Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk
Medlem

Hjälp med val av bredband

***bort/mod***
Jag ska dessutom beställa nytt bredband... tips sökes. TYFON, T3, Bredband2 eller Bahnhof? Lutar mest mot Bahnhof då den dära VD:en verkar vara en skön typ:)

§9 /moderator
Permalänk
Entusiast

Angående nya ISPn så skulle jag rekommendera Bahnhof, Telia(peering) och Ownit.

Lycka till!

§5
Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jag gick från comhem till bredband2 för nån vecka sen. Är mer nöjd med bredband2's fiber än comhems "bredband" Hade 500/50 och fick ut mellan 15-450 beroende på tid på dygnet (comhem)

Med bredband2 har jag 245/98 av 250/100. 24/7

Ms gick från 16 till 4 efter bytet....

Trevlig kväll....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Iksu:

Jag gick från comhem till bredband2 för nån vecka sen. Är mer nöjd med bredband2's fiber än comhems "bredband" Hade 500/50 och fick ut mellan 15-450 beroende på tid på dygnet (comhem)

Med bredband2 har jag 245/98 av 250/100. 24/7

Ms gick från 16 till 4 efter bytet....

Trevlig kväll....

Att du fick ut så "lite" utav Comhem beror nog på avstånd, kan även ha att göra med ditt modem. Jag har också Comhem's 500/50 och jag får ut 512/52 som max, runt 400 som lägst men det håller sig fortfarande inom deras hastighetsgaranti som är 300-500 Mbit/s på just det avtalet.

Svar på §9 i citat
Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Hedersmedlem

@DjuDju *Trådstart/rubrik justerad*

Tråd rensad i enlighet med §9, observera att all handel hör hemma i marknaden.

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Att du fick ut så "lite" utav Comhem beror nog på avstånd, kan även ha att göra med ditt modem. Jag har också Comhem's 500/50 och jag får ut 512/52 som max, runt 400 som lägst men det håller sig fortfarande inom deras hastighetsgaranti som är 300-500 Mbit/s på just det avtalet.

Nej det har inget med avståndet att göra. Dom erkände tom att dom har ett överbelastat nät i min stad. Dom ska uppgradera i december. Sena nätter/tidiga mornar fick jag ut 450/50.... Men på eftermiddagen/kvällen var det olidligt. Lyckades tom säga upp abonnemanget för detta,slapp bindningstiden också.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle satsa på bahnhof.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

B-hof i 7 år och inte behövt kontakta support. Slipper nu Comhem och värdelös support/åtkomst/hastighet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Iksu:

Nej det har inget med avståndet att göra. Dom erkände tom att dom har ett överbelastat nät i min stad. Dom ska uppgradera i december. Sena nätter/tidiga mornar fick jag ut 450/50.... Men på eftermiddagen/kvällen var det olidligt. Lyckades tom säga upp abonnemanget för detta,slapp bindningstiden också.

Ok, pga dessa omständigheter så går det av avbryta sitt abonnemang då de inte lyckas att leverera det de ska.

Skrivet av lassep1l1s:

B-hof i 7 år och inte behövt kontakta support. Slipper nu Comhem och värdelös support/åtkomst/hastighet.

Jag hade Bahnhof i 8 månader och pratade med supporten i snitt 2ggr/månad innan jag sade upp dem, så höj dem inte allt för högt till skyarna, ingen operatör är fri från problem. Enda anledningen till att folk väljer/rekommenderar Bahnhof är för att de är lite uppkäftiga, men det är även Telia på samma grunder, faktiskt de flesta operatörer, att man inte hör något från de mindre och tror att de inte är det är endast för att de driver inte saker rättsligt då de inte har samma kapital att göra det, men de har samma syn som Bahnhof och Telia på alltihop, de låter bara de större ta den rättsliga processen pga kostnaderna, när de får igenom något så kommer de små efter för då finns ett domslut och de behöver inte genomgå något som kostar dem en massa för att få igenom sitt.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Verkar vara svårt att bestämma den bästa leverantören. Jag beställer Bahnof.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Uppdatering... Skulle precis skicka iväg beställningen när jag såg att Bahnhof dessutom erbjuder VPN tjänst. Har någon erfarenhet av den? Hur mycket sänker den hastigheten? Smidig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Uppdatering... Skulle precis skicka iväg beställningen när jag såg att Bahnhof dessutom erbjuder VPN tjänst. Har någon erfarenhet av den? Hur mycket sänker den hastigheten? Smidig?

Borde inte sänka någonting, för övrigt så har gratis versionen ingen kryptering, du får bara en ny ip adress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Borde inte sänka någonting, för övrigt så har gratis versionen ingen kryptering, du får bara en ny ip adress.

Precis... tänkte mer på betalversionen OpenVPN.