Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

Endast två datorkomponenter

Permalänk

Hej Webhallen!
Är det inte på tiden att ni anpassar er websida för smartphones och plattor? Det är väldigt jobbigt att försöka manövrera på sidan från en smartphone.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Hej Webhallen!
Är det inte på tiden att ni anpassar er websida för smartphones och plattor? Det är väldigt jobbigt att försöka manövrera på sidan från en smartphone.

Kan chippa in här.
Safari på min iPhone får inte ens upp nån websida, blir bara helt blankt, måste köra via chrome.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bluesky1:

Endast två datorkomponenter

Jo, det är ju inte direkt de mest lukrativa vinstmarginalerna som vi har att tulla på när det gäller komponenter och sällan det som drar mest folk till butikerna heller så vi försöker mer köra komponenter online när vi väl gör kampanjer. Tror dock vi har lite skoj grejer till black friday om du kan hålla dig till dess

Skrivet av ghostfenix:

Hej Webhallen!
Är det inte på tiden att ni anpassar er websida för smartphones och plattor? Det är väldigt jobbigt att försöka manövrera på sidan från en smartphone.

Vi arbetar för fullt på en responsiv sida som kommer att fungera betydligt bättre på mobiler och surfplattor! Lansering tidigt 2016 hoppas vi.

Skrivet av BasseBaba:

Kan chippa in här.
Safari på min iPhone får inte ens upp nån websida, blir bara helt blankt, måste köra via chrome.

Då är det nog något i din lur som spökar, funkar toppenfint på min och kollegornas lurar när vi kollade nyss och vi har inga övriga felrapporter har inkommit. Testa att rensa cachen (Inställningar, Safari, Rensa historik och webbplatsdata)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Då är det nog något i din lur som spökar, funkar toppenfint på min och kollegornas lurar när vi kollade nyss och vi har inga övriga felrapporter har inkommit. Testa att rensa cachen (Inställningar, Safari, Rensa historik och webbplatsdata)

Kan meddela att det var adblockern som ställde till det.
Skylla mig själv? Kanske, men er sida är faktiskt den första som helt slutat fungera

Permalänk
Medlem

Kan @Webhallen kolla upp ett RMA-ärende?

Inte fått någon info eller så, utan enbart att det skulle ta "upp till 20 arbetsdagar". Lämnades in den 23 September om jag minns rätt.

Ärendet gäller R74286

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sålänge du slutfört köpet online ja.
Om du bara bokar varan och sen betalar när du väl är i butik så är ångerrätten inte gällande.

Lade idag beställning online på en SSD och valde att betala med faktura i januari med uthämtning i butik.

När jag hämtade ut beställningen i butik så sa jag till butikspersonalen att det är väl bara komma in med produkten ifall jag inte skulle vara nöjd med den. Får då till svar att ångerrätten inte gäller då jag hämtar ut beställningen i butik och fakturan skapas på plats och att den beställning jag genomfört på er website bara är att se som en reservation.

Beställde och slutförde alltså köpet online men hämtade ut i butik.

Vad är det som gäller egentligen?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FireFox:

Lade idag beställning online på en SSD och valde att betala med faktura i januari med uthämtning i butik.

När jag hämtade ut beställningen i butik så sa jag till butikspersonalen att det är väl bara komma in med produkten ifall jag inte skulle vara nöjd med den. Får då till svar att ångerrätten inte gäller då jag hämtar ut beställningen i butik och fakturan skapas på plats och att den beställning jag genomfört på er website bara är att se som en reservation.

Beställde och slutförde alltså köpet online men hämtade ut i butik.

Vad är det som gäller egentligen?

Rent tekniskt:
Du slutför köpet i butik. Ingen faktura skapas, inga anspråk ställs, förrän OM du väljer att komma för att hämta produkten och skriva under fakturaunderlaget och därmed slutföra köpet.
(Om du istället inte hämtar ut produkten så händer absolut ingenting: du får ingen faktura, vi gör inga anspråk, du har ingen produkt etc. Så därmed kan man knappast anse att köpet är slutfört.)

I praktiken:
Det har varit rörigt i vår internkommunikation. Efter att jag svarar här så går jag ut till alla våra butiker med information att acceptera dessa fall som distansköp (trots att de de facto inte är det men helt enkelt eftersom det är otroligt svårt för den enskilde kunden att veta detta).

Om du har en specifik order du behöver hjälp med angående detta kan du PM:a mig ordernr för om jag mailar ut till våra butiker nu är risken att många ansvariga gått hem för helgen och att infon inte sprids ordentligt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Rent tekniskt:
Du slutför köpet i butik. Ingen faktura skapas, inga anspråk ställs, förrän OM du väljer att komma för att hämta produkten och skriva under fakturaunderlaget och därmed slutföra köpet.
(Om du istället inte hämtar ut produkten så händer absolut ingenting: du får ingen faktura, vi gör inga anspråk, du har ingen produkt etc. Så därmed kan man knappast anse att köpet är slutfört.)

I praktiken:
Det har varit rörigt i vår internkommunikation. Efter att jag svarar här så går jag ut till alla våra butiker med information att acceptera dessa fall som distansköp (trots att de de facto inte är det men helt enkelt eftersom det är otroligt svårt för den enskilde kunden att veta detta).

Om du har en specifik order du behöver hjälp med angående detta kan du PM:a mig ordernr för om jag mailar ut till våra butiker nu är risken att många ansvariga gått hem för helgen och att infon inte sprids ordentligt.

Tack så mycket för ett konkret besked, man blir lite osäker annars när man får höra olika.

Kommer säkert bli nöjd med disken, men man vill ju ha alla dörrar öppna ifall att så att säga.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Kan @Webhallen kolla upp ett RMA-ärende?

Inte fått någon info eller så, utan enbart att det skulle ta "upp till 20 arbetsdagar". Lämnades in den 23 September om jag minns rätt.

Ärendet gäller R74286

Att du inte blir förbannad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

@webhallen Fråga angående Mall of Scandinavia kampanjen.

PS4+COD Black Ops 3 är slut i lager i den butiken enligt er sajt.
http://www.webhallen.com/228967
Är det då kört att få den till kampanj-priset? (Lördag/Söndag dvz)

EDIT; Det var kört. Var där och frågade

Permalänk
Medlem

För er info går det sådär bra att använda kortbetalning, gav upp och använde paypal ikväll/inatt efter att ha försökt tre dagar i rad.
"Din kort- eller bankbetalning kunde inte genomföras. Vänligen försök igen eller välj ett annat betalsätt." Är det enda som visas, kl 02:10 ca gjorde jag senaste försöket.

Samma kort användes via paypal utan problem.

Permalänk
Medlem

Beställde några saker i fredags och den beställningen ligger fortfarande bara som mottagen oftast brukar jag få ett mejl dagen efter eller senast 2 dagar senare att jag kan hämta sakerna så nu börjar jag undra vad som händer.
Ordernummer 7166516
Orderdatum 2015-11-13 17:47

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Fanns allt på lager?

Skrivet av vinylens:

Beställde några saker i fredags och den beställningen ligger fortfarande bara som mottagen oftast brukar jag få ett mejl dagen efter eller senast 2 dagar senare att jag kan hämta sakerna så nu börjar jag undra vad som händer.
Ordernummer 7166516
Orderdatum 2015-11-13 17:47

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Fanns allt på lager?

Japp där av jag tycker det är konstigt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Japp där av jag tycker det är konstigt.

Ring/maila och hör med dem!
Har du valt hämta ut eller skicka ut?
Kollat så allt finns i lager på rätt plats?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Xorlon:

För er info går det sådär bra att använda kortbetalning, gav upp och använde paypal ikväll/inatt efter att ha försökt tre dagar i rad.
"Din kort- eller bankbetalning kunde inte genomföras. Vänligen försök igen eller välj ett annat betalsätt." Är det enda som visas, kl 02:10 ca gjorde jag senaste försöket.

Samma kort användes via paypal utan problem.

Märkligt vi har inga övriga rapporter om fel med kortbetalningar. har du kollat med din bank så att vi inte är spärrade som mottagare elle rnågot i den stilen?

Skrivet av vinylens:

Beställde några saker i fredags och den beställningen ligger fortfarande bara som mottagen oftast brukar jag få ett mejl dagen efter eller senast 2 dagar senare att jag kan hämta sakerna så nu börjar jag undra vad som händer.
Ordernummer 7166516
Orderdatum 2015-11-13 17:47

Hej, jag vet faktiskt inte varför det dröjt så sålänge men jag ser att det är på väg till butiken där du beställt och bör anlända idag/imorgon.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Japp där av jag tycker det är konstigt.

Du beställde en fredagskväll. Ingen packning sker på helger så vitt jag vet. Varorna är på väg till butiken du beställt till idag enligt Webhallen själva. Det innebär alltså att varorna förmodligen skickades igår. Det är ju ändå snabba bullar?

Permalänk
Entusiast

Kommer även er vanliga hemsida få ny design tidigt nästa år eller är det endast för mobila enheter?
Lite är ju redan gjort med (betydligt) bättre söksystem och bättre medlemssida, men det är ju ytterst små förändringar rent kosmetiskt, och sidan ser gammal ut numera jämfört med många konkurrenter.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Skickas paketen till brevlådan ifall dom är så små att dom inte går att följa?
Ett paket skickades i fredags som inte ännu har anlänt, jag förstår att posten är sega under helgen men borde ha kommit idag.

Permalänk
Skrivet av Terrell:

Skickas paketen till brevlådan ifall dom är så små att dom inte går att följa?
Ett paket skickades i fredags som inte ännu har anlänt, jag förstår att posten är sega under helgen men borde ha kommit idag.

Paket går till ombud, skickas det som brev så kan det hamna i brevlådan om det får plats eller hos ombud om det är för stort. Webhallen brukar använda brev för små försändelser (ospårbart och billigare att skicka) så det lär väl dyka upp snart...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Märkligt vi har inga övriga rapporter om fel med kortbetalningar. har du kollat med din bank så att vi inte är spärrade som mottagare elle rnågot i den stilen?

Hej, jag vet faktiskt inte varför det dröjt så sålänge men jag ser att det är på väg till butiken där du beställt och bör anlända idag/imorgon.

Tackar för hjälpen

Skrivet av Caldetron:

Du beställde en fredagskväll. Ingen packning sker på helger så vitt jag vet. Varorna är på väg till butiken du beställt till idag enligt Webhallen själva. Det innebär alltså att varorna förmodligen skickades igår. Det är ju ändå snabba bullar?

Jo jag räkna med det men statusen brukar ändras.
Dessutom har jag beställt fredagar och kunnat hämta det en söndag.
Mest min son som undrar vad som hänt då det brukar gå fort han som ska ha grejerna uppgradera hans dator från 670 till 980ti samt ett nytt nätagg.

Då vet jag vad jag har att göra i helgen eller någon kväll snart

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Tackar för hjälpen

Jo jag räkna med det men statusen brukar ändras.
Dessutom har jag beställt fredagar och kunnat hämta det en söndag.
Mest min son som undrar vad som hänt då det brukar gå fort han som ska ha grejerna uppgradera hans dator från 670 till 980ti samt ett nytt nätagg.

Då vet jag vad jag har att göra i helgen eller någon kväll snart

Ok, men då har varan som bokats funnits i lager då posten inte opererar på helgerna
Men gött att det är på g!

Permalänk
Medlem

Serialnummer Windows ihop med Config-dator

Hej,

Är nog dum i huvudet men var i hela världen hittar jag produktnyckeln till Windows 10 som kommer med en ny Webhallen Config-dator? Jag har tre saker som har Microsoft printat på sig: En installations-DVD med vitt kartongfodral, en tunn folder "Limited Warranty" och en ännu tunnare med texten "Product Guide", ingen av dem innehåller en produktnyckel vad jag ser. Datorn stannar i uppstartssteget så kommer inte vidare där heller. På DVD:n hittar jag (av förklariga skäl) ingenting. På baksidan av Win 10 -DVD-fodralet står "Ange din produktnyckel om du tillfrågas" men inte var jag kan hitta den så... var hittar jag den. Hade väldigt mycket sett fram emot att komma igång ikväll eftersom jag är borta sen några dagar .\

Tack på förhand för hjälpen!

/Erik

Skrivfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av brickuz:

Hej,

Är nog dum i huvudet men var i hela världen hittar jag produktnyckeln till Windows 10 som kommer med en ny Webhallen Config-dator? Jag har tre saker som har Microsoft printat på sig: En installations-DVD med vitt kartongfodral, en tunn folder "Limited Warranty" och en ännu tunnare med texten "Product Guide", ingen av dem innehåller en produktnyckel vad jag ser. Datorn stannar i uppstartssteget så kommer inte vidare där heller. På DVD:n hittar jag (av förklariga skäl) ingenting. På baksidan av Win 10 -DVD-fodralet står "Ange din produktnyckel om du tillfrågas" men inte var jag kan hitta den så... var hittar jag den. Hade väldigt mycket sett fram emot att komma igång ikväll eftersom jag är borta sen några dagar .\

Tack på förhand för hjälpen!

/Erik

Öppna fronen, den är avtagbar. Där finns en klisterettikett med numret. Åtminstone hade Win 8.1 så.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@Dockland:

Stort tack, du är min hjälte! Visst fanns den där, hade missat den trots att jag öppnade fronten förut och kollade efter eventuella extra anslutningar .)

Permalänk

Hej Webhallen,
Jag var inne i er butik i Göteborg igår med avsikt att köpa delar till en ny dator. Jag frågade om det var öppet köp- jag har bara sett chassit på bild och vill därför bilda mig en uppfattning om kvalitetsintryck m.m. Det var inget öppet köp. Jag frågade om jag fick titta på chassit i butik. Det fick jag inte då chassit skulle anses som använt. Jag blev rekommenderad att gå hem och beställa på internet och utnyttja möjlighet till ångerrätt.
Låter det rätt tycker ni? Ur ett kundvårds- eller klimatperspektiv? Jag blev förbannad och har tills vidare satt upp webhallen på listan av leverantörer jag inte använder. Jämför med Netonnet- där är det inga som helst problem att byta om man inte skulle vara nöd.
Skärpning...

Visa signatur

_________________________________________________________
Data 1: Gigabyte Z690 Elite AX, Intel 12900K, 32GB Corsair DDR5, PNY RTX 3080 12G, Lian Li O11D EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faketastic:

Hej Webhallen,
Jag var inne i er butik i Göteborg igår med avsikt att köpa delar till en ny dator. Jag frågade om det var öppet köp- jag har bara sett chassit på bild och vill därför bilda mig en uppfattning om kvalitetsintryck m.m. Det var inget öppet köp. Jag frågade om jag fick titta på chassit i butik. Det fick jag inte då chassit skulle anses som använt. Jag blev rekommenderad att gå hem och beställa på internet och utnyttja möjlighet till ångerrätt.
Låter det rätt tycker ni? Ur ett kundvårds- eller klimatperspektiv? Jag blev förbannad och har tills vidare satt upp webhallen på listan av leverantörer jag inte använder. Jämför med Netonnet- där är det inga som helst problem att byta om man inte skulle vara nöd.
Skärpning...

Varför beställde du inte bara med mobilen i butiken (i kassan) och bad dom vänta för du skulle fixa öppet köp?

Permalänk
Skrivet av Foffi:

Varför beställde du inte bara med mobilen i butiken (i kassan) och bad dom vänta för du skulle fixa öppet köp?

Hur menar du? Öppet köp gäller ju bara på ordrar som skickas?

Visa signatur

_________________________________________________________
Data 1: Gigabyte Z690 Elite AX, Intel 12900K, 32GB Corsair DDR5, PNY RTX 3080 12G, Lian Li O11D EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faketastic:

Hur menar du? Öppet köp gäller ju bara på ordrar som skickas?

Nä, så länge du genomför köpet online så gäller distansköpslagen. Alltså så länge du betalar via internet helt enkelt. Som leveransmetod kan du välja "hämta i butik" i den butiken där du står.

Webbhallen har själva tidigare i tråden bara ett par sidor bak hur detta funkar hos just dem.