Permalänk
Skrivet av Sideburns:

Nej det är jättelätt. Powerknappen är bara 2 trådar som går till moderkortet, när du kortsluter dem så startar dator. Ta samma kontakt till moderkortet och löda dit en annan powerknapp du vill ha i stället. Är gjort på 2 minuter.

Först och främst skitsnyggt bygge och galleri

Är själv inne på att fixa en egen extern panel med powerknapp, resetknapp och strömbrytare för leds mm. Lade märke till att du använt en enda kabel till själva datorn som sedan splittar efter att den gått igenom fästet i expansionsplatsen och undrar därför vilken sorts kabel det är? Rätta mig om jag har fel i mitt antagande om kabelsystemet.

Visa signatur

Main: Phanteks Enthoo Evolv | Asus Gryphon Z97 | i5 4670K | 8GB Corsair Vengeance LP | GTX 780 DCuII | Crucial MX-100 256 GB | Cooler Master V700
Laptop: Sony Vaio Pro 13, utan touch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grytvante:

Först och främst skitsnyggt bygge och galleri

Är själv inne på att fixa en egen extern panel med powerknapp, resetknapp och strömbrytare för leds mm. Lade märke till att du använt en enda kabel till själva datorn som sedan splittar efter att den gått igenom fästet i expansionsplatsen och undrar därför vilken sorts kabel det är? Rätta mig om jag har fel i mitt antagande om kabelsystemet.

Ursäkta jag inte svarat. Jobbar för mycket

Du har helt rätt i ditt antagande.
Använder en serielport för expansionsplats som jag klippt bort kontakten och sätt på kontakterna jag behöver på rätt trådar. Till den har jag tagit en kabel och gjort samma sak där. Klippt av den andra änden och lött dit rätt tråd på rätt ställe i panelen i skrivbordet. På så sätt behöver jag bara en kabel. Byter jag dator/chassi är det bara att sätta i den där i en expansionplats och så är det klart för användning på direkten.

Permalänk
Medlem

Hoho vi använder och älskar samma typ av kabelhållare använd dessa fast vita under mitt skrivbord (finns i galleriet) sjukt smidiga grejor.
Kul o annorlunda bygge btw.