Hej, jag har upptäckt ett problem med min dator som har 8GB DDR3 1600mhz då den sitter och tuggar på 60% ram förbrukning när datorn har Chrome, Skype, Steam och Avast antivirus igång, när jag tittar i aktivitetshanteraren ser jag bara program som tillsammans borde ta upp ca. 2GB ram mest. Jag har testat att tömma "memory cache" och jag håller just nu på att göra en full system sökning som har kommit till 67% med hittills 0 upptäckta hot. Jag har även gått igenom "MSCONFIG" och har inte hittat något speciellt som slöar ner datorn.
Jag har dock runt 85 processer igång hela tiden, och jag skulle gissa att det är problemet men det är program som jag måste ha, samt en massa processer från "SYSTEM". min vän hade även liknande problem på sin windows 10 dator "har även samma hokus-pokus", snor microsoft datorns resurser för att använda till att hacka ISIS? Skicka uppdateringar till andra datorer? Era gissnigar är lika bra som mina.
Tack i förhand till alla som kan hjälpa till eller ge någon information kring problemet!
Jag kan även skicka mer information om det skulle behövas
Tack igen och ha en fortsatt trevlig dag.