Permalänk

Uppgradera till 980ti

Hej
Det jag undrar över är om det är värt för mig att uppgradera till ett 980ti och om jag kommer att bottelnecka grafikortet med dessa specs:
Cpu: Amd fx 8570
Moderkort: ASUS Sabertooth 990FX R2.0
Gpu: 1 xfx 7950
Psu: corsair rm850 watt
Hdd: 1 tb

Har haft dubbla grafikort men det har skappat för mycket problem istället för att ge mer mer fps.
MVH/// Gustav

Permalänk
Medlem

Skulle jag vara dig så skulle jag samidigt passa på att byta upp dig till bättre CPU (intel kanske?) men då behöver du ett nytt mobo också.

Hur mycket RAM har du?

Visa signatur

Silverstone Raven RV03B-W Black | ASUS Sabertooth Z77 | NZXT HALE 90 1000W | Core i5 2500k @ 4.5 GHZ | 16GB Corsair VENGEANCE | 2xCorsair Force GS RAID 0 | 2TB Seagate Barracuda Green 5900rpm| EVGA GTX 980Ti SC+ ACX2.0 | Acer 27" Predator XB270HU G-Sync IPS 2K | Corsair K70 Cherry MX Red | Razer Deathadder Chroma | Philips Fidelio X2 + V-Moda Boompro

Permalänk

Jag har just nu 16 gb i ram dd3 Såg nu att jag glömde skriva det
Skulle dessa kunna fungera i7-4790K

980 ti

Permalänk
Medlem

980ti är helt ok, men du kommer inte bli nöjd i varken 4k eller 1440p, däremot är det grymt potent i 1080p. Det beror ju mycket på vad du har tänkt att spela, men dom flesta spelen är ju gpu begränsade så det blir troligtvis en rejäl boost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra1234:

Jag har just nu 16 gb i ram dd3 Såg nu att jag glömde skriva det
Skulle dessa kunna fungera i7-4790K

980 ti

Börja med bara grafikkort och testa tycker jag.

Permalänk

Okej tack så mycket för svaren tror nog det blir att jag köper bara grafikkortet först sedan om jag vill uppgradera mig mer ska jag uppgradera till en annan processor och moderkort