Jag måste tryckt på fel variant av ssdn när jag satte ihop paketet bara, ändrade nu.
Processorn är absolut bättre än skylakevarianterna men det är när det kommer till program som stöder många trådar. Du får totalt tolv trådar med 5820k vilket är grymt men det beror ju på hur du använder datorn. Eftersom du skrev att du ska använda datorn till musikproduktion kommer det vara bra om du använder mycket pluggar. 5820k verkar överklocka bra också så du kommer kunna få ut rejält med drag. Mer "top notch" än processorerna för 2011-3 är svårt å få. Sen finns det ju ännu bättre än just 5820k men det kostar ju därefter.
Vad kör du för DAW? Och vad har du för anslutning till ditt Interface? Hur stora är dina produktioner, är det en sjuhelsikes massa spår och effekter?
32Gb ram valde jag i paketet då du får ut fördelarna av att kunna använda 4 kanaler istället för två, om du vet att du ska uppgradera i framtiden så kan du lika gärna dra på nu och få fördelarna från början men du gör ju såklart som du vill.
Angående grafikkortet tror jag inte att man kommer bli nöjd med upplevelsen av oculus med ett grafikkort som idag kostar 4000kr.
http://www.sweclockers.com/nyhet/20931-oculus-vr-drommer-om-o...
Men nu spekulerar jag ju bara.