KD överger decemberöverenskommelsen, vad blir resultatet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Ok så bara för att man inte upplevt krig så har man ingen rätt att vara rädd? Säg det till alla gamla kvinnor som staplar fram med rullator och möter ett skränande gäng med invandrare, har själv känt den känslan och då hade jag ändå en stor hund med mig. Så jäkla glad att bo på den svenska landsbygden där man kan känna sig trygg men nej sorry jag har inte upplevt krig så jag har ingen rätt att känna mig hotad eller något annat negativt...

Jag är personligen mer rädd för svenska ungdomar med stor kroppsbyggnad, snus i läppen och sönderkörda volvo 940, än jag är för invandrare som kräver att ens barn ska läsa natur och bli läkare.

Skrivet av Valiumballong:

Så det du är ute efter är att alla ska ha det lika dåligt, för då är det rättvist? :/

Vänligen lägg inte ord i min mun. Jag har inte ens antytt till att alla ska ha det dåligt. Men om du är så desperat att vinna gehör för dina åsikter att du börjar argumentera som politikerna gör i riksdagen säger det mer om dina åsikter än om mina.

Hur som haver. Nej, jag anser inte att alla ska ha det lika dåligt. Jag anser att folk ska vara medvetna om hur deras omvärld ser ut, och ur ett objektivt perspektiv kunna bedöma sitt egna land. Tyvärr fungerar människor inte på det viset, man vill hela tiden ha mer och mer, oavsett hur bra man redan har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det är väldigt intressant om man menar på att svensk ekonomi går bra tack vare invandringspolitiken som förs, istället för trots invandringspolitiken som förs.

Investera pengar i vad? Vad ska alla dessa arbetslösa invandrare leva på fram tills staten "investerat" in alla i arbete?

Fabriker av samma typ som de som behövdes läggas ner i deras hemländer när de stack.
Det är så marknaden fungerar. Likaså naturen, fysiken och matematiken. Det är logiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Som sagt, Riksdagspartiernas sätt att upprätthålla vallöftet att inte samarbeta med Åkesson. Att nu bryta mot DÖ är att bryta ett vallöfte och det är odemokratiskt.

Fattar jag dig rätt nu. Det är ok att göra något odemokratiskt som DÖ och svika väljarna för att förstöra för SD (hade ju uppenbarligen en motsatt effekt). Men det är inte ok att bryta mot detta? Vad är det odemokratiska med att bryta en överenskommelse som var odemokratisk?

Vad som förvånar mig är att man varit så tröga att man inte insett att allt man gjort för att motarbeta SD har visat sig kontraproduktivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Du älskar ett land som inte finns, ett land som aldrig har funnits. Du säger att det finns platser som ser ut som Afghanistan i Sverige idag, det är ett påstående som jag starkt vill hävda saknar koppling till verkligheten.

Jag älskar Sverige, Jag älskar att leva i ett rättsstat där människans lika värde är ett grundläggande antagande. Jag älskar att leva i ett land där vi vet att traditioner förändras och inte försöker lagstifta om kultur eller språk. Jag älskar att leva i ett fritt land som vågar existera i värden.

Ska jag då anta att du blundar för stenkastning mot ambulanser, områden där polisen knappt vågar gå in, upplopp mellan syrier och turkar mitt på sergelstorg (eller vad det nu va för några veckor sen), att ingenting som innebär att värva medlemmar till IS sker i Sverige? Jag har inget emot invandrare precis som att jag inte har något emot svenskar så länge dom inte begår brott och då menar jag mer allvarliga saker och inte någon liten fortkörning, skillnaden i det fallet är väl att det endast går att förvisa svenskar till en fängelsecell medans en flykting kan sättas på ett flygplan då han förverkat sin chans att bli svensk medborgare.

Att ens tänka tanken på att fortsätta ta in fler och fler flyktingar så man till och med är beredd att bygga tältläger åt dom tycker jag inte är rätt, Sverige är redan det land som tar emot flest flyktingar per capita, när är det dags för resten av EU att ta sitt ansvar. Hade jag fått bestämma hade Sverige varit mer och mer likt Danmark på vissa punkter. Så där alla feel free att kalla mig rasist eller vad ni nu vill se mig som det spelar mindre roll för mig helt ärligt, jag har min åsikt och den lever jag med utan större problem.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk

Jag har inget parti jag tycker om speciellt mycket, men det spelar ingen roll hur mycket folk vill att SD ska försvinna och
att om man är SD-röstare så ska man hoppa av en bro(hört flera folk säga det - lite roligt när dem älskar allt och alla annars, tror att alla människor är goda och fyllda av varma kramar och nougat) så kommer SD bara gå uppåt - Det tror jag i alla fall.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det är väldigt intressant om man menar på att svensk ekonomi går bra tack vare invandringspolitiken som förs, istället för trots invandringspolitiken som förs.
Investera pengar i vad? Vad ska alla dessa arbetslösa invandrare leva på fram tills staten "investerat" in alla i arbete?

Det är intressant att du inte ens försöker argumentera emot att de som heter Johansson betalar mindre i skatt än den som heter Bonde och Hermelin.
Men är det verkligen så intressant att mena att Svensk ekonomi går bra tack vare invandringen? Våra grannnländer med många gånger längre invandring går det sämre för, faktum är att mottagar landet Sverige i jämförelse med liknande länder en starkare ekonomi.

Ptja, vad ska vi invester i? Vi har bostadsbrist, eftersatt järnvägsunderhål osv. Det finns många statliga projekt som skulle dra nytta ett stadigt tillskott och visst skulle det gagna svensk ekonomi med bättre infrastruktur och rörligare arbetskraft Valiumballong?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Vad gäller dem som kommer till Sverige så skulle jag vilja att du läser på lite gällande vad de får för pengar när de kommit hit. Det är då absolut inga socialbidragspengar, så den myten kan du slå hål på direkt efter du läst på. Tala gärna med flyktingsamordnaren i din kommun så kan du säkert få adekvat information och kanske justera dina åsikter lite efter reell information.

Den som söker asyl får inga stora pengar, är väl runt 25 kr om dagen efter boende och mat (som migrationsverket står för). Den som fått uppehållstillstånd har rätt till etableringsersättning som ligger på runt 6700kr i månaden, om man deltar i etableringsinsatser till 100%. På det har man även rätt till bostadsbidrag. Det gäller i två år. Efter två år är det ekonomiskt bistånd som gäller.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av stridsvagnen91:

Jag har inget parti jag tycker om speciellt mycket, men det spelar ingen roll hur mycket folk vill att SD ska försvinna och
att om man är SD-röstare så ska man hoppa av en bro(hört flera folk säga det - lite roligt när dem älskar allt och alla annars, tror att alla människor är goda och fyllda av varma kramar och nougat) så kommer SD bara gå uppåt - Det tror jag i alla fall.

Har du läst om hatet mot löfven i kommentarer skrivna av sd-anhängare på facebook? Fruktansvärt tråkigt att vuxna människor inte vet bättre, oavsett vem hatet riktas mot.
Personligen ogillar jag också de personer som du beskriver, men det sdare skriver fyller mig med sorg...

edit: Det vissa sdare skriver menar jag självklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fattar jag dig rätt nu. Det är ok att göra något odemokratiskt som DÖ och svika väljarna för att förstöra för SD (hade ju uppenbarligen en motsatt effekt). Men det är inte ok att bryta mot detta? Vad är det odemokratiska med att bryta en överenskommelse som var odemokratisk?

Vad som förvånar mig är att man varit så tröga att man inte insett att allt man gjort för att motarbeta SD har visat sig kontraproduktivt

'

Överenskommelsen var inte odemokratisk, det var de etablerade partiernas sätt att i enighet med sina vallöften hantera situationen där Åkesson frångick Svensk tradition för att ställa till med Polsk Riksdag. Att nu bryta mot DÖ och öppna upp för Å. är att bryta mot vallöftet att inte samarbeta med Å.

Skrivet av FlashTec:

Ska jag då anta att du blundar för stenkastning mot ambulanser, områden där polisen knappt vågar gå in, upplopp mellan syrier och turkar mitt på sergelstorg (eller vad det nu va för några veckor sen), att ingenting som innebär att värva medlemmar till IS sker i Sverige? Jag har inget emot invandrare precis som att jag inte har något emot svenskar så länge dom inte begår brott och då menar jag mer allvarliga saker och inte någon liten fortkörning, skillnaden i det fallet är väl att det endast går att förvisa svenskar till en fängelsecell medans en flykting kan sättas på ett flygplan då han förverkat sin chans att bli svensk medborgare.

Att ens tänka tanken på att fortsätta ta in fler och fler flyktingar så man till och med är beredd att bygga tältläger åt dom tycker jag inte är rätt, Sverige är redan det land som tar emot flest flyktingar per capita, när är det dags för resten av EU att ta sitt ansvar. Hade jag fått bestämma hade Sverige varit mer och mer likt Danmark på vissa punkter. Så där alla feel free att kalla mig rasist eller vad ni nu vill se mig som det spelar mindre roll för mig helt ärligt, jag har min åsikt och den lever jag med utan större problem.

Jag blundar inte för något, men dina exempel motsäger inte den faktiska utvecklingen i samhället och den utvecklingen säger att samhället idag är säkrare än vad det var förut: att påstå att Sverige ens kommer i närheten av Afghanistan är befängt.
Jag tänker inte kalla dig för något, men jag tänker påpeka att det är lustigt att du vill att vi ska efterlikna Danmark, ett land med sämre ekonomisk utveckling än Sverige, särskilt som att Sverige blir säkrare och säkrare.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Jag är personligen mer rädd för svenska ungdomar med stor kroppsbyggnad, snus i läppen och sönderkörda volvo 940, än jag är för invandrare som kräver att ens barn ska läsa natur och bli läkare.

Det tror jag alla är, men varför gör du en sådan totalt ologisk jämförelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Det är intressant att du inte ens försöker argumentera emot att de som heter Johansson betalar mindre i skatt än den som heter Bonde och Hermelin.

Betydligt lättare att hålla koll på vår nations gränser än på vilka i Sverige som föder barn.

Skrivet av Huzzbutt:

Men är det verkligen så intressant att mena att Svensk ekonomi går bra tack vare invandringen? Våra grannnländer med många gånger längre invandring går det sämre för, faktum är att mottagar landet Sverige i jämförelse med liknande länder en starkare ekonomi.

Varken Danmark eller Norge är särskilt lika Sverige. Sedan att just Norge går knackigt just nu kan kanske ha en smula att göra med fallande oljepriser. Vill du argumentera för att invandring stärkt Sverige så duger det inte att peka på Danmark och Norge och säga "typ Sverige, men färre invandrare!".

Skrivet av Huzzbutt:

Ptja, vad ska vi invester i? Vi har bostadsbrist, eftersatt järnvägsunderhål osv. Det finns många statliga projekt som skulle dra nytta ett stadigt tillskott och visst skulle det gagna svensk ekonomi med bättre infrastruktur och rörligare arbetskraft Valiumballong?

Finns massvis med statliga och kommunala projekt som behöver få lite hjälp på traven, men i alla ovan nämnda exempel kommer det att vara arbetare från övriga Europa som tas hit. Somalier och afghaner utan utbildning får inte jobb bara för att vi behöver folk som kan ta svensk infrastruktur in i 2000-talet.

Skulle dessa pengar tas från bidragssystemen?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Jag är personligen mer rädd för svenska ungdomar med stor kroppsbyggnad, snus i läppen och sönderkörda volvo 940.

Visst 940 var inte sönderkörd men i övrigt så stämde det in på mig fram tills i våras... Då jag slutade snusa... En välunderhållen 940 är förvånansvärt bensinsnål om den körs lugnt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det tror jag alla är, men varför gör du en sådan totalt ologisk jämförelse?

Inte alls ologisk. Visar att idioter kan vara både invandrare eller svenskar, ja menar, tänk på alla bilar som plågas på ett sådant fruktansvärt sätt om vintrarna. En 940 ska ha vanliga 15tums däck, inte några jäkla super tunna sport super duper däck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

'

Överenskommelsen var inte odemokratisk, det var de etablerade partiernas sätt att i enighet med sina vallöften hantera situationen där Åkesson frångick Svensk tradition för att ställa till med Polsk Riksdag. Att nu bryta mot DÖ och öppna upp för Å. är att bryta mot vallöftet att inte samarbeta med Å.

Partierna är för att representera väljarnas åsikter. Om dom sedan går rakt emot sina väljare så är det inte alls demokratiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Visst 940 var inte sönderkörd men i övrigt så stämde det in på mig fram tills i våras... Då jag slutade snusa... En välunderhållen 940 är förvånansvärt bensinsnål om den körs lugnt.

Glömde givetvis nämna att de går byggprogrammet eller liknande och rent allmänt varit stökiga och slarviga i skolan.

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

För handen på hjärtat så går ju majoriteten av dom invandrare som kommer in på just socialbidrag, vilket ju finansieras av skattepengar.
/Lifooz

Skrivet av foxzox7:

Skitsnack. Detta är sweclockers, inte flashback.

Jag är inte insatt i det här, men det måste finnas konkret statistik på det här eller? Jag är inte för eller emot någon här, helt neutral "ton" i texten jag skriver, jag skulle gärna vilja veta, en säger att det är så och den andra säger att det är si.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Hur som haver. Nej, jag anser inte att alla ska ha det lika dåligt. Jag anser att folk ska vara medvetna om hur deras omvärld ser ut, och ur ett objektivt perspektiv kunna bedöma sitt egna land. Tyvärr fungerar människor inte på det viset, man vill hela tiden ha mer och mer, oavsett hur bra man redan har det.

Jag tror att de flesta av oss (läs alla) är rätt införstådda med att stora delar av vår omvärld suger att leva i. "Bra" är relativt. Vem är det som ska avgöra när vi har det tillräckligt bra och inte längre har rätt att få det bättre om vi arbetar för det?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Inte alls ologisk. Visar att idioter kan vara både invandrare eller svenskar, ja menar, tänk på alla bilar som plågas på ett sådant fruktansvärt sätt om vintrarna. En 940 ska ha vanliga 15tums däck, inte några jäkla super tunna sport super duper däck.

Självklart, men det ologiska är att du gör en jämförelse med typen av invandrare som beter sig bra, när det uppenbarligen inte är den typen som en del är rädda för. Därför är det ologiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Betydligt lättare att hålla koll på vår nations gränser än på vilka i Sverige som föder barn.

Varken Danmark eller Norge är särskilt lika Sverige. Sedan att just Norge går knackigt just nu kan kanske ha en smula att göra med fallande oljepriser. Vill du argumentera för att invandring stärkt Sverige så duger det inte att peka på Danmark och Norge och säga "typ Sverige, men färre invandrare!".

Finns massvis med statliga och kommunala projekt som behöver få lite hjälp på traven, men i alla ovan nämnda exempel kommer det att vara arbetare från övriga Europa som tas hit. Somalier och afghaner utan utbildning får inte jobb bara för att vi behöver folk som kan ta svensk infrastruktur in i 2000-talet.

Skulle dessa pengar tas från bidragssystemen?

Ja det kanske är lättare att hålla koll på våra gränser än vilka om föder barn, om du jämför 3 generationens invandrare så tjänar de mer än Johansson de också, Se bara på Esterna.
Vilka länder är lika Sverige Valiumballong, med vilka länder anser du att vi ska jämföra oss själva? Finland? Ungern?
Vad det gäller infrastruktur investeringar så ökar de den svenska ekonomins storlek och även om de inte direkt absorberar vissa individer så lyfts dessa indirekt av att ekonomin blir större.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stridsvagnen91:

Jag är inte insatt i det här, men det måste finnas konkret statistik på det här eller? Jag är inte för eller emot någon här, helt neutral "ton" i texten jag skriver, jag skulle gärna vilja veta, en säger att det är så och den andra säger att det är si.

Det finns det säkerligen, men hade det varit som så att majoriteten av invandrarna är bidragsberoende eller vad personen innan skrev kan du ge dig på att SD hade använt det i varenda debatt eller reklam.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Visst 940 var inte sönderkörd men i övrigt så stämde det in på mig fram tills i våras... Då jag slutade snusa... En välunderhållen 940 är förvånansvärt bensinsnål om den körs lugnt.

Skattesmitning på flera nivåer, planerad dessutom. Nä du jävel, in med en prilla och sen full gas så blir det klirr i statskassan.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Det finns det säkerligen, men hade det varit som så att majoriteten av invandrarna är bidragsberoende eller vad personen innan skrev kan du ge dig på att SD hade använt det i varenda debatt eller reklam.

Ajo, det låter som att dem hade gjort det ja

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Partierna är för att representera väljarnas åsikter. Om dom sedan går rakt emot sina väljare så är det inte alls demokratiskt.

Väljarna vilja var att rösta på partierna och det enda vi kan anta att väljarna röstade för är de partiprogram som partierna gick till val på.

Skrivet av foxzox7:

Glömde givetvis nämna att de går byggprogrammet eller liknande och rent allmänt varit stökiga och slarviga i skolan.

Snart säger du väl att de ska ha jeans jacka och Reebok Hi-tops också. Jisses vilket personporträtt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Självklart, men det ologiska är att du gör en jämförelse med typen av invandrare som beter sig bra, när det uppenbarligen inte är den typen som en del är rädda för. Därför är det ologiskt

Jag försökte bara belysa att de finns både som svenskar och som invandrare. Sen finns det invandrare som är retarderade också, men min uppfattning (kan vara helt åt skogen) är att de vanligtvis sticker ut mycket mer samt är födda i sverige. Slutsatsen vi kan dra om det visar sig stämma är att det finns ett fel i samhällets eller föräldrarnas uppfostran av dessa individer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Nej min vän, så är det inte, men samtidigt måste vi ändå öppna ögonen för vad som faktiskt sker.
Ta en titt på hur det ser ut på sina ställen i Sverige idag, det liknar Afghanistan milt sagt.
Och det jag försöker säga men hela tiden tystas av er ifrån är att det INTE är invandrarnas fel.
Varför skulle det vara det? Dom har bara kommit hit, det är politikerna som Fredrik Reinfeldt, som är totalt hjärntvättade och inte ser vad som sker. Till och med invandrarna själva röstar på SD, jag känner flera stycken. Behöver vi då prata mer om det då.
Jag är INTE ute efter att framstå som 2000 talets Adolf Hitler, men jag försöker ge er min syn på saken.
För kött och blod, men egentligen så är vi ju alla väldigt lika trotts allt.

ÅTER IGEN. Det handlar INTE om Rasism, Rasism är rashat.
Jag repeterar, RASHAT.
Sedan kommer vi till främlingsfientlighet, det är fortfarande inte att man HATAR en ras men man vill att landet skall vara så som det var INNAN.

Till slut kommer vi till nationalitet där det varken finns främlingsfientlighet eller annat. MEN man älskar det fosterland man är född i och vill dess väl.
/Lifooz

Lite bitter smak i munnen tyvärr efter läst dina inlägg. Känner var dina vindar går. Det minsta man skulle kunna önska av dig och dina gelikar är att inte smyga in faktafel lite här och där. Eller är det en strategi?

Permalänk
Jubileumsmästare

Hoppas på omval, så att Sverige kanske tas på allvar igen. Smörjan som styr nu är ju bara värdelös.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svaniis:

Hoppas på omval, så att Sverige kanske tas på allvar igen. Smörjan som styr nu är ju bara värdelös.

Ok, "tas på allvar igen"? När togs Sverige på allvar sist då enligt dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Vilka länder är lika Sverige Valiumballong, med vilka länder anser du att vi ska jämföra oss själva? Finland? Ungern?
Vad det gäller infrastruktur investeringar så ökar de den svenska ekonomins storlek och även om de inte direkt absorberar vissa individer så lyfts dessa indirekt av att ekonomin blir större.

Det är väldigt svårt att jämföra länder rakt av. Sveriges senaste 200 år är inte lika Tysklands, Finlands eller Ungerns senaste 200 år. Sedan så vet jag ärligt talat inte varför vi ska försöka oss på att jämföra Sverige med andra länder, när vi har gott om statistik över hur invandrare från vissa områden har stått sig i förhållande till både inrikes födda och invandrare från andra områden. Invandringspolitik som har gällt de senaste 40 åren har inte gynnat Sverige.

Återigen: vart ska pengarna komma ifrån? "Investera" är inte ett magiskt ord som gör allt bättre. Antingen höjer du skatterna, vilket minskar privat efterfrågan till förmån för statlig/kommunal efterfrågan, eller så skär du ner på andra områden, vilket minskar statlig efterfrågan. Sedan så är det klart att man kan spendera skattepengar på bättre och sämre saker, där svensk migrationspolitik är ett av de sämsta områdena.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Det finns det säkerligen, men hade det varit som så att majoriteten av invandrarna är bidragsberoende eller vad personen innan skrev kan du ge dig på att SD hade använt det i varenda debatt eller reklam.

Typ som 6% som har ett "riktigt" arbete

http://www.tino.us/2015/09/endast-6-procent-av-nyanlanda-far-...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jag tror att de flesta av oss (läs alla) är rätt införstådda med att stora delar av vår omvärld suger att leva i. "Bra" är relativt. Vem är det som ska avgöra när vi har det tillräckligt bra och inte längre har rätt att få det bättre om vi arbetar för det?

Relativt med det världsliga genomsnittet. Vill man arbeta bort det får man gärna göra det, jag hjälper till, men då ska man inte ha fördomen att sverige är en diktatur som går under eller liknande.

Skrivet av Huzzbutt:

Snart säger du väl att de ska ha jeans jacka och Reebok Hi-tops också. Jisses vilket personporträtt.

Jag kan ta ett foto också om du vill?