SweClockers drop!

KD överger decemberöverenskommelsen, vad blir resultatet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Huzzbutt:

DÖ var och är effekten av vallöftet att inte samarbeta med Åkesson, att bryta DÖ är att bryta mot vallöftena.

Och istället bryta emot alla andra vallöften som att inte samarbeta med vänsterpartiet.

Det absolut bästa hade varit ett omval direkt, då hade folket fått precis som de ville ha. Men det hade inneburit att vi hade haft något som kunde kallas för folkstyre och folkstyre kan ju leda till vad som helst.

Samma sak gäller nu, ser de till så att vi får ett omval så får folk den politik som de vill ha. Problemet med val är dock att politikerna har för mycket makt och det blir ingen vettig demokrati när man bara har Kang & Kodos att rösta på, för oavsett vad man röstar på så blir det bara skit, skillnaden är bara färgen på skiten. (Blå, röd, grön, brun)
http://www.quickmeme.com/img/3f/3fa5eee14acc3e0a40889e87e9b4e...

Min åsikt är att politikerna/staten ej ska ha för mycket makt, på det sätt blir det dessutom enklare att rösta då man röstar på mindre saker. exempel på saker som ej angår politiker är välgörenhet av alla de slag, dit får folk skänka sina privata medel till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Med verkligheten i åtanke så är det befängt att hävda att Sverige står vid ruinens brant, Vår ekonomi är bättre än grannländernas.
Med verkligheten i åtanke så är det befängt att hävda att Sverige skulle tjänas av minskad invandring, våra grannländer har mindre invandring och sämre ekonomi. Det entydiga samband Jimmie och gänget vill peka på lyser med sin frånvaro.

Men visst är det så att vissa partier kan lockas av samma sorts oärliga populism.

Både ja och nej på dina svar.
Om ett land bara tar in invandrare, och inte ser till t.ex företagens väl, så flyttar dom utomlands på grund av dom höga skatterna.
Ju färre företag som huserar, desto mindre skattepengar, även om det finns privatpersoner som jobbar.
För handen på hjärtat så går ju majoriteten av dom invandrare som kommer in på just socialbidrag, vilket ju finansieras av skattepengar.
När färre företag betalar skatt, så blir det desto mer belastning på privatpersonerna.
Tillslut går inte heller detta, utan det blir hela tiden färre och färre som betalar skatt, och fler och fler som skall ha sin del av skattepengarna.
Det hela slutar med att landet går i konkurs, då det är jättemånga som skall ha av skattepengarna, men inte så många som betalar skatt.
För en socialbidragstagare betalar INTE skatt.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Hur kan så många svenskar rösta på en fråge parti?? Nästan alla som har viktiga uppdrag i SD har ingen eller mycket låg kunskap av att driva ett land. Det som är mest oroande är att det är otroligt många som har föräldrar/har själva kommit till Sverige som röstar på SD. Invandrare som jobbat i 10 år är livrädda för de nya invandrarna. Tittar man på utbildningsnivån så är det få med högskoleutbildning som röstar på SD. I min värd så måste vi vara mer än 10`000`000miljoner svenskar för att ha råd att utveckla landet. Målet borde vara minst 20`000`000 människor.

Men om vi säger att SD skulle vinna och få +50% och att de stängde av invandringen till Sverige samma dag. Ett år senare så skulle befolkningen minska i Sverige med 100`000 personer (lika mycket folk som bor i Jönköping) Så när Agda 93år dör och hon ska sälja sitt hus så kommer intresset bland de som vil köpa vara lågt för de vet att det kommer att bara bil fler och fler hus som kommer att bli tomma. Så priserna kommer minska hela tiden. Hur många barnfamiljer kommer att renovera sina hus för 100-500`000kr när dom vet att huset ändå inte kommer att gå att sälja om 20 år

efter ca 10 år så har Sverige är vi 1`000`000 mindre personer i Sverige (1`000`000 mindre personer som betalar skatt) Nu börjar kostnaden för att hålla igång infrastrukturen i hela Sverige bli en fråga som är uppe på agendan. Ska man göra som i USA låta hela städer dö där man under 100tals år satsat många 10 tals miljarder i infrastruktur helt i onödan.

Så kontentan är att ska ett land utvecklas så måste antal personer som bor där öka lite hela tiden och det vet alla riksdags part (även SD har några få duktiga personer som vet det) Tyvärr så har inte det fria rörligheten inom EU gjort att befolkningen har ökar i Sverige. (Övriga EU medborgare vill inte bo i Sverige) Så enda möjligheten vi har för att öka befolkningen i Sverige är att ta emot människor som kommer från länder som inte längre fungerar.

(inte ens Tyskland klarar sig utan att ta emot ca 500`000 nya människor varje år)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Oj oj, då är ju snart alla partier i Sverige "rasistiska".

Den faran är nog mäkta överdriven: De flesta partier kan nog begripa sig på att driva en mer effektiv politik än den SD förespråkar.

Nu när Finland har haft nolltillväxt i en ca: 5 år och Danmarks ekonomi står still, ja till och med i Norge så snurrar det långsammare så måste man fråga sig igen Hur stod det till med minskad invandring och bättre ekonomi? För som det ser ut idag och har sett ut ett tag så har vi det bättre ställt än våra grannar trots eller kanske tack vare att vi har högre invandring.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Och istället bryta emot alla andra vallöften som att inte samarbeta med vänsterpartiet.

Det absolut bästa hade varit ett omval direkt, då hade folket fått precis som de ville ha. Men det hade inneburit att vi hade haft något som kunde kallas för folkstyre och det kan ju leda till vad som helst.

Samma sak gäller nu, ser de till så att vi får ett omval så får folk den politik som de vill ha. Problemet med val är dock att politikerna har för mycket makt och det blir ingen vettig demokrati när man bara har Kang & Kodos att rösta på, för oavsett vad man röstar på så blir det bara skit, skillnaden är bara färgen på den.
http://www.quickmeme.com/img/3f/3fa5eee14acc3e0a40889e87e9b4e...

Spelar ingen roll. Ett omval hade i princip lett till exakt samma resultat och samma låsta läge. DÖ var förutom ett blocköverskridande samarbete som de borgerliga inte vill ha, det bästa alternativet.
Socialdemokraterna har aldrig haft något löfte om att inte samarbeta med vänsterpartiet. Dessutom verkar det vara en allmän våg av hat mot s för tillfället. Av alla vallöften har de brutit några enstaka. De bryter inte vallöften utan anledning eller för att de har brist på annat att göra, utan om de gör det finns det en bra anledning då det generellt är ett stort nono.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

För handen på hjärtat så går ju majoriteten av dom invandrare som kommer in på just socialbidrag,
/Lifooz

Skitsnack. Detta är sweclockers, inte flashback.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lifooz:

Om ett land bara tar in invandrare

Använd ej ordet invandrare på flyktingar av flera orsaker. Framförallt för att det är så lätt att motargumentera just invandrare då många av dem gör väldigt stor nytta i vårt land.¨
Flyktingpolitik handlar dock om välgörenhet och där ska vi precis som inom miljöpolitiken bete oss som alla andra, vill någon göra mer så varse god och gör det med dina egna pengar. Detsamma gäller som sagt miljö, vill någon köra en elbil, ja köp då en elbil för dina egna pengar.

foxzox7:
Jag skiftade såklart på alliansen bryter. Vänstersidan har gjort sina väljare gladare än någonsin. Fast det var i en minoritet hade de alla makt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Om ett land bara tar in invandrare, och inte ser till t.ex företagens väl, så flyttar dom utomlands på grund av dom höga skatterna.
Ju färre företag som huserar, desto mindre skattepengar, även om det finns privatpersoner som jobbar.
För handen på hjärtat så går ju majoriteten av dom invandrare som kommer in på just socialbidrag, vilket ju finansieras av skattepengar.
När färre företag betalar skatt, så blir det desto mer belastning på privatpersonerna.
Tillslut går inte heller detta, utan det blir hela tiden färre och färre som betalar skatt, och fler och fler som skall ha sin del av skattepengarna.
Det hela slutar med att landet går i konkurs, då det är jättemånga som skall ha av skattepengarna, men inte så många som betalar skatt.
/Lifooz

Majoriteten av företagen finns inom landets gränser för att deras produkter och tjänster efterfrågas inom landets gränser. Den Svenska industrin finns I sverige för här finns skogen, Malmen och energin som krävs för produktionen. Bortsett från några IT-företag så finns det inte särskilt många företag som ens kan flytta från Sverige.

Skatterna i samhället tas redan utifrån privatpersoner genom arbetsgivareavgifter och skatt på lön, Bolagsskatten är försvinnande liten i jämförelse med dessa. Och handen på hjärtat så är de flesta invandrare produktiva samhällsmedborgare.

Nej din prognos ger jag inte mycket för och ej heller din slutsats, för att vara helt ärlig så har du faktiskt fel i dina resonemang.

Visa signatur

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Snart har Sverige sina första flyktingläger a la hemland då vi tydligen mitt i vintern ska arrangera tältläger som dom ska få bo i, löfven tycks ju tro att Sverige aldrig kan bli ett land mättat på befolkning samtidigt som fler och fler knappt vågar gå ut efter att skymningen faller

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Majoriteten av företagen finns inom landets gränser för att deras produkter och tjänster efterfrågas inom landets gränser. Den Svenska industrin finns I sverige för här finns skogen, Malmen och energin som krävs för produktionen. Bortsett från några IT-företag så finns det inte särskilt många företag som ens kan flytta från Sverige.

Pappersbruken?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Hur kan så många svenskar rösta på en fråge parti?? Nästan alla som har viktiga uppdrag i SD har ingen eller mycket låg kunskap av att driva ett land. Det som är mest oroande är att det är otroligt många som har föräldrar/har själva kommit till Sverige som röstar på SD. Invandrare som jobbat i 10 år är livrädda för de nya invandrarna. Tittar man på utbildningsnivån så är det få med högskoleutbildning som röstar på SD. I min värd så måste vi vara mer än 10`000`000miljoner svenskar för att ha råd att utveckla landet. Målet borde vara minst 20`000`000 människor.

Men om vi säger att SD skulle vinna och få +50% och att de stängde av invandringen till Sverige samma dag. Ett år senare så skulle befolkningen minska i Sverige med 100`000 personer (lika mycket folk som bor i Jönköping) Så när Agda 93år dör och hon ska sälja sitt hus så kommer intresset bland de som vil köpa vara lågt för de vet att det kommer att bara bil fler och fler hus som kommer att bli tomma. Så priserna kommer minska hela tiden. Hur många barnfamiljer kommer att renovera sina hus för 100-500`000kr när dom vet att huset ändå inte kommer att gå att sälja om 20 år

efter ca 10 år så har Sverige tappat 1`000`000 personer (1`000`000 personer som inte betalar skatt) Nu börjar kostnaden för att hålla igång infrastrukturen i hela Sverige bli en fråga som är uppe på agendan. Ska man göra som i USA låta hela städer dö där man bara under 100tals år satsat många 10tals miljarder i infrastruktur helt i onödan.

Så kontentan är att ska ett land utvecklas så måste antal personer som bor där öka lite hela tiden och det vet alla riksdags part (även SD har några få duktiga personer som vet det) Tyvärr så har inte det fria rörligheten inom EU gjort att befolkningen har ökar i Sverige. (Övriga EU medborgare vill inte bo i Sverige) Så enda möjligheten vi har för att öka befolkningen i Sverige är att ta emot människor som kommer från länder som inte längre fungerar.

Det som jag personligen som naturare anser är allra mest intressant är hur det kommer bli i framtiden. Vi har ju som bekant en global uppvärmning som kommer leda till torka och matbrist och att hundratals miljoner människor kommer behöva flytta. Vart ska dessa människor ta vägen? Kommer folk vara lika ovilliga som de är idag? Ett tredje världskrig kan mycket väl triggas av detta. Bäst hade ju vart att på sikt skrota gränser och nationer helt och på ännu längre sikt tala om hela planeter som länder (förutsatt att vi inte utplånar oss själva tills dess).
Till svenskarna kan jag bara säga, vänj er eller gå under. Det kommer bara bli mer av detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Snart har Sverige sina första flyktingläger a la hemland då vi tydligen mitt i vintern ska arrangera tältläger som dom ska få bo i, löfven tycks ju tro att Sverige aldrig kan bli ett land mättat på befolkning samtidigt som fler och fler knappt vågar gå ut efter att skymningen faller

Flytta till Afghanistan, kom tillbaka när du insett vad verklig fara efter skymningen är. Sverige är ett paradis i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Ja detta är en skam att ett land som Sverige ska ta emot nya människor som vill vara en del och bidra till en växande välfärd ska få bo i ett tält.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Pappersbruken?

Att flytta på dem? Tja, Hallsta drar lika mycket kräm som Malmö och kontrollerar 1% av Sveriges totala avvattning... Lägg till en säkerhetszon från MSB på 1 km, egen järnväg för att kunna få iväg produkter samt två egna hamnar. Det är som att flytta på en stad, Skutskär lär vara värre kan jag tänka mig. Resten vet jag inte men det finns ju specialbruket i Småland som skulle läggas ner?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Att det inte har ihjäl hela landet är ju din personliga åsikt lika mycket som min kanske är någon annan. Synd att folk verkar tro att SD är helgonet i svensk politik och att alla andra är satan...

Nej min vän, så är det inte, men samtidigt måste vi ändå öppna ögonen för vad som faktiskt sker.
Ta en titt på hur det ser ut på sina ställen i Sverige idag, det liknar Afghanistan milt sagt.
Och det jag försöker säga men hela tiden tystas av er ifrån är att det INTE är invandrarnas fel.
Varför skulle det vara det? Dom har bara kommit hit, det är politikerna som Fredrik Reinfeldt, som är totalt hjärntvättade och inte ser vad som sker. Till och med invandrarna själva röstar på SD, jag känner flera stycken. Behöver vi då prata mer om det då.
Jag är INTE ute efter att framstå som 2000 talets Adolf Hitler, men jag försöker ge er min syn på saken.
För kött och blod, men egentligen så är vi ju alla väldigt lika trotts allt.

Skrivet av Naxos:

Oj oj, då är ju snart alla partier i Sverige "rasistiska".

ÅTER IGEN. Det handlar INTE om Rasism, Rasism är rashat.
Jag repeterar, RASHAT.
Sedan kommer vi till främlingsfientlighet, det är fortfarande inte att man HATAR en ras men man vill att landet skall vara så som det var INNAN.

Till slut kommer vi till nationalitet där det varken finns främlingsfientlighet eller annat. MEN man älskar det fosterland man är född i och vill dess väl.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Det som jag personligen som naturare anser är allra mest intressant är hur det kommer bli i framtiden. Vi har ju som bekant en global uppvärmning som kommer leda till torka och matbrist och att hundratals miljoner människor kommer behöva flytta. Vart ska dessa människor ta vägen? Kommer folk vara lika ovilliga som de är idag? Ett tredje världskrig kan mycket väl triggas av detta. Bäst hade ju vart att på sikt skrota gränser och nationer helt och på ännu längre sikt tala om hela planeter som länder (förutsatt att vi inte utplånar oss själva tills dess).
Till svenskarna kan jag bara säga, vänj er eller gå under. Det kommer bara bli mer av detta.

Länder som Danmark Finland och sedan Norge kommer inte ha råd med alla tunga investeringar som kommer att krävas i framtiden med en så liten befolkning. inom 50år så kommer norden vara ett land med 4 språk mer eller mindre. Man talar redan nu att man ska gå ihop va gäller försvars material för att man som enskilt land inte längre har råd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Att fler och fler inte vågar gå ut "efter att skymningen faller" kan knappast invandringen, Löfven eller verkligheten beskyllas för i och med brottsligheten bevisligen har minskat. Det är nog snarare så att folks rädsla har orsakats av megafoner såsom Avpixlat och Fria Tider.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rörig situation det här. Ogillar skarpt SD, S och M... Svårt att veta vem jag ska hålla på.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Skatterna i samhället tas redan utifrån privatpersoner genom arbetsgivareavgifter och skatt på lön, Bolagsskatten är försvinnande liten i jämförelse med dessa. Och handen på hjärtat så är de flesta invandrare produktiva samhällsmedborgare.

"De flesta" är inte rillräckligt. Åtminstone inte om vi vill behålla den välfärd vi har. Definitivt inte om vi ska fortsätta med vår "kommer du hit så måste du vara flykting, välkommen!"-politik.

Vill du räkna på totala skatteintäkter om inrikes födda hade samma sysselsättningsgrad som utrikes födda? Det är inte en rolig historia.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Att flytta på dem? Tja, Hallsta drar lika mycket kräm som Malmö och kontrollerar 1% av Sveriges totala avvattning... Lägg till en säkerhetszon från MSB på 1 km, egen järnväg för att kunna få iväg produkter samt två egna hamnar. Det är som att flytta på en stad Skutskär lär vara värre kan jag tänka mig. Resten vet jag inte men det finns ju specialbruket i Småland som skulle läggas ner?

Skulle läggas ner är väl inte helt rätt, industrin har väl princip slaktats. Nu gick visserligen en hel del av papperet på export och det som lades ner var väl de bruk som producerade produkter av lägre kvalitet. Tidningspapper är inte så hett längre så du har väl ändå rätt i det du säger till viss del, behovet finns helt enkelt inte längre inom landet. Kanske öka presstödet så att vi kan rädda bruken..?

Edit: Verkar som vindarna vänt. http://da.se/2015/02/sa-ar-dagsformen-pa-pappersbruken/

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Flytta till Afghanistan, kom tillbaka när du insett vad verklig fara efter skymningen är. Sverige är ett paradis i jämförelse.

Ok så bara för att man inte upplevt krig så har man ingen rätt att vara rädd? Säg det till alla gamla kvinnor som staplar fram med rullator och möter ett skränande gäng med invandrare, har själv känt den känslan och då hade jag ändå en stor hund med mig. Så jäkla glad att bo på den svenska landsbygden där man kan känna sig trygg men nej sorry jag har inte upplevt krig så jag har ingen rätt att känna mig hotad eller något annat negativt...

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Inaktiv

KD ligger på 3,5 % och behöver desperat väljare från all håll. Näst steg är att Ebba Busch Thor gifter sig med Åkesson och de genomför ett partisamlag viket innebär att partiet KDS 2.0 föds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Så det du är ute efter är att alla ska ha det lika dåligt, för då är det rättvist? :/

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Nej min vän, så är det inte, men samtidigt måste vi ändå öppna ögonen för vad som faktiskt sker.
Ta en titt på hur det ser ut på sina ställen i Sverige idag, det liknar Afghanistan milt sagt.
Och det jag försöker säga men hela tiden tystas av er ifrån är att det INTE är invandrarnas fel.
Varför skulle det vara det? Dom har bara kommit hit, det är politikerna som Fredrik Reinfeldt, som är totalt hjärntvättade och inte ser vad som sker. Till och med invandrarna själva röstar på SD, jag känner flera stycken. Behöver vi då prata mer om det då.
Jag är INTE ute efter att framstå som 2000 talets Adolf Hitler, men jag försöker ge er min syn på saken.
För kött och blod, men egentligen så är vi ju alla väldigt lika trotts allt.

ÅTER IGEN. Det handlar INTE om Rasism, Rasism är rashat.
Jag repeterar, RASHAT.
Sedan kommer vi till främlingsfientlighet, det är fortfarande inte att man HATAR en ras men man vill att landet skall vara så som det var INNAN.

Till slut kommer vi till nationalitet där det varken finns främlingsfientlighet eller annat. MEN man älskar det fosterland man är född i och vill dess väl.

/Lifooz

Du älskar ett land som inte finns, ett land som aldrig har funnits. Du säger att det finns platser som ser ut som Afghanistan i Sverige idag, det är ett påstående som jag starkt vill hävda saknar koppling till verkligheten.

Jag älskar Sverige, Jag älskar att leva i ett rättsstat där människans lika värde är ett grundläggande antagande. Jag älskar att leva i ett land där vi vet att traditioner förändras och inte försöker lagstifta om kultur eller språk. Jag älskar att leva i ett fritt land som vågar existera i värden.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Att fler och fler inte vågar gå ut "efter att skymningen faller" kan knappast invandringen, Löfven eller verkligheten beskyllas för i och med brottsligheten bevisligen har minskat. Det är nog snarare så att folks rädsla har orsakats av megafoner såsom Avpixlat och Fria Tider.

Vilken statistik använder du när du påstår att "brottsligheten bevisligen minskat"
Enligt BRÅ har antal brott för 2014 ökat med 3% mot året 2013.

Källa:
https://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2015-03-31-s...

För de som inte orkar klicka på länk
Citat:
Under 2014 anmäldes 1,44 miljoner brott, vilket är en ökning med 41 800 brott eller 3 procent jämfört med året innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Nu är du kontrafaktisk och historielös.

• DÖ var och är effekten av vallöftet att inte samarbeta med Åkesson, att bryta DÖ är att bryta mot vallöftena.

• Sen så är det så att demokrati i regel är liktydigt med majoritetsstyre och med det är självklart att man bortser ifrån minoritetens åsikt oavsett hur många procent den består av.

• Sen så ska man väl också påpeka att om något så har de direkta inflytandet för de rika minskat allt sedan den graderade röstningen avskaffades och allmän rösträtt infördes.

På den vägen är det och så kommer det att fortsätta vara. Sandlåderiet uppstod i att Åkesson valde att frångå Svensk parlamentarisk tradition och nu sitter vi med Polsk riksdag. Jag hoppas att ingen missar ironin i det hela.

Du tycker alltså att det är helt ok med DÖ? Det är inget annat än odemokratiskt och ett "fuck you" mot väljarna. Knappast konstigt att dom tappar väljare. Menmen fortsätt du att skyll på en part, när alla har fuckat upp på sitt egna vis. Det är ju lite som fanboy krigen, ingen kan se fel i sitt kära märke(parti), allting är alla andras fel!

Om dom inte vill samarbeta med SD så gör inte det då, dom behöver inte förstöra för sina egna väljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

"De flesta" är inte rillräckligt. Åtminstone inte om vi vill behålla den välfärd vi har. Definitivt inte om vi ska fortsätta med vår "kommer du hit så måste du vara flykting, välkommen!"-politik.

Vill du räkna på totala skatteintäkter om inrikes födda hade samma sysselsättningsgrad som utrikes födda? Det är inte en rolig historia.

Att jämföra skatteintäkter mellan grupper är ointressant. Att folk som heter Johansson i efternamn betalar mindre skatt än de som heter Bonde eller Hermelin visar varför.
Vill vi öka sysselsättningsgraden så är det bara att börja investera pengarna istället för att betala ut dem som bidrag, konstigare än så är det inte.

Skrivet av ilstallione:

Skulle läggas ner är väl inte helt rätt, industrin har väl princip slaktats. Nu gick visserligen en hel del av papperet på export och det som lades ner var väl de bruk som producerade produkter av lägre kvalitet. Tidningspapper är inte så hett längre så du har väl ändå rätt i det du säger till viss del, behovet finns helt enkelt inte längre inom landet. Kanske öka presstödet så att vi kan rädda bruken..?

Hrhr Skyffla ut mer pengar på onödiga industrier känns som ett givet SD kort (läste nåt häromsisten om det, lyckas kanske gräva fram det.). Jag tror nog att vi nåt jämvikt i den sektorn för en tid framöver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

/Lifooz

Brukar gilla dina inlägg men här är du helt ute och cyklar. Det finns ett visst mått av köpkraft i Sverige och oavsett om företagsägarna får extra pengar i fickan eller ej så kommer det alltid finnas de som vill fylla det behovet här. Försvinner ett företag så kommer ett annat eftersom vi efterfrågar sådana produkter osv.

Att hävda att företag efter företag skulle lämna Sverige och inte ersättas av andra är inte seriöst.

Vad gäller dem som kommer till Sverige så skulle jag vilja att du läser på lite gällande vad de får för pengar när de kommit hit. Det är då absolut inga socialbidragspengar, så den myten kan du slå hål på direkt efter du läst på. Tala gärna med flyktingsamordnaren i din kommun så kan du säkert få adekvat information och kanske justera dina åsikter lite efter reell information.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multicast:

Vilken statistik använder du när du påstår att "brottsligheten bevisligen minskat"
Enligt BRÅ har antal brott för 2014 ökat med 3% mot året 2013.

Källa:
https://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2015-03-31-s...

För de som inte orkar klicka på länk
Citat:
Under 2014 anmäldes 1,44 miljoner brott, vilket är en ökning med 41 800 brott eller 3 procent jämfört med året innan.

Den statistik du lägger fram är anmälningsstatistiken, antalet anmälda brott är inte detsamma som antalet begågna brott och förändringar i statistiken hänger samman med benägenheten att anmäla. Jag föreslår att du tar en titt på statistiken över krav hos försäkringsbolag samt akutmottagningarnas statistik.

Att brottsligheten skulle ha minskat är inte något främmande påstående, vi hade i somras en offentlig diskussion om detta i vilken flertalet professorer och andra namnkunniga yttrade denna åsikt.

Skrivet av Friterad:

Du tycker alltså att det är helt ok med DÖ? Det är inget annat än odemokratiskt och ett "fuck you" mot väljarna. Knappast konstigt att dom tappar väljare. Menmen fortsätt du att skyll på en part, när alla har fuckat upp på sitt egna vis. Det är ju lite som fanboy krigen, ingen kan se fel i sitt kära märke(parti), allting är alla andras fel!

Om dom inte vill samarbeta med SD så gör inte det då, dom behöver inte förstöra för sina egna väljare.

Som sagt, Riksdagspartiernas sätt att upprätthålla vallöftet att inte samarbeta med Åkesson. Att nu bryta mot DÖ är att bryta ett vallöfte och det är odemokratiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Att jämföra skatteintäkter mellan grupper är ointressant. Att folk som heter Johansson i efternamn betalar mindre skatt än de som heter Bonde eller Hermelin visar varför.
Vill vi öka sysselsättningsgraden så är det bara att börja investera pengarna istället för att betala ut dem som bidrag, konstigare än så är det inte.

Det är väldigt intressant om man menar på att svensk ekonomi går bra tack vare invandringspolitiken som förs, istället för trots invandringspolitiken som förs.

Investera pengar i vad? Vad ska alla dessa arbetslösa invandrare leva på fram tills staten "investerat" in alla i arbete?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10