Inte ordentligt då det inte går. Det är ett hårdvaru problem som kompenseras med mjukvara. Den lösningen sliter rätt mycket mer på SSD'n och kräver att du regelbundet har inkopplat enheten under längre perioder, även om det inte behöver vara i sträck. Det finns bättre alternativ helt enkelt då som inte har samma problem.
Trodde att alla problemen med 840 var lösta, därför jag lade till den!
Det är kompenserat bra nog för 2,5" retail 840 EVO iaf. De fungerar som de ska, utan problem.
Men håller med @philipborg att det är onödigt att välja denna idag, då det finns bättre.
Budgetsegmentet reserverar jag till vad jag anser vara ssd-diskar med relativt stora brister, prestanda- eller stabilitetsmässigt, t ex V300, tror kingston har någon mer halvfloppande modell, OCZ har haft en del. Budget för mig är helt enkelt en produkt med lite större brister. Definerar hellre BX100 som prisvärd, finns dyrare diskar som är sämre.
Att man sedan kallar MX200 för "mellansegmentet", vad finns då kvar för toppsegmentet bland konsumentdiskar förutom Samsung pro-serien? Till ganska stor del beror problemet om hur man ska klassificera diskar på de begränsningar SATA3 sätter prestandamässigt.
Jag var själv lite besviken på BX100 när den lanserades, med tanke på föregångaren MX100 hade man ju hoppats på en liten uppgradering över den, men den har trots allt visat sig vara ett av de bättre alternativen på marknaden av allt att döma.
MX200 är mellan segment, inte något mer.
Crucial har inga toppsegment diskar, intel har 750 tex och Samsung har 850 Pro.
Toppsegment innebär toppklass på prestanda, hållbarhet och tillförlitlighet. MX200 har inte dessa 3...
Det sagt, det är inte en dålig disk, och alla behöver inte värstingar...
Personligen är jag mer imponerad av BX100, kontrollern är minst lika bra som tidigare MX100, den är billigare och kör samma NAND som MX100/200. MX200 är jag grymt besviken på dock. mSATA ver med cachen är bra, men när du når 500GB+ på MX200 är den en MX100 igen, men med högre pris. Det är nämligen exakt samma kontroller, samma NAND och endast lite funktioner i FW med cache (som bara fungerar i 120/250 modeller) gör den bättre. Varför inte bara släppa ny FW till MX100 med dessa funktioner istället för att skapa en ny enhet?
Faktum är att BX100 500GB i en hel del tester både hänger med MX200, och även går OM den... Den är helt klart en mycket prisvärt och bra disk. Den kommer inte vara så i all evighet, men just nu är den verkligen det.