Gtx 660 SLI vs GTX 970
tjena.
Införskaffa mig The Witcher 3 i hopp på att min dator eventuellt skulle klara det. men hade lite fel..
Kör på absolut lägsta grafiken som går med 1920x1080 och får ut ungefär 30-35fps :/
min setup är :
i7 930 (klockad till 3.3ghz)
6gb ram (corsair 1600mhz 3x2gb)
Asus P6T SE Modekort
Evga Geforce GTX 660 Superclocked 2gb
850W PSU XFX (live overkill, jag vet)
120gb SSD
80gb SSD (min första ssd någonsin som jag nu bara har spel på)
500gb WD Extern HDD
Jag byggde ihop den här datorn sommaren 2012 och har varit jättenöjd med den fram tills nu.
Köpte även GTA för nån månad sen och kan köra på hyffsat bra grafik med 55-60fps, tillräckligt bra för att göra mig nöjd iallafall!
Men nu var det dags för The Witcher 3, och som sagt så visste jag innan att min dator inte skulle vara tillräckligt bra för detta spel, men var tvungen att köpa det iallafall!!
nu till frågan.. Är det värt att köpa ett till 660 och köra SLI ? Denna tanke slog mig mest pga att jag kommer undan rätt så mycket billigare än att köpa ett nytt 970 för ca 3,5k.
Jag är inte så jäkla insatt just i det där med SLI osv. OCh jag vill helst nästan bara få ett ja/nej svar, hehe lite information vore tacksamt också såklart!
Tycker föresten att det inte känns aktuellt eller åtminstone nödvändigt att köpa ny processor, tycker att den är helt duglig. Men jag kanske tycker fel?
Och ja, jag ska även köpa nya ram minnen!
Tack på förhand!
mvh