Permalänk

Gymnasiearbete Teknik

Tjo!
Behöver lite inspiration. Jag går 3an på teknikprogrammet inr. Informations och medieteknik och ska ha ett gymnasiearbete.
Nu undrar jag om nån av alla här skulle vilja dela med sig av vad ni gjort för gymnasiearbete

Visa signatur

Processor: Amd fx 4100 Klockad till 4,3ghz. Graffekort: R9 280x Mobo: ASUS M5A99X EVO R2.0 Chassi: Moddat scaleo x. RAM: Corsair Vengence 16gb 1600mhz. SSD: NADA HDD: 1TB WesternDigital Nätagg: Corsair CX 750M
Logitch G430 7.1 , Func KB460 , Razer Imperator
Hata förfan inte på mitt agg, det funkar fint!

Permalänk
Medlem

Jag gick Natur och gjorde en undersökning av vilka variabler som påverkar fallet av en magnet genom ett långt kopparrör. (Magneten bromsas upp pga induktion). Någon form av naturvetenskaplig undersökning av ett ämne som har läst om brukar fungera.

Permalänk
Medlem

Gick Teknikvetenskap och gjorde ett mobilskal med laddare i (jag skulle besvara frågan "Hur kan mobilladdare göras mobilare?" men jag hade ju från början redan en lösning, fattar inte utvecklingsmodellerna dom känns onödiga eftersom oftast så har du redan svaret på frågan). Riktigt tråkigt, hade mycket hellre gjort någon undersökning om vad vet jag salamanderbefolkningen vid träsket där jag bor. Gör något som är intressant för så länge du gör det enligt mallen så blir det godkänt!

Superfiiint...

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Jag gick natur och mätte föroreningar i nederbörden under ett år och tog vindriktningar. Ganska intressant förutom att jag inte fick något resultat för mitt gymnasium rensade kylskåpet där jag förvarade mina provrör. Så jag fick skriva en uppsats om vad som gick fel och fick ett helt G!
Tråkigt men sant

Permalänk
Medlem

Vi drog upp en apache server och en ful hemsida

Permalänk
Medlem

Jag gick Teknik med samma inriktning som du. Det jag gjorde var att skapa ett spel i C# och samt analyserade vad som krävs av spelskaparna för att ett spel ska bli populärt och inte efterlikna ett redan existerande spel för mycket. Det tog ofantligt många timmar att skapa ett spel från scratch och skriva analysen till. Men det lönade sig då jag fick toppbetyg och alla lärare älskade mitt arbete (även fast E är det enda som går att få).

Mitt tips är att välja ett ämne du vet att du är riktigt intresserad i och inget du kommer tröttna på efter 40 timmars arbete. Tänk dig att du ska hitta en ny "hobby" för ska du utföra arbetet på ett snyggt och prydligt sätt så måste du acceptera att du kommer spendera mycket tid på det. Men det beror också på hur effektivt du arbetar / hur duktig du är.

Lycka till

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag gick på NTI Gymnasiet på linjen EL/Data med inriktning spelutveckling. Det som jag gjorde var en Android app Veckoschema
Jag gjorde det för att jag ville lära mig android.

Permalänk
Medlem

Jag gick natur och gjorde ett gymnasiearbete om matten bakom att 'räkna kort' i poker. och hur det funkar

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk

Gick NV och konstruera ett Armborst, var ett väldigt uppskattat arbeta av både lärare och elever men totalt livsfarligt då det var otroligt kraftigt (uppskattade det till att det var ungefär lika tungt att ladda det som att dra 140kg marklyft). Har en känsla något liknande inte får göras längre