Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av actiwe:

hela analytiker panelen tokhyllade ju MVPP efter att dom blev utslagna.

My point exactly. Men strunt samma, som sagt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Lägga sina skill points, antar jag. Har för mig att standard är att trycka på "O", och sen vart man vill sin skill point.

Jaså det är det han menade

Permalänk
Medlem

EG vs CDEC i final! Blir nog lika glad vilket lag som än vinner, CDEC för att dom spelat så innihelvete bra och kom från Wildcard, samtidigt känns EG "closer to home".

Vilken otroligt bra International det har varit, inte en enda tråkig match. Underbar patch för professionell Dota.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

EG vs CDEC i final! Blir nog lika glad vilket lag som än vinner, CDEC för att dom spelat så innihelvete bra och kom från Wildcard, samtidigt känns EG "closer to home".

Vilken otroligt bra International det har varit, inte en enda tråkig match. Underbar patch för professionell Dota.

Håller med, riktigt bra matcher hela tiden. CDEC har spelat mycket bra, inte för inte som de är 6-0 i övre. Nu möter de EG igen. Lite konstigt med denna typ av finalspel där det blir ett vinnande lag mot ett lag som förlorat en gång i final. Jag gillar det inte riktigt, skulle hellre se bäst av 5 och direkt utslagning i ett cupspel med åttondelsfinaler, kvartsfinaler, semifinaler och final. Men så är det i esport, bara acceptera.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Buio:

Håller med, riktigt bra matcher hela tiden. CDEC har spelat mycket bra, inte för inte som de är 6-0 i övre. Nu möter de EG igen. Lite konstigt med denna typ av finalspel där det blir ett vinnande lag mot ett lag som förlorat en gång i final. Jag gillar det inte riktigt, skulle hellre se bäst av 5 och direkt utslagning i ett cupspel med åttondelsfinaler, kvartsfinaler, semifinaler och final. Men så är det i esport, bara acceptera.

Jag tycker det är väldigt bra med double-elimination. Inte minst så gör det ju att det faktiskt bästa laget vinner, och inte det lag som lyckas plocka fram den bästa pocket-strategin.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tycker det är väldigt bra med double-elimination. Inte minst så gör det ju att det faktiskt bästa laget vinner, och inte det lag som lyckas plocka fram den bästa pocket-strategin.

Personligen ser jag det som att EG förlorat 0-2 mot CDEC och blivit utslagna i semifinal. Men nu möter de dem igen i final ändå.

Då hade jag hellre sett att de spelat bäst av 5 och varit utslagna (eller inte). Den här typen av spelformat gör att ett förlorande lag kan lägga massor av tid på att studera de som de mötte och anpassa sig. Man ger dem en extra chans som de enligt mig inte förtjänat.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Buio:

Personligen ser jag det som att EG förlorat 0-2 mot CDEC och blivit utslagna i semifinal. Men nu möter de dem igen i final ändå.

Då hade jag hellre sett att de spelat bäst av 5 och varit utslagna (eller inte). Den här typen av spelformat gör att ett förlorande lag kan lägga massor av tid på att studera de som de mötte och anpassa sig. Man ger dem en extra chans som de enligt mig inte förtjänat.

Fast de måste ju då istället vinna ytterligare en match för att komma till final. Det är väl knappast en fördel att redan ha tvingats spela en lång serie innan man ska gå in i en ännu värre finalserie?

Nä, det där tror jag inte på

EDIT: Och just det du nämner är som sagt en fördel som jag ser det, då man får fram det bästa laget och inte bästa pocket-strategin.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast de måste ju då istället vinna ytterligare en match för att komma till final. Det är väl knappast en fördel att redan ha tvingats spela en lång serie innan man ska gå in i en ännu värre finalserie?

Nä, det där tror jag inte på

Sen har vi problemet med om nu CDEC förlorar finalen. Borde inte de få en chans till då eftersom de inte förlorat tidigare? Men men, olika åsikter. Jag är inget fan av systemet i alla fall, men ok får acceptera eftersom det körs här och var i esport.

I matchen som precis blev klar verkade det som EG lärt sig läxan och utmanövrerade CDEC.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Buio:

Sen har vi problemet med om nu CDEC förlorar finalen. Borde inte de få en chans till då eftersom de inte förlorat tidigare? Men men, olika åsikter. Jag är inget fan av systemet i alla fall, men ok får acceptera eftersom det körs här och var i esport.

I matchen som precis blev klar verkade det som EG lärt sig läxan och utmanövrerade CDEC.

Nej, det är bara två lag kvar, det finns inga fler lag att möta då resten har dubbel-eliminerats. Hur skulle det gå till, menar du?

EDIT: Jag tror du bara missförstått idén med upper och lower brackets. Poängen är inte att man ska få en chans att möta samma lag en gång till, utan att en ensam match inte ska leda till eliminering.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

sumail är best, eg kommer vinna ti5

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, det är bara två lag kvar, det finns inga fler lag att möta då resten har dubbel-eliminerats. Hur skulle det gå till, menar du?

EDIT: Jag tror du bara missförstått idén med upper och lower brackets. Poängen är inte att man ska få en chans att möta samma lag en gång till, utan att en ensam match inte ska leda till eliminering.

Nej, jag menar att om det är double elimination så får laget som vinner alla matcher i övre bracket inte chans till en comeback medans alla tidigare förlorare får det. De har helt enkelt inga fördelar i finalen av att de har spelat bra utan får möta ett förlorarlag på lika villkor.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Buio:

Nej, jag menar att om det är double elimination så får laget som vinner alla matcher i övre bracket inte chans till en comeback medans alla tidigare förlorare får det. De har helt enkelt inga fördelar i finalen av att de har spelat bra utan får möta ett förlorarlag på lika villkor.

Men va..? Vad ska dem med en "comeback" till om de redan är i final?

De får fördelen att inte behöva spela extramatcher i lower bracket. CDEC kommer in helt utvilade till finalen och kunde studera EG i deras match som de var tvungna att spela innan. EG måste potentiellt spela 8 matcher i sträck, det är inte helt lätt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Buio: Det du menar är att lag bara ska kunna anpassa sig efter andra lags spelstil baserat på matcher de spelat mot andra lag? Inte att de faktiskt kan möta varandra en gång genom tuneringen och lista ut varandra den vägen? Ditt sätt verkar väldigt trångsynt och jag tolkar det som att om du förlorar en serie mot ett lag så ska du känna dig besegrad av dem, alltså ingen chans att få anta dem igen? Rätta mig om jag har fel, men det är första intrycket jag fick genom att läsa ditt inlägg. Menmen, nu blir det finalmatch 3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thesoxie:

@Buio: Det du menar är att lag bara ska kunna anpassa sig efter andra lags spelstil baserat på matcher de spelat mot andra lag? Inte att de faktiskt kan möta varandra en gång genom tuneringen och lista ut varandra den vägen? Ditt sätt verkar väldigt trångsynt och jag tolkar det som att om du förlorar en serie mot ett lag så ska du känna dig besegrad av dem, alltså ingen chans att få anta dem igen? Rätta mig om jag har fel, men det är första intrycket jag fick genom att läsa ditt inlägg. Menmen, nu blir det finalmatch 3!

Varför behöver du kalla mig trångsynt bara för att jag har en annan åsikt? Jag respekterar Dunderklumpens åsikt och hoppas verkligen inte jag skrivit något nervärderande.

Permalänk
Medlem

Det är nog det att jag gillar sport och klassiska cupspel. Kan nöja mig med att jag inte är en fan av hur det spelas. Oavsett är det en final mellan topplag som förtjänar att vara där.

Permalänk
Medlem

@Buio: Jag behövde inta kalla dig trångsynt, och jag behövde verkligen inte skriva ett helt inlägg om det. Det jag menar är bara att du i dina inlägg verkar jobba hårt för att få Dunderklumpen att acceptera din åsikt snarare än att komma fram till att båda alternativen kan fungera. Menmen, nu kollar vi finalen och njuter av underbar Dota!

Permalänk
Medlem

Fy fan vilken bra Dota!!!!

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Tror ni EG kan plocka detta i match 4? Hoppas det går till en femte match och att EG tar hem TI, de har verkligen gjort sig förtjänta av det.

Permalänk
Medlem

Baserat på draften så tror jag vi kommer se ett femte game!

Permalänk
Medlem

Ni som pratar om doubleelimination, normalt sett har upperbracket laget en ledning på (1) map/match etc.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

EG spelade fan otroligt.

Kul för Fear som nästan helt gav upp för nått år sedan då han trodde att han aldrig skulle kunna komma någon vart i Dota och behövde skaffa ett vanligt jobb.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Grym final, absolut bästa TI hittills.

Permalänk
Medlem

Bästa TI hittills indeed, mycket bra games!!

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av rinosaur:

Ni som pratar om doubleelimination, normalt sett har upperbracket laget en ledning på (1) map/match etc.

Något som de tack och lov tog bort, då upper bracket redan har tillräckligt med fördelar.

Skrivet av Thesoxie:

Baserat på draften så tror jag vi kommer se ett femte game!

EG hade ju en grymt bra draft..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

EG hade ju en grymt bra draft..?

Det hade CDEC också.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Thesoxie:

Det hade CDEC också.

Med tanke på att CDEC hade förlorat varenda match mot Naga så kändes vinsten ganska trygg för EG Hon sabbar hela CDEC:s spelsätt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Med tanke på att CDEC hade förlorat varenda match mot Naga så kändes vinsten ganska trygg för EG Hon sabbar hela CDEC:s spelsätt.

Ja, verkligen. Läskigt att bli fångade av song när Ice blast + Echo slam väntar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Thesoxie:

Ja, verkligen. Läskigt att bli fångade av song när Ice blast + Echo slam väntar.

Vi hade "million dollar dream coil", nu har vi "million dollar echo slam" också

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: Jadu är det inte lite drygt att skylla på en individ i ett lagspel, på den nivån har dom ju säkert både övat och haft en plan. Du får helt enkelt börja köra på den nivån själv om du ska ha något att komma med

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lappen81:

@DunderKlumpen: Jadu är det inte lite drygt att skylla på en individ i ett lagspel, på den nivån har dom ju säkert både övat och haft en plan. Du får helt enkelt börja köra på den nivån själv om du ska ha något att komma med

Va..? Vad pratar du om? Jag har inte skyllt något på någon!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.