Chilli rear ut DX-racingstolar (Utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det är bara att kolla deras köpvillkor, man har 3 dagar på sig att skicka tillbaka en produkt med ångerrätten. Försöker man nyttja ångerrätten efter det så åker man på en avgift som motsvarar priset på en sådan stol ungefär.

Vet inte hur de skulle sköta ett reklamationärende dock.

Så kan de ju dock inte göra, det är lag inom EU att man har 14 dagar på sig.

DHL har skickat min stol nu, får hoppas att det är en äkta.

Permalänk
Medlem

@aejt: Fast avgiften är en frakt kostnad på 800 kr.. Får väl nästan alltid betala frakt för att ångra en vara.

Permalänk
Medlem

@Relive: 800kr kan det ju inte kosta att skicka något inom Sverige? Kan man inte åka till en butik och lämna in annars?

Permalänk
Medlem

@aejt: De vet jag inte, men är hemleverans + upp hämtning i hemmet så är väl inte direkt en billig tjänst egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Så kan de ju dock inte göra, det är lag inom EU att man har 14 dagar på sig.

DHL har skickat min stol nu, får hoppas att det är en äkta.

Vilken stol beställde du och från Chilli eller Trademax? Ser fram emot vad du får med tanke på alla som väntar. Du får uppdatera när du fått hem den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

har då fått samma mail som dom flesta andra (köpte från trademax), om man skulle byta och ta en monza ist, räknar dom då vad den kostar nu, eller under den helgen(hur mkt kostade den)?? antar att dom räknar de som står nu?

Permalänk
Medlem

@Gavelinus: Absolut, det ska göras. Beställde en Monza och den skickades idag, vilket är konstigt då jag beställde min den 7e och flera här verkar ha beställt tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

@Gavelinus: Absolut, det ska göras. Beställde en Monza och den skickades idag, vilket är konstigt då jag beställde min den 7e och flera här verkar ha beställt tidigare.

Kanske ingen annan som beställt Monza? Verkar vara flest Silverstone-beställare här. Monza finns inte heller kvar på Trademax eller Chilli nu såg jag. Jag håller tummarna för din skull.

Edit: Vad hade du för beräknad leveransvecka i orderbekräftelsen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

konstigt hittade monza o så stog de att dom skulle fåp in dom den 15 eller så vare 17 .. men nu verkar dom helt borta...

aja, nån som fått tillbaka pengarna? eller e d typ bara ja som tog direkt betalning?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag avbeställde då dem sa att silverstone som jag beställt tagit slut(något internt fel) och jag önskade innan byta till Menza men då ville dom ha mellanskillnanden= avbeställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Jag avbeställde då dem sa att silverstone som jag beställt tagit slut(något internt fel) och jag önskade innan byta till Menza men då ville dom ha mellanskillnanden= avbeställde.

Fick du någon bekräftelse via mail att du avbeställt?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

mailat och sagt att jag vill ha pengarna tillbaka... hoppas på o få dom snarast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Edit: Vad hade du för beräknad leveransvecka i orderbekräftelsen?

Hittar ingen leverensvecka någonstans, varken i mailet eller på hemsidan, men det stod "Leverans från vårt lager: 2015-10-12" i mailet, vilket stämde.

Väldigt skumt att monza är borta nu också; skulle något vara fel tänker jag krångla med att försöka lämna tillbaks den, men jag har läst om flera som köpt DXRacers från chilli förut och varit nöjda, så hoppet finns.

Permalänk
Medlem

@KKay:

Skrev rätt så sent, får kolla om det kommer något imorgon.

Permalänk

Jag beställde en silverstone ifrån chilli med den 7:e vid 15:20. och har inte fått något mejl heller. Leverans under vecka 43 som det har stått sen jag beställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SBASWilliam:

Jag beställde en silverstone ifrån chilli med den 6:e vid 15:20. och har inte fått något mejl heller. Leverans under veck 43 som det har stått sen jag beställde.

Jag beställde 6:e vid kl 17 och hade först vecka 41 som preliminär leverans, nu är den ändrad till 42.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mail om att stolarna är slut hos leverantör. Inte så oväntat direkt. Skönt att jag valde faktura så jag slipper krångla med återbetalning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trademax.se | Kundsupport
2015-10-13 | 14:11
Hej,

Jag måste tyvärr meddela er att Thunderhillstolen som ni beställt hos oss, tyvärr har utgått från vår leverantör.
Olyckligtvis har det varit ett omfattande lagersaldofel hos vår leverantör som vi nyligen blivit informerade om och tyvärr skulle just den här stolen inte återkomma sortimentet.

Vänligen återkom ifall ni önskar byta till den här eller annat stol, eller ifall ni önskar avboka och bli krediterade.

Thunderhill? Beställde en silverstone men visst. Ingen för mig heller, beställde en 7:e sent på kvällen

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Medlem

Ser att ingen pratar om Mantorp-stolen, så då verkar det som att det inte är något leveransproblem med den än.
För mig stod det V.41 när jag köpte den, nu är det ändrat till V.42. Beställde den 6:e.

Visa signatur

Corsair Graphite 380T Mini-ITX | ASUS H81I-PLUS | Intel Core i5-4460 | GeForce GTX 960 2GB | HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB | HyperX Fury SSD 240GB 2,5" | Cooler Master G650M, 650W PSU

Permalänk
Medlem

Själv lade jag beställning på 2 olika stolar
1 styck Mantorp
1 styck "Skrivstol Svart PU/Beige Söm, artikelnummer 144911

Jag frågade dem om äktheten på stolarna, plus hur deras fria retur fungerar och om det stämmer det som står i villkoren men fick istället ett något förvånande svar från dem rätt omgående att stolen var slut i lager, men utan att ens nämna vilken av dem

Jag svarar dem omgående tidigt den 9:e , samma dag dvs, , har fortfarande ännu inte idag fått svar på vilken stol som är slut i lager
Jag frågade dem också vilka stolar som faktiskt finns i lager och som jag kan förvänta mig levereras, detta nämndes inte heller i svaret som kom

Jag väntar fortfarande i skrivande stund på svar från dem , man tycker ju att svara en mycket kort vilka som finns tillgängliga och vilken som var slut vore simpelt men kanske är tusentals från sweclockers som mailar dem....(mängden ironi...)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Fick precis det här mailet från trademax.

Jag skrev: min order verkar försenad bla bla bla.

dom skrev:

Hej!

Er order har dessvärre blivit försenad från leverantören men beräknas att vara i lager igen de kommande dagarna.

Därefter skickas den ut till DHL. Ni kommer få ett mejl när den är packad och redo för leverans från vårt lager.

Hoppas ni får en fin dag!

Ingenting om att den skulle vara avbruten, jag beställde 06/10.

Permalänk
Medlem

Oj, jag måste ha läst fel igår, min stol verkar inte ha skickats än utan den väntar på att bli upphämtad. Jag har fått ett trackingnummer, men det står ingen status på det än.

Permalänk
Medlem

Jag fick också mail precis:

"Din order är nu packad och väntar på upphämtning av transportören.
Transportören kommer att kontakta Er inom ett par dagar för att boka dag och tid för leveransen."

Jag beställde en Monza (7 Oktober) från Chilli och den var inte i lager då, mailet var från Trademax.
Spännande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yahbulon:

Jag fick också mail precis:

"Din order är nu packad och väntar på upphämtning av transportören.
Transportören kommer att kontakta Er inom ett par dagar för att boka dag och tid för leveransen."

Jag beställde en Monza (7 Oktober) från Chilli och den var inte i lager då, mailet var från Trademax.
Spännande..

Vilken röra

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

nån som fått tillbaka pengarna eller fått nån bekräftelse mail på de?

ja som såg fram emot en billigstol:(

Permalänk
Medlem

Min Monza är nu skickad. Går allt smärtfritt så verkar de ändå ha hållit både leveransdatumet samt produkten.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowkey:

Fick precis det här mailet från trademax.

Jag skrev: min order verkar försenad bla bla bla.

dom skrev:

Hej!

Er order har dessvärre blivit försenad från leverantören men beräknas att vara i lager igen de kommande dagarna.

Därefter skickas den ut till DHL. Ni kommer få ett mejl när den är packad och redo för leverans från vårt lager.

Hoppas ni får en fin dag!

Ingenting om att den skulle vara avbruten, jag beställde 06/10.

vilken stol?

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

@Tommty: "silverstone"

Permalänk
Medlem

Har inte heller fått något mail där det står att dom är slut!
Beställde runt 17.30 den 7 Oktober!

edit: 2 st Silverstone från trademax

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p