Permalänk
Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Systemkrav och Realse-tid släppt nu http://bethesda.net/#en/events/game/prepare-for-the-future-fa...

12:01 am Lokal tid. Trevligt att de går ut med det så tidigt och att det inte låses upp samtidigt för alla.

Detta kommer bli bra

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweets589:

Systemkrav och Realse-tid släppt nu http://bethesda.net/#en/events/game/prepare-for-the-future-fa...

12:01 am Lokal tid. Trevligt att de går ut med det så tidigt och att det inte låses upp samtidigt för alla.

Detta kommer bli bra

Man ska tydligen ta i från tårna när man skriver rekommenderade specs nuförtiden.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Skrivet av chipw00t:

Man ska tydligen ta i från tårna när man skriver rekommenderade specs nuförtiden.

Eller så börjar spelutvecklingen äntligen ta ett steg framåt igen, även för Bethesda PC'n börjar ju bli hipp igen!

Nah, Bethesdas spel som är byggda på Gamebryo/Creation Engine är kända för att lägga hög belastning på CPU'n, mycket då pga att det är en gammal motor i grunden och har formats mycket med konsoller i åtanke genom åren. Nyare processorer rekommenderas antagligen för att dom har en aning högre stock-frekvens och är effektivare per Mhz än de äldre, då dom inte kan räkna med att alla överklockar. Med största sannolikhet så är huvudsaken att du har en quad-core som tickar i ~4Ghz eller mer, så är det inga problem (iaf vad gäller Intel).
De ovanligt höga kraven på RAM och disk-utrymme tyder på att iaf PC-versionen antagligen får ordentliga texturer istället för en sönderkomprimerad soppa som vi har fått tidigare. Dom säger sig även ha en jäkla massa dialoger inspelade (förhoppningsvis fler än 4 röstskådisar denna gången), så det lär också dra en hel del disk-utrymme.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Eller så börjar spelutvecklingen äntligen ta ett steg framåt igen, även för Bethesda PC'n börjar ju bli hipp igen!

Nah, Bethesdas spel som är byggda på Gamebryo/Creation Engine är kända för att lägga hög belastning på CPU'n, mycket då pga att det är en gammal motor i grunden och har formats mycket med konsoller i åtanke genom åren. Nyare processorer rekommenderas antagligen för att dom har en aning högre stock-frekvens och är effektivare per Mhz än de äldre, då dom inte kan räkna med att alla överklockar. Med största sannolikhet så är huvudsaken att du har en quad-core som tickar i ~4Ghz eller mer, så är det inga problem (iaf vad gäller Intel).
De ovanligt höga kraven på RAM och disk-utrymme tyder på att iaf PC-versionen antagligen får ordentliga texturer istället för en sönderkomprimerad soppa som vi har fått tidigare. Dom säger sig även ha en jäkla massa dialoger inspelade (förhoppningsvis fler än 4 röstskådisar denna gången), så det lär också dra en hel del disk-utrymme.

Ja, kanske spelen äntligen börjar dra nytta av lite nyare hårdvara eller så är det bara en ny trend att ta i från tårna och få det att låta som om grafiken är helt amazing.

Jag bryr mig inte så mycket om hur det ser ut i Fallout. Gillat spelserien sen Fallout 2.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk

Dumpade 4 ghc OC´n och hoppade till 4,4 idag, lika bra att vara redo
Försöka kräma ur det sista ur mitt 280x också, så taggad för game release. Hoppas det inte är några större buggar och att Steam fungerar. Gissar att belastningen kommer vara extrem.

Visa signatur

Cooler Master Nepton 120XL | i7 3820 @ 4,2ghz | Asus P9X79 Pro | 16 GB Kingston HyperX DDR3 PC12800 | Sapphire r9 290x Tri-X | Samsung 250gb SSD

Permalänk
Skrivet av stukastini:

Försöka kräma ur det sista ur mitt 280x också, så taggad för game release. Hoppas det inte är några större buggar och att Steam fungerar. Gissar att belastningen kommer vara extrem.

Tror tyvärr du borde räkna med en hel del buggar. Buggar som hindrade en från att komma vidare i storyn var ju inte helt ovanligt i Skyrim.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweets589:

Tror tyvärr du borde räkna med en hel del buggar. Buggar som hindrade en från att komma vidare i storyn var ju inte helt ovanligt i Skyrim.

Samtidigt, med tanke på behandlingen av Batman: Arkham Knight i början av sommaren kanske det innebär att Bethesda släpper en fungerande produkt vid lanseringen. Samtidigt är det inte ovanligt att dubbla måttstockar används beroende på vilket företag det gäller. Kunder som köper via Steam kommer ju kunna ångra köpet dessutom.

Själv kommer jag förboka om jag hittar något bra pris. Är spelet lika dåligt vid lansering som det brukar vara så spelar det ändå ingen roll då jag vill spela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Trots att jag absolut inte försvarar Bethesda på den här punkten så har de faktiskt blivit bättre. Oblivion var klart värre än Skyrim, där var det mycket "spelande" med att korrigera horribelt slarviga scripts i konsollen.

Permalänk
Medlem

Man får nog räkna med att det blir lite strul i början. Förhoppningsvis blir det inte på samma nivå som Oblivion/F3/NV/Skyrim.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Hedersmedlem

Om man skall sälja eller skänka sin Collectors Edition så tar man det i marknaden.

Citat:

§9 Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel.

Ett par inlägg raderade.

Mvh
Überklass
Moderator

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd

Får hoppas dom fixar grafikmotorn den här gången...
pallar inte spela igenom ett spel igen med världens sämsta grafik, och deprimerande låg fps i förhållande till skit grafiken....

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Aaaaahh! Nu slog det precis över till prick en månad på Steam Hur långt innan blir det pre-load tro? Ett par dagar? Har jag drömt att jag läst tre dagar?

Tillgänglig: 10 november
Det här spelet blir upplåst om ungefär 1 månad, och 0 timmar

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av stukastini:

Själv måste jag bygga ihop något nyare.

Satte mig i helgen och skulle äntligen OC ena maskinen med 2600k så den kunde hänga med bättre... 4,3Ghz @ 1,36v köss mig i röva, och då bara 99% stabil.

Den jäkeln är svinsvår att ens nå 4,4 hyfsat stabilt, än mindre "riktigt stabilt" och vill ha typ 1,39-1,40v för det också... Tror jag har lyckats få den sämsta 2600k på marknaden, någonsin. Inga problem än att kyla, först vid 1,4+ når den 70+, men den äter spänning.
Kör just nu 4,0 vilket konstigt nog är effektivt snabbare än 4,2 och 4,1... (mer Gflops/fysik prestanda). Windows 10 är btw hemsk när man ska OCa... skiten vill bara in i felsäkertläge hela tiden.

290 kortet från asus vill inte heller. Artefakter nästan direkt. Nu är det lite fabriks OC, men ändå... Funderar på om jag behöver byta PSUt kanske, det luktar mysko hela vägen iaf.

OnT: Jag vill gärna förboka/beställa, men jag vill inte betala för trasigt spel heller. Samtidigt så vill man gärna ta hem spelet direkt och bara få BSODerna direkt, eftersom jag älskar serien. Ska försöka hålla mig, då jag inte ens har en collectors edition

Jag har iaf ansökt om ledighet 9-15 nov... ni kan ju gissa vad planen är då

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Själv måste jag bygga ihop något nyare.

Satte mig i helgen och skulle äntligen OC ena maskinen med 2600k så den kunde hänga med bättre... 4,3Ghz @ 1,36v köss mig i röva, och då bara 99% stabil.

Den jäkeln är svinsvår att ens nå 4,4 hyfsat stabilt, än mindre "riktigt stabilt" och vill ha typ 1,39-1,40v för det också... Tror jag har lyckats få den sämsta 2600k på marknaden, någonsin. Inga problem än att kyla.

290 kortet från asus vill inte heller. Artefakter nästan direkt. Nu är det lite fabriks OC, men ändå... Funderar på om jag behöver byta PSUt kanske, det luktar mysko hela vägen iaf.

Jag har iaf ansökt om ledighet 9-15 nov... ni kan ju gissa vad planen är då

Segt, knappt rört volten på min cpu, full load går inte ens över 60c ^^. Lycka till med ny bygge, är ju rätt kul det med.

mitt Asus 280x va desto svårare, minnet kan jag öka med 400 MHz men core över 1130 ger aritifakter. Sett tester med 1200, med ökad volt ofc. Jag sitter bara på ett 550 agg så möjligt att de är boven för mig. Men jag vet inte om 1090, 1130 eller 1150 egentligen gör någon magnifik skillnad.

On topic

Också lagt in om ledigt haha, så jag hoppas verkligen inte att de är allt för trasigt vid release.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooler Master Nepton 120XL | i7 3820 @ 4,2ghz | Asus P9X79 Pro | 16 GB Kingston HyperX DDR3 PC12800 | Sapphire r9 290x Tri-X | Samsung 250gb SSD

Permalänk
Medlem

Så trasigt tvivlar jag på att det är.
De har nog lärt sig.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Ny cool trailer
Hoppas där är mer musik än i fallout 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ussin:

https://www.youtube.com/watch?v=k3IlHBBGCIw

Ny cool trailer
Hoppas där är mer musik än i fallout 3

Ingamegrafik det där?
Inte för att jag är speciellt grafikkåt men det såg snyggare ut än vad man såg vid tidigare videos?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av [Molotov]:

Ingamegrafik det där?
Inte för att jag är speciellt grafikkåt men det såg snyggare ut än vad man såg vid tidigare videos?

"Live-action trailer" står det. Inte in-game för bövelen ^^

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Steady now...

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Eftersom grafiken inte är nå märkvärdig så blir det ett perfekt köp till konsol.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag har funderat lite på det här. Om man vill se hur världen skulle se ut efter ett kärnvapenkrig så vore väl det enklaste att kolla på Tjernobyl, eller hur? Jag tror nog de funderat på saken men frågan är om inte all växtlighet skulle vara för tungt att driva. Kan det vara orsaken till att man väljer en annan väg?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Jag har funderat lite på det här. Om man vill se hur världen skulle se ut efter ett kärnvapenkrig så vore väl det enklaste att kolla på Tjernobyl, eller hur? Jag tror nog de funderat på saken men frågan är om inte all växtlighet skulle vara för tungt att driva. Kan det vara orsaken till att man väljer en annan väg?

Att jämföra "The great war" med en härdsmälta är nog inte helt optimalt. Visst att Tjernobyl är mer eller mindre övergivet av mänskligheten, men the great war var ju X antal kärnstridsspetsar som exploderade över i princip hela jordklotet under 2 timmar och därmed jämnade större delen av jordytan med marken.

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

@mAster9: Är väl värt att köpa det till PC p.g.a mods.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Om man vill se hur världen skulle se ut efter ett kärnvapenkrig så vore väl det enklaste att kolla på Tjernobyl, eller hur?

Tänker du på hur det ser ut i det övergivna Pripyat? Annars finns det ju inget gemensamt mellan Tjernobyl-olyckan och hur det skulle se ut efter det fullskaliga globala kärnvapenkrig som Fallout-loren bygger på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@mAster9: Är väl värt att köpa det till PC p.g.a mods.

Moddar ska ju även komma till konsol.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd

Urk. Orkar inte vänta längre. Kom igen nu!

Det jag inte riktigt gillade med NV var att man inte var en vault dweller.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Moddar ska ju även komma till konsol.

Med största sannolikhet väldigt begränsat i jämförelse med vad som kommer finnas till PC. Microsoft och Sony är ju otroligt petiga med vad som får finnas tillgängligt på deras territorium.

Framförallt sådant som installeras utanför Data-mappen lär bli känsligt, som tex script extenders och ENB's, vilket ironiskt nog är de mest grundläggande och populära moddarna som installeras i FO3 och Skyrim. Smarta mod-verktyg som tex Mod Manager som kan hantera kompatibilitet, merging, städning, configs, osv är nog också bara att drömma om. Sen såklart allt som kan anses vara för stötande eller allmänt olämpligt, eller som kan bryta mot copyrights osv, vilket sammanfattar typ 80% av FO3 och Skyrim moddarna Räkna dessutom med att många rävar lär vägra att dela sina skapelser över fler plattformar/tjänster, av olika skäl (tänk Steam Workshop).

Sen är väl det uppenbara att PC har betydligt mer prestanda att nyttja, så du får ju helt enkelt in mer av allt jämfört med konsol.

Så nej, PC är det som gäller i dessa spel. Tappert av Bethesda dock att iaf försöka ge konsol-spelarna något, vilket är bättre än inget. Alla har ju inte tillgång till en speldator. Har man bådeoch däremot så är det en no-brainer.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Iofs värt det om man har en PC som klarar av att köra i minst 60 fps. Personligen lär jag vara tvungen att uppgradera grafikkortet, men det är knappast F4 värt med tanke på grafiken, då passar det bättre till konsolen.

Kan bli ett köp till PC först när det kommit någon grafik-mod. Blir datoruppgradering efter nyår.

Visa signatur