Apple svarar om skillnad i batteritid mellan olika Iphone 6S-exemplar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Håller med dig i detta. Vist må så vara att jag inte gillar deras produkter, så behöver man inte gå bärsärkagång och sprida ut värsta gallan.

Är ju allmänt känt att två lika dana telefoner agerar exakt lika dant. Om inte annat får man höra det i forumen angående köra custom.

Samsung S3 finns det viss klick av telefoner, som svarar sämre på custom så att säga (helt enkelt viss felprocent som custom fungerar sämre på eller inte alls bra till buggar som drabbar bara 1 på 1000 mobiler när man kör custom). Tog just S3 för jag har läst om detta fenomen på denna modellen(men är ju inget undantag med variation inom samma serie av telefoner).

D-link på 600 serien körde minst 4 olika kretsdesigner och OEM företag (som fungerade olika bra, flesta bör ha hört om d-link vid det här laget).

ÅÅå man får inte förglömma appels snålhet med 6/6+ där dom på 128Gb (tror det var bara den som var drabbad) modellen körde TLC minnen och fick sen ta till Samsungs hjälp för att reda ut röran. Tycker jag är värre än att det skiljer lite mellan olika arkitekturer, TLC påverkade i detta fallet direkt kunder/apple. Men hade det inte gjort det hade det drabbat kunderna negativt, när cellerna ger upp och mobilen blir slö likt 840/840 evo.

Precis, detta är ju bara ett "icke-problem" som folk blåst upp, var samma sak förra året när iPhone 6 Plus släpptes där ett fåtal (inte ens 1‰) lyckats få sin telefon böjd, som antagligen var helt självförvållat, och det blev världens ramaskri i diverse forum för det om designmiss etc.

Att starta ett rykte är inte svårt, att rentvå det är väldigt svårt, men bara för att man inte gillar en produkt så behöver man inte smutskasta det med näbbar och klor, det är ju bara att låta bli att köpa det om man inte vill ha det. Visst kan man utrycka sin åsikt om produkten, men man behöver ju inte ta i från tårna.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Ser att det är en sak som inte någon tänkt på!
Det är Apple som bestämmer designen och därmed hur kretsarna läggs ut på substratet, nu har Apple valt att utnyttja Samsungs 14nm process för att få en något större densitet (9%).
Det gör att Apple på waffer med likvärdig storlek kan få ut ca:10% fler kretsar på Samsungs process, men om Apple valt att lägga det något glesare så borde strömläckaget även blivit mindre.
För ingen tror väl att man kör med samma litografi på två olika processer?

Det är för övrigt även Apples ansvar att testa och utvärdera kretsarna före full produktion, ja även under produktion...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bengt-Arne:

Ser att det är en sak som inte någon tänkt på!
Det är Apple som bestämmer designen och därmed hur kretsarna läggs ut på substratet, nu har Apple valt att utnyttja Samsungs 14nm process för att få en något större densitet (9%).
Det gör att Apple på waffer med likvärdig storlek kan få ut ca:10% fler kretsar på Samsungs process, men om Apple valt att lägga det något glesare så borde strömläckaget även blivit mindre.
För ingen tror väl att man kör med samma litografi på två olika processer?

Det är för övrigt även Apples ansvar att testa och utvärdera kretsarna före full produktion, ja även under produktion...

Och det är alldeles säkert gjort och det klarar det som de är specade för.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Classic Apple att bara idiotförklara sina kunder helt iskallt.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Så om man översätter det: "iphones är bara till vardags vanlig användning och ej för intensiv användning?"
Bara inbitna Apple fans köper deras propaganda snack. Samma mobil skall erbjuda liknande prestanda/batteri tid, oavsett vid normal eller intensiv användning. 2H batteri tid skillnad är oacceptabelt och folk skall ha rätt till att byta utan snack.

Men som vanligt, är Apple perfekt och aldrig har fel på nåt.

#antennagate #bendgate garanterat #batterigate kommer nån att kalla detta för snart.

Undrar vad rikt folk tycker, som köper en Ferrari och är begränsad till endast max 100KM/H.

Låt mig förbättra din liknelse:
Undrar vad rikt folk tycker, som köper en Ferrari och är begränsad till endast max 372KM/H, när grannens likadana gör 379KM/H.

Permalänk
Medlem

Tester från min 6s med Samsung-chip

Gjorde lite tester i Geekbench3, laddade såklart upp dom till Geekbench men tänkte det kunde vara intressant att se dom här med:

Med ett snitt på 2492 (2557) för single och ett snitt på 4226 (4466) ligger jag helt klart bättre än snittet. Mina siffror inom parentes.

Med ett snitt på 2749 (2211) och en snitt-runtime på 04:34:58 (03:41:40) ligger jag helt klart i lä. Mina siffror inom parentes.

Båda testerna är körda med simkort i, wifi på, 5 st mailboxar som det ramlar in mail på mest hela tiden, blåtand på och uppkoppling mot min Apple Watch. Tänkte prova att köra en test i natt där wifi/BT etc är av och simkort är urtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimy09:

Gjorde lite tester i Geekbench3, laddade såklart upp dom till Geekbench men tänkte det kunde vara intressant att se dom här med:

http://s4.postimg.org/6vrry9w55/IMG_0015.jpg

http://s16.postimg.org/o3stlvrw1/IMG_0018.jpg

Båda testerna är körda med wifi på, 5 st mailboxar som det ramlar in mail på mest hela tiden, blåtand på och uppkoppling mot min Apple Watch.

Ger bättre resultat än min S3 i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ger bättre resultat än min S3 i alla fall

Haha

Ja, vi får se hur det här pannar ut på några veckors sikt. Än så länge känns den helt ok vid vanlig användning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Behind900:

Gör de? Vart då?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Behind900:

what? läste du ens artiklarna ? är nyfiken på hur du kommit fram till att detta är en idiotförklaring..... eller är det du som inte förstår nånting kanske?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Och det är alldeles säkert gjort och det klarar det som de är specade för.

Det jag skrev "Det är för övrigt även Apples ansvar att testa och utvärdera kretsarna före full produktion, ja även under produktion..." betyder att Apple här ska sortera ut buggar, verifiera att kretsen fungerar enligt spec. enligt dom scenario som produkten är tänkt att användas under. Vad för scenario som Apple tänkt att deras produkt ska användas under är ju vad Apple sen skickar med, en av dessa är video inspelning och givetvis allt annat som dom tillhandahåller i Apple store. Frågan är om dom då presterar lika och får samma batteritider, ja nu inte i +/-1% intervall då felmarginalen borde vara något större än så...

Det man sett hitintills är ju att dom inte lyckats med att få kretsarna att prestera lika, skulle uppriktigt inte bli förvånad om det kommer att smygas ut en ny revision av N71AP och N66AP, en av fördelarna som Apple har

Sen är jag ändå ingen fan av Samsung, men får nog gå lite i försvar för Samsungs del då dom enbart tillverkar enligt uppdrag på en design från Apple. Man skulle även kunna säga att Apple lyckats med att göra en bättre design för TSMC's process...

Om då en användare enbart får 8 timmar HD Video på sin iPhone 6s och kompisen får 11 timmar på sin iPhone 6s, som exempel..
Jag tror inte att den som enbart får 8 timmar är speciellt nöjd, även om nu det ALLTID sägs upp till 11 timmar. Varför inte skriva 111 timmar direkt? det är ju inget man ändå behöver hålla...

Det där "upp till" borde regleras i konsument lagar så även ett minimum (garanterat) värde måste anges!
Gäller givetvis inte enbart Apple

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
--

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bengt-Arne:

Det jag skrev "Det är för övrigt även Apples ansvar att testa och utvärdera kretsarna före full produktion, ja även under produktion..." betyder att Apple här ska sortera ut buggar, verifiera att kretsen fungerar enligt spec. enligt dom scenario som produkten är tänkt att användas under. Vad för scenario som Apple tänkt att deras produkt ska användas under är ju vad Apple sen skickar med, en av dessa är video inspelning och givetvis allt annat som dom tillhandahåller i Apple store. Frågan är om dom då presterar lika och får samma batteritider, ja nu inte i +/-1% intervall då felmarginalen borde vara något större än så...

Det man sett hitintills är ju att dom inte lyckats med att få kretsarna att prestera lika, skulle uppriktigt inte bli förvånad om det kommer att smygas ut en ny revision av N71AP och N66AP, en av fördelarna som Apple har

Sen är jag ändå ingen fan av Samsung, men får nog gå lite i försvar för Samsungs del då dom enbart tillverkar enligt uppdrag på en design från Apple. Man skulle även kunna säga att Apple lyckats med att göra en bättre design för TSMC's process...

Om då en användare enbart får 8 timmar HD Video på sin iPhone 6s och kompisen får 11 timmar på sin iPhone 6s, som exempel..
Jag tror inte att den som enbart får 8 timmar är speciellt nöjd, även om nu det ALLTID sägs upp till 11 timmar. Varför inte skriva 111 timmar direkt? det är ju inget man ändå behöver hålla...

Det där "upp till" borde regleras i konsument lagar så även ett minimum (garanterat) värde måste anges!
Gäller givetvis inte enbart Apple

Varför det? Det är ju "Upp till" beroende på vad du gör, låter du mobilen bara ligga så uppnår du dem säkert, men börjar du använda den så drar ju olika saker olika mycket stöm, det är ju en självklarhet att det är "Upp till". Apple kan ju inte bestämma vad du ska göra med din mobil för att du ska uppnå den tid de säger.
Vidare så faller det ju på Samsung att de inte klarat av att hålla tätt från strömläckage, både Samsung och TSMC har fått samma "ritning" att jobba utifrån, men Samsung misslyckades att få den perfekt, men inom ramen för vad Apple krävde och du kan ju inte kräva att Apple ska kontrollera precis varenda APU de får för att se om den håller måttet, då hade de inte släppt iPhone 6S/S+ förrän 2018 i bästa fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Njaa har aldrigt köpt en Apple produkt endast använt en del, tycker att de görs för stort halo om hela greijen.

Skrivet av XPerion:

Helt otroligt! Men ändå väntat, fårarna kommer och försvarar deras käre märke. Vägrar acceptera annat än att det är inget fel på deras Apple produkt.
Nej, nu håller mig ifrån allt som har med Äpplet att göra. Alltid nån får kommer med bortförklaring och helt meningslös prata vett med dessa fårar. -.-

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

Helt otroligt! Men ändå väntat, fårarna kommer och försvarar deras käre märke. Vägrar acceptera annat än att det är inget fel på deras Apple produkt.
Nej, nu håller mig ifrån allt som har med Äpplet att göra. Alltid nån får kommer med bortförklaring och helt meningslös prata vett med dessa fårar. -.-

Fast just nu är det ju inte Apple det är "fel" på, utan Samsung (som vanligtvis är alla andras "kära" märke och den senaste tiden har jag läst fler problem hos dem än vad jag någonsin läst om Apple).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Varför det? Det är ju "Upp till" beroende på vad du gör, låter du mobilen bara ligga så uppnår du dem säkert, men börjar du använda den så drar ju olika saker olika mycket stöm, det är ju en självklarhet att det är "Upp till". Apple kan ju inte bestämma vad du ska göra med din mobil för att du ska uppnå den tid de säger.
Vidare så faller det ju på Samsung att de inte klarat av att hålla tätt från strömläckage, både Samsung och TSMC har fått samma "ritning" att jobba utifrån, men Samsung misslyckades att få den perfekt, men inom ramen för vad Apple krävde och du kan ju inte kräva att Apple ska kontrollera precis varenda APU de får för att se om den håller måttet, då hade de inte släppt iPhone 6S/S+ förrän 2018 i bästa fall.

Nej! Samsung och TSMC kan INTE ha fått samma ritning då dom har olika processer, Apple har levererat olika ritningar för hur förklarar du annars att det är olika storlek på kretsar från just Samsung vs TSMC...
Det är med det lika mycket misslyckande från Apple att dom inte lyckats göra det perfekt på Samsungs process, eller att dom har lyckats bättre med design på TSMC's process.

Om nu inte Apple bestämmer vad man kan göra med mobilen, varför går då varje app igenom "iOS app store approval process" innan den släpps??

Du skriver vidare "du kan ju inte kräva att Apple ska kontrollera precis varenda APU de får för att se om den håller måttet" och mitt svar är JA! Självfallet kan jag kräva det, vilket även varje konsument ska kräva!
Det kan jag, jag förutsätter uppriktigt att dom testar produkten för om man skulle resonera som du just gjort så skulle Apple's kvalitet vara bra mycket lägre än Kina kvalitet (förlåt Kina).
Varje krets måste gå igenom en grundläggande testning, även om en grovsortering redan sker på waffernivå så måste det ske en test innan den blir packad i sitt hölje då det vore riktigt dumt att packa felaktiga substrat i höljet och därmed lägga ut kostnad på hantering av felaktiga kretsar. Samma gäller efter att bonding är gjort: https://en.wikipedia.org/wiki/Wire_bonding
Eller här i en liten film, kanske enklare
https://www.youtube.com/watch?v=6-iuT_o8f00

Den process du fått för dig att påstå att Apple inte skulle klara av att bli klar med förrän 2018 i bästa fall heter "binning" och måste göras om nu fler än 3 av 10 iPhone 6s ska vara fungerande (ja starta) när man får den över disk.
Det med 3 fungerande av 10 är ett statistiskt snitt vid tillverkning av moderna kretsar, så Apples statistiska utfall kan ligga högre eller lägre vilket vi ju inte vet.

Så snälla kom tillbaka till verkligheten...

-Binning
https://en.wikipedia.org/wiki/Product_binning
https://archive.org/stream/bitsavers_fairchildslledIntegrated...
http://www.eng.auburn.edu/~agrawvd/TALKS/ATS12/ATS_talk_ppt.p...
Eller helt enkelt sök efter "Tailoring Tests for Functional Binning of Integrated Circuits" på google...

Visa signatur

--

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bengt-Arne:

Nej! Samsung och TSMC kan INTE ha fått samma ritning då dom har olika processer, Apple har levererat olika ritningar för hur förklarar du annars att det är olika storlek på kretsar från just Samsung vs TSMC...
Det är med det lika mycket misslyckande från Apple att dom inte lyckats göra det perfekt på Samsungs process, eller att dom har lyckats bättre med design på TSMC's process.

Om nu inte Apple bestämmer vad man kan göra med mobilen, varför går då varje app igenom "iOS app store approval process" innan den släpps??

Du skriver vidare "du kan ju inte kräva att Apple ska kontrollera precis varenda APU de får för att se om den håller måttet" och mitt svar är JA! Självfallet kan jag kräva det, vilket även varje konsument ska kräva!
Det kan jag, jag förutsätter uppriktigt att dom testar produkten för om man skulle resonera som du just gjort så skulle Apple's kvalitet vara bra mycket lägre än Kina kvalitet (förlåt Kina).
Varje krets måste gå igenom en grundläggande testning, även om en grovsortering redan sker på waffernivå så måste det ske en test innan den blir packad i sitt hölje då det vore riktigt dumt att packa felaktiga substrat i höljet och därmed lägga ut kostnad på hantering av felaktiga kretsar. Samma gäller efter att bonding är gjort: https://en.wikipedia.org/wiki/Wire_bonding
Eller här i en liten film, kanske enklare
https://www.youtube.com/watch?v=6-iuT_o8f00 är utfört

Den process du fått för dig att påstå att Apple inte skulle klara av att bli klar med förrän 2018 i bästa fall heter "binning" och måste göras om nu fler än 3 av 10 iPhone 6s ska vara fungerande (ja starta) när man får den över disk.
Det med 3 fungerande av 10 är ett statistiskt snitt vid tillverkning av moderna kretsar, så Apples statistiska utfall kan ligga högre eller lägre vilket vi ju inte vet.

Så snälla kom tillbaka till verkligheten...

-Binning
https://en.wikipedia.org/wiki/Product_binning
https://archive.org/stream/bitsavers_fairchildslledIntegrated...
http://www.eng.auburn.edu/~agrawvd/TALKS/ATS12/ATS_talk_ppt.p...
Eller helt enkelt sök efter "Tailoring Tests for Functional Binning of Integrated Circuits" på google...

Det där var bara en idiotisk jämförelse, att Apple kontrollerar appen är inte för att de bestämmer vad du får göra med mobilen, det är en kvalitetssäkring utav appen så den inte innehåller något skadligt, det är för din egen säkerhet.

Klart att de har fått samma ritning, det är samma arkitektur den bygger på och nej, Apple testar inte varje processor de har beställt, det är upp till tillverkaren, i det här fallet Samsung och TSMC, att göra i så fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det där var bara en idiotisk jämförelse, att Apple kontrollerar appen är inte för att de bestämmer vad du får göra med mobilen, det är en kvalitetssäkring utav appen så den inte innehåller något skadligt, det är för din egen säkerhet.

Klart att de har fått samma ritning, det är samma arkitektur den bygger på och nej, Apple testar inte varje processor de har beställt, det är upp till tillverkaren, i det här fallet Samsung och TSMC, att göra i så fall.

Hur kan du tro att två olika processer har samma ritning = litografi??
Det kan du uppriktigt förklara hur man får till för dom stora aktörerna, då du skulle du bespara dom enorma summor varje år

Ja, både Samsung och TSMC testar på parametrar som dom fått från Apple, där sker den första gallringen. Men tror du verkligen att testet slutar där, Kan du gissa nästa steg?

Med andra ord så hävdar du att Apple inte har någon kvalitetskontroll! Intressant

Visa signatur

--

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bengt-Arne:

Hur kan du tro att två olika processer har samma ritning = litografi??
Det kan du uppriktigt förklara hur man får till för dom stora aktörerna, då du skulle du bespara dom enorma summor varje år

Ja, både Samsung och TSMC testar på parametrar som dom fått från Apple, där sker den första gallringen. Men tror du verkligen att testet slutar där, Kan du gissa nästa steg?

Med andra ord så hävdar du att Apple inte har någon kvalitetskontroll! Intressant

När enligt dig kollar Apple dem då? De har ingen tillverkning någonstans. De kollar knappast alla mobiler de får in när de är tillverkade innan de skickar ut dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

När enligt dig kollar Apple dem då? De har ingen tillverkning någonstans. De kollar knappast alla mobiler de får in när de är tillverkade innan de skickar ut dem.

Om Apple nu inte har tillverkning någonstans som du vill påstå, hur kan dom då sälja iPhone 6s
Krångligt...

Eller du menar att dom enbart köper in ett parti från ex. Elephone och kränger, ja... Tusan vet

Visa signatur

--

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bengt-Arne:

Om Apple nu inte har tillverkning någonstans som du vill påstå, hur kan dom då sälja iPhone 6s
Krångligt...

Eller du menar att dom enbart köper in ett parti från ex. Elephone och kränger, ja... Tusan vet

Var har Apple en egen fabrik där de tillverkar någonting?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Var har Apple en egen fabrik där de tillverkar någonting?

Dom lägger ut tillverkningen, ja! Men med det kan du väl ändå inte mena att dom är fria från kvalitetskontroll vilket man ju får för sig i ditt resonemang.
Den som lägger ut tillverkning har precis lika mycket ansvar över den tillverkningen, precis som dom som har in house tillverkning. Ja, dom har till och med mer ansvar då dom då måste definiera kvalitetsprocessen mer i detalj än om det vore in house, brister dom i den processen så kommer produkt returer som ett brev på posten!

Visa signatur

--

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Nä, det är 0.97L mjölk men du får betala för 1 liter

Så är det ju dock. Det finns till exempel en felmarginal på något gram när du köper en påse bilar. Ibland får du något gram mer, ibland får du något gram extra. Samma när du köper en processor till din dator, de presterar överlag lika bra, men det finns en felmarginal på någon procent.

Angående A9: Austin Evans som gjorde videon gjorde förövrigt ett annat test som inte pressade processorn 100% i 5 timmar, som visade att skillnaden är betydligt mindre än 50% procent.

Visst är det dåligt av äpplet. Men anledningen till att Apple granskas så noggrant i jämförelse med andra tillverkare är att alla miljontals äppleälskare och äpplehatare blir så förbannat hysteriska vid varje -gate som uppstår. Hysteri = Pengar för både Youtubers såväl som nyhetssiter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

@Rajat: Av samsung för detta, eller något.
Dom är i rätten hela tiden.

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiley:

Nu känner jag mig bortkommen på vad du svarade på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet om iPhone 6s Plus och kommande iPhone 7 kommer att ha samma brutala hörlursvolym-nivå som iPhone 4?
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Någon som vet om iPhone 6s Plus och kommande iPhone 7 kommer att ha samma brutala hörlursvolym-nivå som iPhone 4?
/Lifooz

Som ägare utav 3GS, 4S och nu 5S så märker jag ingen skillnad och jag har ALLTID hörlurarna på mig, det ligger väl i iOS och inte i själva telefonen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

Det är fint att man kan pinga användare, men ska inte missbrukas. För inget vet vilket sammanhang du pratar om.

Kan säga att mycket beror på Apple att Samsung hamnar i rätten, vissa fel helt obefogat (som en mobil inte får ha runda hörn utan att betala patent till apple). Även mycket mjukvarupatent, som är helt galna som Apple har.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kan säga att mycket beror på Apple att Samsung hamnar i rätten, vissa fel helt obefogat (som en mobil inte får ha runda hörn utan att betala patent till apple). Även mycket mjukvarupatent, som är helt galna som Apple har.

Nja, skulle vilja påstå att Samsung har sig själv att skylla. Visst, går man bara på enskilda patent så kan det låta galet/obefogat, men det är flera patent det har handlat om när Apple har stämt Samsung. Här är en sida som tar upp en del av vad Samsung har kopierat Apple genom åren. Sidan tar dock inte upp det dokumentet på runt 100 sidor där Samsung hade gått igenom hela iPhone och vad för förändringar de skulle göra för att efterapa så mycket som möjligt. Och då var det inte frågan om att ta inspiration utan istället direkt kopiera. Bara för att ta ett exempel, om jag nu inte missminner mig, så var det på ett ställe där Samsung från början hade en knapp där det stod "Add" medan Apple hade ett "+" istället. I dokumentet hade de då skrivit att ändra från "Add" till "+". På något annat ställe så ville de ändra positionen på en viss text så att den överensstämde med den position som iPhone hade, osv. Och så höll det på genom hela dokumentet. Inte särskilt konstigt att Apple blev förbannade och valde att stämma Samsung. Så kan inte hålla med dig om att det berodde på Apple utan snarare Samsung som får skylla sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Nja, skulle vilja påstå att Samsung har sig själv att skylla. Visst, går man bara på enskilda patent så kan det låta galet/obefogat, men det är flera patent det har handlat om när Apple har stämt Samsung. Här är en sida som tar upp en del av vad Samsung har kopierat Apple genom åren. Sidan tar dock inte upp det dokumentet på runt 100 sidor där Samsung hade gått igenom hela iPhone och vad för förändringar de skulle göra för att efterapa så mycket som möjligt. Och då var det inte frågan om att ta inspiration utan istället direkt kopiera. Bara för att ta ett exempel, om jag nu inte missminner mig, så var det på ett ställe där Samsung från början hade en knapp där det stod "Add" medan Apple hade ett "+" istället. I dokumentet hade de då skrivit att ändra från "Add" till "+". På något annat ställe så ville de ändra positionen på en viss text så att den överensstämde med den position som iPhone hade, osv. Och så höll det på genom hela dokumentet. Inte särskilt konstigt att Apple blev förbannade och valde att stämma Samsung. Så kan inte hålla med dig om att det berodde på Apple utan snarare Samsung som får skylla sig själv.

Självklart men inte är Samsung ensamma om att sno idéer precis båda två sitter si samma sandlåda och slåss om samma spade typ

Visa signatur

Permalänk

Mitt test, gissa chippet

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | DDR4 64Gb | i9 - 10850K | Noctua NH-D15 Black | RTX 3070 | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
UnRAID - 2*1Tb SSD Cache 4*8Tb Storage - Xeon E5-2697 - 64Gb DDR3