Muskampen 2025: Segraren korad!

Hittar inte GWX.exe (Windows 10 uppdatering)

Permalänk
Musikälskare

Hittar inte GWX.exe (Windows 10 uppdatering)

Tjena,

Har Windows 7 Pro x64 SP1 äkta version men C:\Windows\System32\GWX\GWX.exe finns inte för att boka Windows 10,
Letat efter KB3035583 uppdateringen som ska vara relaterad till GWX.exe men den är inte installerad och jag får inga nya updates när jag söker :/

Vad göra?

EDIT: Hittade en lösning, folk som ser denna tråden prova köra scriptet här, tog ca 5-10 min startade allt upp och kunde reservera Win 10 under win 7 pro

http://techdows.com/2015/06/how-to-enable-get-windows-10-app-...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Vila i frid

Otroligt irriterande med W10-ikonen. Döda processen GWX.EXE, inaktivera de två scheman som drar igång den, döp om GWX.EXE till GWX.EXE.ORIGINAL och kopiera in CMD.EXE till GWX.EXE. Återställ allt den 1 augusti dvs om två månader så får du hem W10 utan "adware" i meddelanderaden fram tills dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Otroligt irriterande med W10-ikonen. Döda processen GWX.EXE, inaktivera de två scheman som drar igång den, döp om GWX.EXE till GWX.EXE.ORIGINAL och kopiera in CMD.EXE till GWX.EXE. Återställ allt den 1 augusti dvs om två månader så får du hem W10 utan "adware" i meddelanderaden fram tills dess.

Hur störande kan man egentligen uppfatta en liten extra windowslogga? Kan du inte bara dra den till dolt? Eller äter den några viktiga megabyte ram-minne?

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Hur störande kan man egentligen uppfatta en liten extra windowslogga? Kan du inte bara dra den till dolt? Eller äter den några viktiga megabyte ram-minne?

Jättestörande om man tillhör det laget som vill ha koll på det som körs på datorn och undviker skitprogram.
Själv har jag 5 ikoner nere till höger (volym, nätverk, ström är tre av dem). Har alltså inga ikoner dolda.
Detta känns även bra eftersom jag aldrig haft problem med Vista/Win7/Win8/Win8.1/Battlefield 4/Watch Dogs/GTA V och andra program som många verkar ha problem med. Ju mindre program som körs desto bättre.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Teddis:

Hur störande kan man egentligen uppfatta en liten extra windowslogga?

Eftersom Technical Preview loggar en hel massa tillbaks till MS tar jag inga onödiga risker. Ikonen går inte att dölja annat än "dra den under mattan" - eller döda processen. Windows 10 lär jag få förr eller senare ivfsh, med eller utan ikon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasenfrasen:

Personligen blir jag glad av ikonen då den påminner mig om vad som är på väg att ske.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag valde att avinstallera uppdateringen som lägger in GWX/Windows 10.

Har ingen som helst anledning att uppgradera operativ dag 0. Utom möjligen nyfikenheten, men då kan jag lika gärna installera Tech Prev för att testa vid sidan av huvudoperativet. Det kommmer finnas buggar och problem, lika bra för min del att vänta till det stabiliserat sig lite och uppgradera senare.

Det är en KB man behöver avinstallera. Info finns här:
http://www.howtogeek.com/218856/how-do-you-disable-the-get-wi...

Edit: Ifall ni avinstallerar uppdateringen kommer den tillbaks vid nästa Windows Update-koll. Så efter omstart, gör en omedelbar Windows update koll, leta upp och högerklicka på KB3035583 och dölj uppdatering.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Jag valde att avinstallera uppdateringen som lägger in GWX/Windows 10.

Har ingen som helst anledning att uppgradera operativ dag 0. Utom möjligen nyfikenheten, men då kan jag lika gärna installera Tech Prev för att testa vid sidan av huvudoperativet. Det kommmer finnas buggar och problem, lika bra för min del att vänta till det stabiliserat sig lite och uppgradera senare.

Det är en KB man behöver avinstallera. Info finns här:
http://www.howtogeek.com/218856/how-do-you-disable-the-get-wi...

Edit: Ifall ni avinstallerar uppdateringen kommer den tillbaks vid nästa Windows Update-koll. Så efter omstart, gör en omedelbar Windows update koll, leta upp och högerklicka på KB3035583 och dölj uppdatering.

Bra postat. Tack för informationen! NU åker skiten väck ifrån maskinen!!! GWX + filerna i den dolda mappen $Windows.~BT. Ska ändå INTE uppgradera till W10. Innerligt trött på den lilla loggan som poppar upp vid uppstart och "trycker det i huvudet" på en. Går inte att ta bort utan endast dölja som alternativ via "anpassa" i aktivitetsfältet. Vad är det för fasoner? Ska bli skönt att slippa. Än en gång tack för tips!

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU