men jag är riktigt kluven, tycker inte att de smakar något. Kanske behöver steepas ett tag till, men det jag nu får är egentligen den vanliga "sötsliskiga" smaken av VG-basen med en svag hint av smaken i fråga - är dessa tänkta som dripperjuices verkligen?

Freemax Starre med 0,5ohm coil på 45watt för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Jag drog hem en order på 5 olika smaker i förra veckan, har bara hunnit testa tre stycken hittills - men jag är riktigt kluven, tycker inte att de smakar något. Kanske behöver steepas ett tag till, men det jag nu får är egentligen den vanliga "sötsliskiga" smaken av VG-basen med en svag hint av smaken i fråga - är dessa tänkta som dripperjuices verkligen?

Drippar på både nemesis och ipv mini. Men ja de har rätt mild smak och behöver steepas ett tag. Pink Custard och Lemon Pie är de ända jag får hyfsad smak från.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Nej, de är inte tänkta som dripper-juicer alls.. Dom hör mer hemma i RTA's med små kammare och mindre öppet luftflöde.
Och jag håller med dig, en del av dom är smaklösa, men det var värre vid lanseringen av dom.. nu är dom ändå smakboostade

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

@yogiblod: Hade jag kollat till lite mer innan jag beställde min coil jig från esmokes så hade jag lika bra kunnat köpa detta:
Coil Master DIY-kit
Bara v2 på coil jiggen men jag hade fått med bland annat en avbitare och även lite andra verktyg som jag kan samla på ett ställe.

Det är även en sak som är lite smått drygt just nu och det är påfyllningen av juice.
LVs 50ml flaska är för tjock för att kunna fylla på rakt av så just nu måste jag flytta över juicen till en nålflaska, vilket även det är lite drygt.
Skulle behöva en sån där spruta men vet inte riktigt vart man hittar "rätt", vill helst inte betala högre frakt än vad produkten själv kostar.

Permalänk
Medlem

Är det inte mycke mindre smak på tex yaeliq 70 VG vs 50 VG?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Inte heller så sugen på att vejpa direkt på morgonen..ser det som positivt dock. Då jag rökte analoga cigg så var det första jag gjorde att tända en cigg när jag vaknade, kunde till och med vakna mitt i natten och vara tvungen att röka..
Hemska tider..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slabb^:

Hmm, också lite frågande då smakskillnaderna mellan dem inte är så stora? Inte någon större erfarenhet av andra juicer så antar att det är så det ska vara? Ska bli intressant att jämföra med andra juicer som är på väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightstar:

@yogiblod: Hade jag kollat till lite mer innan jag beställde min coil jig från esmokes så hade jag lika bra kunnat köpa detta:
Coil Master DIY-kit
Bara v2 på coil jiggen men jag hade fått med bland annat en avbitare och även lite andra verktyg som jag kan samla på ett ställe.

Det är även en sak som är lite smått drygt just nu och det är påfyllningen av juice.
LVs 50ml flaska är för tjock för att kunna fylla på rakt av så just nu måste jag flytta över juicen till en nålflaska, vilket även det är lite drygt.
Skulle behöva en sån där spruta men vet inte riktigt vart man hittar "rätt", vill helst inte betala högre frakt än vad produkten själv kostar.

Det är lungt! Det där kittet är på tok för dyrt med tanke på vad delarna kostar separat. Esmokes är ganska dyra på det mesta..började handla direkt från deras leverantör cloudhousevapor för att de var billigare och för att Nathan som driver stället alltid skickar med en gratis 20ml ejuice med varje beställning. Jag skulle råda dig att kolla på Fasttech för verktyg och cloudhouse för kanyler och nålflaskor...riktigt billigt och bra på båda sidorna!

Permalänk

@yogiblod: Aah, då förstår jag. Visste inte alls om det där med Cloudhousevapor.
Blev att lägga en beställning på ett gäng 10ml nålflaskor rakt av. Inte alls nöjd med min 50ml nålflaska, den är för hård för att få något bra tryck för att enkelt fylla på med ny juice, ändå är det likadan kork som på min 10ml flaska.

Blir att kolla runt lite mer på fasttech för verktyg men lär nog ta ett tag till innan det blir någon mer beställning.
Det har blivit några beställningar den senaste tiden, måste lugna mig lite tills i alla fall nästa lön kommer

Permalänk
Avstängd

Dagens vapemail. Gillar verkligen Atlanta Peach Leaf. Tyvärr fortfarande för stark nikotinhalt för sub-ohm, väntar på nästa brev..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Hmm, också lite frågande då smakskillnaderna mellan dem inte är så stora? Inte någon större erfarenhet av andra juicer så antar att det är så det ska vara? Ska bli intressant att jämföra med andra juicer som är på väg.

Tror jag lidit av "vaper's tongue" känner smakskillnaderna mer nu efter alternerat juiceanvändningen mer.

EDIT: Vad har hänt? Flera inlägg per dag och helt plötsligt dog tråden?

Permalänk
Medlem

Tjabba!
Har ni några tips på bra ställen att sälja/köpa allt inom ecigg?
Hade velat få sålt allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nille4:

Tjabba!
Har ni några tips på bra ställen att sälja/köpa allt inom ecigg?
Hade velat få sålt allt

Vad är det för grejer du vill försöka bli av med? Är väldigt stor skillnad på efterfrågan på tex ett eGo-kit, eller en lite nyare VW mod.

https://svejpa.se/
https://e-cigarettforum.se/
http://www.reddit.com/r/ecigclassifieds (internationellt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Är det inte mycke mindre smak på tex yaeliq 70 VG vs 50 VG?

Sååååå hur mycket smakdrop är det på 70vg vs 50vg?

Visa signatur

hej hej