Black Friday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Webhallen skulle gå i konkurs om dom sänkte 25% rakt av på sortimentet. Som någon innan nämnde är det korkat att jämföra Wallmart med svenska butiker.

Absolut, men då är det korkat av svenska butiker att börja hypa Black Friday.
Nu ber jag om ursäkt till Webbis eftersom dom felaktigt blev uthängda av mig, skulle skrivit <elektronikbutiker> istället

Jag står fast vid att dom överlag små rabatterna som bjuds inte på nått sätt bjuder in till en köpfest. Jag ser ingen mening med att stressa igenom ett köp en specifik dag för att tjäna nån/några hundralappar.
Sen kommer det säkert finnas stora rabatter på vissa varor, men min analys av dom högst sänkta varorna förra året (2014) var att det var gamla/utgående modeller som dom ändå ville bli av med.

Intressant artikel @stormense länkar till, men jag som lekman tycker det är svårtytt. Jaha? BF ledde till dålig tillväxt? Vad är det för gottegrisar som dikterat att det alltid ska vara en tillväxt i elektronikhandeln?
Klart som fan att det kommer vara mindre försäljning månaderna efter, det är väl det som är hela grejen? En bra rea-start så man kan klara av sina julklappsköp till en billigare nota.
Men det är klart, förstå-sig-på-ekonomerna tycker väl att BF ska bidra till att folk både impulsköper på BF och sen håller en normal inköpsnivå under december och gärna utöver det ökar handeln med 10% extra? Bah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Ska det heta black friday ska det vara det också. Tex ett GTX 970 för 1990:- eller en TV till 50%

Kommer inte hända. Finns inga sådana marginaler helt enkelt. Vad lärde vi oss från senast?
Jo, 10-15% nedsatta varor på priser som visade sig vara smyghöjda INNAN rean.
BF kan man således lugnt bortse ifrån

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem

Nordicfeel

Nordicfeel kommer ha sina Black Friday erbjudanden på Black Friday 2015

Permalänk

Jag känner på mig att alla butiker kommer att sälja av 4690k och 4790k under black friday..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Jag är ute efter en tvättmaskin och elgiganten har nu i helgen 20% rabatt på vitvaror. Borde jag slå till nu under helgen eller kan man tänka sig att det blir än bättre erbjudande om en vecka (BF)?

Permalänk
Medlem

@thg-linus:
Köp nu, skulle det bli bättre på BF har du prisgaranti!

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Får hoppas man hittar nån trevlig skärm eller ett tangentbord för hyfsad rea

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Tror ni dd3 ram minnerna kommer sänkas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Tror ni dd3 ram minnerna kommer sänkas?

Jadå.

Permalänk
Skrivet av seraj5:

Tror ni dd3 ram minnerna kommer sänkas?

Tror vi kommer se galna priser på allt utgående, det vill säga ddr3, 4690k, 4790k och mobos.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Uppmärksammade inte förra rean, finns det någon som hade koll på priser förra året? Har velat skaffa datorskärm (tänkte mig en mg279q) ganska länge men har inte alltför mycket pengar i dagsläget.

Permalänk
Skrivet av saigon:

Hoppas på Xbox One till bra pris.

Indeed, någon som tror på bra pris på xbox one 1tb? min bror som tänkt o skaffa ett.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Får hoppas att det finns ett tangentbord med bruna brytare till ett bra pris under BF. Förbannat tråkigt att Func-borden börjar sälja slut nu och inga med bruna brytare finns kvar.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moffelito:

Någon här som har erfarenhet av att köpa datorkomponenter på plats i USA under Black Friday? Jag är i USA under Black Friday och tänkte försöka se om man kunde få tag i nåt billigt grafikkort eller cpu då jag ändå är på väg att köpa ny dator.

Finns det några fysiska butiker som faktiskt säljer komponenter över disk?

fry's, best buy osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av saigon:

Hoppas på Xbox One till bra pris.

Skrivet av Kevlarheart:

Indeed, någon som tror på bra pris på xbox one 1tb? min bror som tänkt o skaffa ett.

Såg denna i dagens fynd-tråden, kanske något för er? Ni får trots allt tre spel på köpet. Dock ingen 1TB version.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XON...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 | CPU: Ryzen 5 3600 @ 3,6GHz MoBo: ROG Strix B450-F Gaming
GPU: GTX 1660 Ti OC 6G | SSD: 860 EVO 1TB SSD
PSU: Fractal Design Integra M 750W

Citera för svar - Frakfritt: Inet

Permalänk
Medlem

Absolut ett bra pris. Men personligen är jag inte så lockad av Fifa eller Battlefront, även om det säkert är ett kul spel.

Men för dom som gillar alla medföljande så är det ju ett riktigt bra pris.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Absolut ett bra pris. Men personligen är jag inte så lockad av Fifa eller Battlefront, även om det säkert är ett kul spel.

Men för dom som gillar alla medföljande så är det ju ett riktigt bra pris.

Eftersom de båda är nya konsoltitlar som går över 500 KR så kan du ganska lätt sälja dom för 200-300 kr styck.
Då blir det runt 2500 för en Xbone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatpala:

Ska bli trevligt med ännu en black friday, hoppas på en bra deal på ett 980/980ti då mitt 780 inte riktigt pallar med de nya spelen på min 1440p skärm jag köpte på black friday förra året.

Tycker du man ska köpa det från Dustin den 25:te eller riskera att priset höjs igen medans man väntar/hoppas på en bra deal den 27:de?
https://www.dustinhome.se/product/5010887451/xlr8-oc-gaming

Brukar aldrig bry mig så mycket om svenska black fridays, men tror du verkligen priset blir bättre än så?

Permalänk

Fick mail om att Gamestop också ska ha en rea under Black Friday:

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Tycker ni man ska handla teknikprylar på black friday eller vågar man vänta på cyber monday då man mest handlar på nätet?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Fick mail om att Gamestop också ska ha en rea under Black Friday: http://i.imgur.com/mZhCCfB.png

Blir kanske normalpriser då. Lokala gamestop tar ibland 799kr för nya spel i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Blir kanske normalpriser då. Lokala gamestop tar ibland 799kr för nya spel i alla fall.

Har de blivit så dyra på senaste tiden? Brukade själv handla där väldigt ofta förut och har alltid tyckt att deras priser varit helt okej. Game däremot har jag alltid tyckt varit dyrt.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Har de blivit så dyra på senaste tiden? Brukade själv handla där väldigt ofta förut och har alltid tyckt att deras priser varit helt okej. Game däremot har jag alltid tyckt varit dyrt.

kom ihåg att jag kom till gamestop och så ville dom ha 250 för ett begagnat gta4 på skiva....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitz91:

Tycker ni man ska handla teknikprylar på black friday eller vågar man vänta på cyber monday då man mest handlar på nätet?

BF som gäller i Sverige.
CM var det inte mycket med förra året.

Permalänk
Medlem

Hoppas på lite rea på en warthog joystick. länge sen nu och är jävligt sugen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Har de blivit så dyra på senaste tiden? Brukade själv handla där väldigt ofta förut och har alltid tyckt att deras priser varit helt okej. Game däremot har jag alltid tyckt varit dyrt.

Inte handlat nya spel där på flera år pga priserna 799 kanske är extremfall men de ligger ofta 100-150 kr över de flesta butikerna känns det som. Minns när jag skulle ha ett beg Xbox 360 för många år sedan. De kunde sälja ett begagnat av första varianten med två st 512mb minneskort för typ 1500kr utan spel elgiganten sålde slimvarianten med 4gb minne + ett spel (tror det var senaste call of duty eller fifa) för 1600kr och då fabriksnytt.

Men skitsam vi får se om det går fynda något på fredag

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

hopps de blir rea på de saker jag ska köpa från Inet, Elle rea på sweclockers vinter dator...

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft så bra koll på black friday dom senaste åren. Hur skulle ni säga att det är jämfört med mellandagsrea och liknande?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Avstängd

Såg att Teknikproffset också ska köra black friday
http://www.teknikproffset.se/BLACK-FRIDAY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@thg-linus:
Köp nu, skulle det bli bättre på BF har du prisgaranti!

Gäller inte prisgarantin bara på ordinarie pris?