Permalänk
Proffsmoddare

Som den hopplösa Rosev2 fanboy jag är var det ju självklart att jag skulle dricka mitt kaffe med lite brittisk swag

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Dagens vape mail, suveränt praktiskt (och snyggt) med bordsladdaren, fattar bara inte varför de inte satte USB-ingången på andra sidan. Pegasus känns som ett riktigt kvaltetsbygge, triton dricker ordentligt med juice har jag redan märkt..:

Permalänk
Proffsmoddare

Lite pyssel idag ett par Fused Claptons och ett par Fused Staggered claptons

Velocity laddad och redo för CLOUDZ

Samtliga Coils gjorda med dual 24g Nichrome som bas med en 32gauge Kanthal wrap. Bygget i min velocity klockade in på 0,11ohm.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Nu vart jag ju tvungen att försöka igen efter att jag såg dina bilder..

Blev tyvärr bara 1 coil då jag fuckade upp vid 2 försök när jag skulle coila resten...
Aldrig fått en så tät clapton förut så jag är ganska nöjd. Synd dock att jag inte fick ihop 2st..

Specs: Fused clapton, 26g NI80 som bas och 32g Kanthal runt.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Fick vape mail från cloudchasers idag! En 26650 RDA.

CCI Centurion RDA, Riktigt stor RDA med väldigt djup juice well och stora monteringshål, den har dock en saftig prislapp på ca 600kr. Kör just nu en Parallel Dual coil 5 wraps med 26G och 23G kanthal tråd på 0.07 ohm, blåser riktigt stora moln och ger bra smak.

Det följer med tre olika övre delar för justering av luftflöde.

En bra RDA För den som har en 26650 mod och vill jaga moln.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av PezFTW:

Fick vape mail från cloudchasers idag! En 26650 RDA.

CCI Centurion RDA, Riktigt stor RDA med väldigt djup juice well och stora
monteringshål, den har dock en saftig prislapp på ca 600kr. Kör just nu en Parallel Dual coil 5 wraps med 26G och 23G kanthal tråd på 0.07 ohm, blåser riktigt stora moln och ger bra smak.

http://s13.postimg.org/fy5auul5z/IMG_20150909_005159.jpg
Det följer med tre olika övre delar för justering av luftflöde.
http://s7.postimg.org/plgiys4h7/IMG_20150909_012509.jpg

En bra RDA För den som har en 26650 mod och vill jaga moln.

Nice

Väntar också på min Centurion! Borde dyka upp imorn eller senare.

Vad för mod kan du rekommendera?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

subtank plus eller billow v2? nån som använt bägge?

Permalänk
Skrivet av lejon74:

Har du båda eller vad tänker du? Jag hade rekomenderat Cthulhu v2 som kommer ut snart, eller Goblin Mini.

Permalänk
Avstängd

Två 0.4 ohm coil bytta på två dagar med pegasus och triton, börjar smaka riktigt bränt redan efter en dag...ej körts på över trettio watt. Känns som något är fel på antingen coilsen eller modden. Tillbaks till subtank/subox mini. Trist men något måste vara fel, hoppas det inte var ett dyrt felköp. Någon med liknande upplevelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Två 0.4 ohm coil bytta på två dagar med pegasus och triton, börjar smaka riktigt bränt redan efter en dag...ej körts på över trettio watt. Känns som något är fel på antingen coilsen eller modden. Tillbaks till subtank/subox mini. Trist men något måste vara fel, hoppas det inte var ett dyrt felköp. Någon med liknande upplevelse?

Låter som att du wickar fel. Dvs att juicen inte kommer upp ordentligt till bomullen.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Avstängd

@jkrx: Glömde att nämna att det är färdigbyggda coils, kör med 4-5 droppar juice i coilen, även en droppe i sidohålen, och låter stå några minuter innan jag vejpar, dessutom börjar jag på riktigt låg watt.

edit: ska prova triton på subox och se var felet ligger..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Har du båda eller vad tänker du? Jag hade rekomenderat Cthulhu v2 som kommer ut snart, eller Goblin Mini.

mena som std clero.

-har ingen av dom nej, annars hade jag ju inte frågat, har/haft många andra, har ju kommit hundraVG coils till kanger nu så undra om nån prövat bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

@jkrx: Glömde att nämna att det är färdigbyggda coils, kör med 4-5 droppar juice i coilen, även en droppe i sidohålen, och låter stå några minuter innan jag vejpar, dessutom börjar jag på riktigt låg watt.

edit: ska prova triton på subox och se var felet ligger..

Jag hade samma problem med min Triton med samma coils, 3 av 5 coils brann direkt. På min subox mini.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Jag hade samma problem med min Triton med samma coils, 3 av 5 coils brann direkt. På min subox mini.

Ok, låter ju inte bra. Har du provat 0.3 coils också? Eller "Triton RTA System"?
Tror att atlantis coils ska passa också, kanske värt att prova..

edit: menar du att två av de fem coilsen var ok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ok, låter ju inte bra. Har du provat 0.3 coils också? Eller "Triton RTA System"?
Tror att atlantis coils ska passa också, kanske värt att prova..

edit: menar du att två av de fem coilsen var ok?

Två av dom var relativt okej, men de höll inte särskilt länge.

Bara testat med 0.4 coilsen i min tank. Jo Atlantis coilsen ska passa

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Vill man inte hålla på med att fylla på jämt så tar man subtank plus. Den är perfekt för mig som pendlar och är på jobbet största delen av dagen

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Två av dom var relativt okej, men de höll inte särskilt länge.

Bara testat med 0.4 coilsen i min tank. Jo Atlantis coilsen ska passa

ok, avvaktar nog med att beställa nya coils då. Gillar inte tanken speciellt i övrigt heller. Svår att fylla med tjockare juice - små hål trots topp-fyllningen. Går ej att byta glas o.s.v. Själva pegasus-modden verkar ok hitills med en subtank mini. Att ställa om den till temp-control är väl inte idealiskt utan dedikerad knapp - men kommer nog endast använda den i watt-läge. Så kanske inte alla pengar var kastade i sjön i alla fall.. bordsladdaren är fortfarande grymt smidig i alla fall

edit: tandemkört triton och subtank mini hela kvällen, ingen tvekan om att subtank tar hem guldstjärnan i min bok, åtminstone med pre-made occ. Nästa köp blir nog en subtank plus..;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Dagens vape mail, suveränt praktiskt (och snyggt) med bordsladdaren, fattar bara inte varför de inte satte USB-ingången på andra sidan. Pegasus känns som ett riktigt kvaltetsbygge, triton dricker ordentligt med juice har jag redan märkt..

Tjusigt!

Smyger även in att jag tänkte försöka kränga min Vaporshark rDNA 40 som jag köpte i januari, pm'a vid intresse!

Permalänk
Medlem

Försökte mig på en lätt tillplattad fused clapton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Försökte mig på en lätt tillplattad fused clapton.
http://i.imgur.com/cZSVdK3.jpg

Vart lite förvånad när jag såg bilderna sen så såg jag s.froding vilket förklarade allt

Riktigt fin men kan inte hålla med dig om "försökte" ser mer ut som att du lyckades

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vart lite förvånad när jag såg bilderna sen så såg jag s.froding vilket förklarade allt

Riktigt fin men kan inte hålla med dig om "försökte" ser mer ut som att du lyckades

Haha, får ju inte posta i gruppen nu när cloudtävlingen pågår så det fick bli här nu.

Tack, men det var KA1 runt och den är lite för hård att platta till. Blir mycket snyggare med N80 men det har jag tyvärr ingen hemma.
Blir inte mycket byggande när man inte har tråd hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Haha, får ju inte posta i gruppen nu när cloudtävlingen pågår så det fick bli här nu.

Tack, men det var KA1 runt och den är lite för hård att platta till. Blir mycket snyggare med N80 men det har jag tyvärr ingen hemma.
Blir inte mycket byggande när man inte har tråd hemma.

Du verkar vara den ända som bryr sig om reglerna

Fick slut på 32g igår och har väl kanske till en dual clapton 26g NI80 och 35g kanthal efter det har jag bara 28G NI80 kvar.(Har jag tur så finns det 35g kvar )

Sen att det inte går något vidare att bygga är ju en annan sak

28G är fan för tunt för a som core wire.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

vapemail, älskar namber juice:

Permalänk
Medlem

doughnut pounder är jävligt nice men geggar igen coilsen utav bara helvete iaf vanliga 50/50 versionen.. har inte testat epiclouds än

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Du verkar vara den ända som bryr sig om reglerna

Fick slut på 32g igår och har väl kanske till en dual clapton 26g NI80 och 35g kanthal efter det har jag bara 28G NI80 kvar.(Har jag tur så finns det 35g kvar )

Sen att det inte går något vidare att bygga är ju en annan sak

28G är fan för tunt för a som core wire.

Haha, ja det kanske var så.

Övning ger färdighet så det är bara bygga på, tillslut går det bättre.

Jag har gjort runt 30g när jag gjorde en clapton av en clapton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Haha, ja det kanske var så.

Övning ger färdighet så det är bara bygga på, tillslut går det bättre.

Jag har gjort runt 30g när jag gjorde en clapton av en clapton.

clapton av en clapton? cmon man lugna ner dig nu!

Btw använder du beteslås? Har problem med att mina slutar snurra..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

clapton av en clapton? cmon man lugna ner dig nu!

Btw använder du beteslås? Har problem med att mina slutar snurra..

Här är den.

Har precis införskaffat beteslås så jag har inte hunnit prova clapton med beteslås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Här är den.
http://i.imgur.com/DzZeGlx.jpg

Har precis införskaffat beteslås så jag har inte hunnit prova clapton med beteslås.

Tror att du behöver söka hjälp...

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Här är den.
http://i.imgur.com/DzZeGlx.jpg

Minst sagt imponerande! Ser ut som en larv
Hur var den att puffa på?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

är det fler än jag som tror att denna är/kommer bli mer snack än hockey så att säga, när den väl kommer, dvs att det är bättre å kolla in nåt annat(?)

http://www.koopor.com/koopor-plus.shtml