Muskampen 2025: Segraren korad!

Uppgradera eller sälja och köpa nytt?

Permalänk
Medlem

Uppgradera eller sälja och köpa nytt?

Hej har haft min dator nu i 2 år och nu märks det att den inte hänger med lägre. Vilket är mest värt att göra, uppgradera eller sälja och köpa nytt?

Gigabyte Z77P-D3
I5-3570K 3.4GHz
Gigabyte Radeon HD7870 OC 2GB
Corsair Vengeance 8GB RAM
Corsair 500W CX Bronze 80+
SSD Intel 330 series 120GB
HDD 1TB
Arctic Cooler Freezer 13
Tack på förhand!:)

Permalänk
Medlem

För spel?

Nytt grafikkort, eventuellt nytt nätagg, plus överklock av processor förutsatt att du har ett moderkort med stöd för detta (införskaffning av kylare om du inte har hyfsad sådan).

Permalänk
Medlem

@kronwalled: Yes, hade tänkt Fallout 4, Mirror's Edge Catalyst, BF4 och lita andra kommande spel. Smart av mig att inte skriva dit moderkort *Facepalm*

Permalänk
Medlem

Om det finns tvekan, då finns det ingen tvekan.

Sälj din dator, köp en ny, om den är två år gammal så är det dags : )

MVH

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Aeig: Okej. Vad tror du jag skulle kunna sälja den för? 4-5 tusen kanske?:)

Permalänk
Medlem

Värd runt 3.5k, kanske kan få mer på blocket.

Nytt kommer att ge en förbättring, och alltid skoj med nytt, men det kommer att kosta mer än det smakar så det beror på hur ekonomisk du är. Ditt moderkort stödjer överklockning, så jag står fast vid mitt tidigare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knuuteen:

@Aeig: Okej. Vad tror du jag skulle kunna sälja den för? 4-5 tusen kanske?:)

2500-3500 kr här på SWEC.

MVH

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Värd runt 3.5k, kanske kan få mer på blocket.

Nytt kommer att ge en förbättring, och alltid skoj med nytt, men det kommer att kosta mer än det smakar så det beror på hur ekonomisk du är. Ditt moderkort stödjer överklockning, så jag står fast vid mitt tidigare svar.

Skrivet av Aeig:

2500-3500 kr här på SWEC.

MVH

Okej. Då blir det nog att uppgradera om den inte är värd mer. Tack så mycket för hjälpen!