Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Av nån anledning skippade dom den i det här fallet det logiska numeriska namnschemat. 950 är 940

Skickades från m.sweclockers.com

FAN OCKSÅ, vill inte ha den feta kameran.. Blir 640 ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

FAN OCKSÅ, vill inte ha den feta kameran.. Blir 640 ist.

Nu hänger jag inte med riktigt. Det är väl bara ett plus om kameran är bra? Vad jag vet så ska den inte sticka ut alltför mycket, definitivt inte i linje med ex 1020 som jag hade, det var ju en väldigt speciell modell på den fronten.
Angående designen så får vi ju avvakta och se vid lanseringen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

Beställde en 640 XL till fugan dag, hon gillar rejäla saker. Får se hur stor den är, blir det inte för otympligt köper jag en också annars blir det den lilla för min del.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilstallione:

Beställde en 640 XL till fugan dag, hon gillar rejäla saker. Får se hur stor den är, blir det inte för otympligt köper jag en också annars blir det den lilla för min del.

Min tjej gillar också rejäla saker.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur man löser problemet att kunna synka sina kort till OneDrive med förhandsversionen av WP10? Gjorde det till slut manuellt men bara en bild i taget skickades upp fast jag valde fler. och video gick inte alls.

Visserligen är WP10 en förhandsversion men anledningen att man har en WP-mobil är ju den sömnlösa synkningen till molnet och datorn. Hoppas MS löser det. Kommer dock inte backa utan försöker stå ut för Cortanas skull. Lite konstigt att man inte bara måste ha engelska som språkval utan även regionen knuten till Stor Britannien.

Och till den som undrade om Cortana fungerar med Micrsoft Band. Tyvärr, får bluetooth felmeddelande när jag ska svara muntligt på ett sms från Band även om det går att synka över det samma.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av strejf:

Min tjej gillar också rejäla saker.

Härligt, tur man är i position att leverera också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Nu hänger jag inte med riktigt. Det är väl bara ett plus om kameran är bra? Vad jag vet så ska den inte sticka ut alltför mycket, definitivt inte i linje med ex 1020 som jag hade, det var ju en väldigt speciell modell på den fronten.
Angående designen så får vi ju avvakta och se vid lanseringen.

Visst är det ett plus om kameran är bra, men inte om den sticker ut som 1020.
Hade en 1020, sålde den pga att kameran stack ut för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Visst är det ett plus om kameran är bra, men inte om den sticker ut som 1020.
Hade en 1020, sålde den pga att kameran stack ut för mycket.

Håller med dig. Hade en jag med till förra vintern ungefär, och jag tröttnade rejält på telefonen och linsen i efterhand. Älskade dock OS:et i sig, därav inväntar jag med spänning nu 950 XL
Ska man tro på ryktena som kom nu i dagarna så kan det vara den här designen på baksidan, och den ser ju tyvärr ut att sticka ut lite grand, det är svårt att avgöra om det är i lika stor utsträckning som på 1020'n.

I vilket fall kommer jag nog köpa telefonen då jag helt enkelt har suktat efter en windows phone phablet...1520'n föll mig inte i smaken tyvärr av någon anledning, plus att jag gick obemärkt förbi dess existens tills dess att den funnits ute några månader. Men som sagt, bara att hålla ut och se om ryktena stämmer eller ej.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Håller med dig. Hade en jag med till förra vintern ungefär, och jag tröttnade rejält på telefonen och linsen i efterhand. Älskade dock OS:et i sig, därav inväntar jag med spänning nu 950 XL
Ska man tro på ryktena som kom nu i dagarna så kan det vara den här designen på baksidan, och den ser ju tyvärr ut att sticka ut lite grand, det är svårt att avgöra om det är i lika stor utsträckning som på 1020'n.
https://cdn3.vox-cdn.com/thumbor/EXRsGyJLJL3Z-KfuMBEgmtyoVwk=/1020x0/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/3933818/205656yec99n9ctecckpqs.0.jpg
I vilket fall kommer jag nog köpa telefonen då jag helt enkelt har suktat efter en windows phone phablet...1520'n föll mig inte i smaken tyvärr av någon anledning, plus att jag gick obemärkt förbi dess existens tills dess att den funnits ute några månader. Men som sagt, bara att hålla ut och se om ryktena stämmer eller ej.

Anledningen till varför jag köpte 1020an var pga av OS:et och anledningen till varför jag sålde 1020an, var för att kameran
stack ut för mycket. Vilket jag störde mig på.

Har för mig att jag läste någonstans om att 950 kommer i slim design, så tror icke att den kommer att sticka ut så mycket,
hoppas jag.

Annars finns ju 640an som andra alternativ. Då jag är mer ute efter en 5.0 - 5.2" skärm.

Ser att du är intresserad utav XL verisonen, dvs 5,7" anledning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Anledningen till varför jag köpte 1020an var pga av OS:et och anledningen till varför jag sålde 1020an, var för att kameran
stack ut för mycket. Vilket jag störde mig på.

Har för mig att jag läste någonstans om att 950 kommer i slim design, så tror icke att den kommer att sticka ut så mycket,
hoppas jag.

Annars finns ju 640an som andra alternativ. Då jag är mer ute efter en 5.0 - 5.2" skärm.

Ser att du är intresserad utav XL verisonen, dvs 5,7" anledning?

Anledning? Jag är närsynt så phablets gynnar mig
Nej men seriöst så vet jag ärligt inte, jag tror det är för att jag upplever allt under 4,7" (dvs standard sizen bland mobiler ca) för hopklumpat. Jag gillar idén att kunna titta på videor mobilen, sen arbetar jag en del med mobilen, dvs skriver en del med office och andra program.
Jag är helt enkelt såld på konceptet, du slipper ha en separat platta hemma. Min första Note var den bästa mobilen jag haft, tyvärr vart den seg som sirap mot slutet vilket var anledningen till att jag var tvungen att byta ut den.

Har efter Noten haft en HTC One M7, den jag sitter med nu, och därefter ett halv-test-år med 1020'n. Och ingen har kommit riktigt i närheten med bekvämligheten som Note'n hade. 1020'n kom närmast, enbart pga Windows Phone. Jag måste tillägga att jag One M7 nog är de sämre mobilvalet jag gjort på senare tid. Det jag gillar med M7 är framförallt designen, oöverträffad helt enkelt. Inte ens M8 och M9 kommer upp i samma känsla, dom känns inte lika lyxiga tycker jag. Sen gillar jag också ljudet, riktigt vasst. Men den största nackdelen med M7 är dess batteritid som är K-A-T-A-S-T-R-O-F-A-L i min mening. Den klarar inte ens en dag utan att laddas, om det beror på åldern vet jag inte men jag tycker att den har varit dålig sen jag köpte den. Detta trots appkiller, energisparläge, låg ljusstyrka osv.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilstallione:

Skrivet av ilstallione:

Härligt, tur man är i position att leverera också.

Och jag som trodde att Fugan var förebild och inte enbart storleken på instrumenten.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Och jag som trodde att Fugan var förebild och inte enbart storleken på instrumenten.

Haha, en freudiansk felskrivning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa mig en Windows Phone nu när min Sony Z3C ska in på lagning. Har tröttnat väldigt mycket på Android. Min senaste erfarenhet av WP är Lumia 800 och det har ju hänt en hel del på OS-fronten sedan dess.

Har två krav dock. Finns Swedbank och Mobilt BankID till WP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Tänkte köpa mig en Windows Phone nu när min Sony Z3C ska in på lagning. Har tröttnat väldigt mycket på Android. Min senaste erfarenhet av WP är Lumia 800 och det har ju hänt en hel del på OS-fronten sedan dess.

https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/bankid-sakerhetsap...

https://www.swedbank.se/privat/internet-och-telefontjanster/f...
"När kommer det en app för Windowstelefoner?
Swedbank har inte några planer just nu på att lansera en app för Windows Phone. Vi har en ständig bevakning av hur marknaden för smarta mobiltelefoner utvecklas och jobbar intensivt med att tillfredsställa våra kunders behov. Därför tittar vi just nu på hur en lösning som funkar för kunder som har andra operativsystem än Android och iPhone - t ex Windows phone eller någon annan smartphone - ska se ut i framtiden."

Fast om man har bankid så bör man kunnda logga in i webläsaren på mobilen?

Permalänk
Medlem

#Murer BankID finns till Window Phone, men Swebank har ingen officiell app utan där är det tyvärr en 3:e partsapp som gäller, eller hemsidan.
Jag vet dock att det diskuterdes i den här tråden för över ett halvår sen att Swedbank hade utlovat att en app för just Windows Phone skulle komma. Kan ju bara dra iväg ett mail och se om du får något svar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

#Murer BankID finns till Window Phone, men Swebank har ingen officiell app utan där är det tyvärr en 3:e partsapp som gäller, eller hemsidan.
Jag vet dock att det diskuterdes i den här tråden för över ett halvår sen att Swedbank hade utlovat att en app för just Windows Phone skulle komma. Kan ju bara dra iväg ett mail och se om du får något svar?

Nej, de har aldrig utlovat annat än en ny mobilsida, som vi varit tvungna att nämna flertalet gånger och den betatestas just nu. Någon i tråden var inbjuden att testa.

Om vem som helst kan använda den än har jag inte koll på, men du hittar länken till den i tråden.

Permalänk
Medlem

Så här när man råkar vara barnledig så tänker jag ju givetvis; Borde inte Win10 på PC o Telen kunna synka fint med Spotify? Att på något vis koppla ihop dem.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Kommentarer på microsoft lumia 950ans design?

* Tror ni att kameran kommer att sticka ut som på 1020an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Kommentarer på microsoft lumia 950ans design?

* Tror ni att kameran kommer att sticka ut som på 1020an?

Det ser onekligen ut så, men jag hoppas verkligen att den tar mindre plats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nä. Linsen är inte i nivå med det som skjuter ut. Linsen ser ut att vara i nivå med övriga baksidan tycker jag.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Nu när Microsoft är igång med deras flagship phones, tror ni att de kommer att lyckas med att komma in i marknaden? dvs hålla i takt med deras konkurrenter (Apple, samsung, sony m.m.)?

Tror ni att folk kommer bli nyfikna av wp?

Själv så tror jag att wp/microsoft kommer att ha det tufft i några år framåt.
Då deras återförsäljare knappt köper in wp's. För ingen är intresserad utav att köpa en, (kunderna).
Vilket innebär att det blir tufft för företaget att sälja varorna om ingen är intresserad utav WP.
Har dock sätt folk köpa wps då o då i ICA Maxi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Den känns riktigt stor men det är en vanesak. Hittat en grej att klaga på nu i alla fall och det är fotoblixen den är rejält klen.
Fixar en bild

ursäkta mina sexiga ben. och dålig kvalitet (LG G3s kamera)
Den stora på bilden ör 640xl och lilla är 920.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Frugan fick sin idag och ja, den är stor. Nu är ju hon van vid stora saker så ingen fara där.
Själv kommer jag nog inte att köpa XL utan den vanliga, XL blir svår att få plats med i fickan. Måste dock säga att luren verkar trevlig, särskilt om man väger in priset, känns löjligt prisvärd.

Vad har Android i samma prisklass att komma med för en o-insatt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Frugan fick sin idag och ja, den är stor. Nu är ju hon van vid stora saker så ingen fara där.
Själv kommer jag nog inte att köpa XL utan den vanliga, XL blir svår att få plats med i fickan. Måste dock säga att luren verkar trevlig, särskilt om man väger in priset, känns löjligt prisvärd.

Vad har Android i samma prisklass att komma med för en o-insatt?

Jag har ju jämfört en Android 5med sd400 1,2ghz 1gb ram (LG G3s) och en wp 8,1 med sd400 1,2ghz 1gb ram (Lumia 640 xl). Lumian tycker jag känns snabb och bra Lgn är seg som en android från 2011. Tror inte du får en android telefon för 1300kr som är okej.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk

Har inte testat själv, men eftersom jag också håller ett öga på Windows Phone (Mobile) så har jag sett att https://my.swedbank.se/login finns.

Någon som testat?

Ursäkta att jag inte har citerat dom som efterfrågat en Swedbankapp.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Som du redan fått svar på så finns BankID men däremot ingen nativ Swedbank-app.
Däremot finns en riktigt vass tredjepartsapp som fått topprecensioner och är inofficiellt sanktionerad av Swedbank.
Den använder enbart BankID för inloggning och transaktioner så den får anses som säker.
Här är den:
https://www.microsoft.com/sv-se/store/apps/bankappen/9nblggh0...

Permalänk
Skrivet av kskolle:

Någon som vet hur man löser problemet att kunna synka sina kort till OneDrive med förhandsversionen av WP10? Gjorde det till slut manuellt men bara en bild i taget skickades upp fast jag valde fler. och video gick inte alls.

Visserligen är WP10 en förhandsversion men anledningen att man har en WP-mobil är ju den sömnlösa synkningen till molnet och datorn. Hoppas MS löser det.

Jag hade också problem med det i början. För att kolla ifall synkningen är påslagen, gör enligt följande:

Öppna OneDrive-appen på telefonen -> tryck på hamburgermenyn uppe till vänster -> tryck på kugghjulet uppe till höger -> välj 'kamerauppladdning' -> kolla att toggle swticharna är påslagna.

Sedan hade jag problem med att OneDrive alltid automatiskt stängde av min kamerauppladdning efter ett tag så att jag fick gå in och lägga på den igen. Det löste sig efter ett tag men kommer inte ihåg om det var pga. att jag återställde telefonen eller om det bara gick av sig självt. Om du inte har återställt telefonen till "fabriksinställningarna" så skulle jag rekommendera att göra det och att INTE återställa från en sparad säkerhetskopia. Det löste många problem och buggar för mig.

Permalänk
Medlem

Har en Nokia Lumia 925 och tvekar på om jag kommer köra WP igen. Webbsidor scalar dåligt samt den extrema bristen på relevanta appar. Och de som finns är halvbuggiga betakopior. Det kanske blir bättre med wp10. Vad säger ni? Skulle det inte vara kul att i alla fall ha möjligheten att skicka kukbilder med snapchat? Nu när någon frågar "vad heter du på *random populär app*?" Så är standardsvaret: "nae.. Har Windows phone...".

Permalänk
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Har inte testat själv, men eftersom jag också håller ett öga på Windows Phone (Mobile) så har jag sett att https://my.swedbank.se/login finns.

Någon som testat?

Ursäkta att jag inte har citerat dom som efterfrågat en Swedbankapp.

Testat har jag gjort men funkar inte för alla än. Dom har ju sagt tidigare att den ska fungera för alla i slutet av året eller början av 2016 så man får avvakta och se vad som händer.

Försöker man logga in så får man detta meddelande
"Vår nya Internetbank är tillgänglig för en begränsad grupp privatkunder just nu. Vi jobbar på att fler ska få tillgång till tjänsten inom snar framtid. Självklart kan du utföra dina bankärenden i den vanliga Internetbanken där allt fungerar precis som vanligt."

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd

@MrPhilicorda: Backade tillbaka till 8.1 ännu en gång. Men mest för att det ofta inte gick att skriva. Skrev jag i slutet på en text och skulle back-radera raderades det mitt i texten. Hade engelsk region för ville testa Cortana.

Men vad fuck in the hole Småland, när jag skulle återställa Windows 8.1 fanns bara två kopior från 10:an. Så viktiga appar var utbytta mot dessa och gick alltså inte starta. Så ingen Hotmail bland annat och sökte, sökte och sökte på Bing som verkligen är ding.

Vilken dag! Sitter nu och installerar om alla appar manuellt.