Jag köpte för ett par veckor sedan en nästan identisk setup
likadan cpu, moderkort, ramminnen men MSI 980 ti då jag hittade en bra deal på det kortet var asus som var första valet, men gillar de semipassiva kylarlösningen på MSI kortet. Kanske att asus kör med semipassiv kylning också.
Kan bara säga att jag är nöjd med prestandan, passade på att uppgradera skärmen också och det fungerar hyfsat att driva 1440p med det systemet. Jag valde ett kraftigare nätagg för eventuellt ett till 980 ti när pascal kommer och priserna sänks på 980 ti. Det kan nog vara bra eftersom det är lite tyngre att driva 1440p.
Jag lirar mycket hots (low), Dying light(ultra) och en del witcher(High) och ligger kring 60-120 fps.
Kan tillägga att jag var ganska besviken när jag hörde att mitt nätagg var det som lät mest i datorn, köpte en EVGA 1300 G2 (Jag vet inte riktigt vad jag tänkte när jag beställde 1300w). Bytte ut det mot ett EVGA 1000w P2 med semipassiv kylning det kan jag verkligen rekomendera, har inte hört att fläkten startat än. Antagligen när jag lirar men då är det så mycket annat ljud så det spelar inte så stor roll.
Tänkte att 1000w skulle räcka till 2 st 980 ti samt 6700k överklockat med lite marginal.
Annars kan jag rekomendera EVGAs lite mindre PSU (750-850 watt) med semipassiv kylning i G2 serien. Jag testade 750 wattaren innan jag bestämde mig för att framtidssäkra lite med 1000 watt.