Ganska schysst dator, men laggar vilka inställningar jag än har?

Permalänk

Ganska schysst dator, men laggar vilka inställningar jag än har?

Tjena! jag har haft ett problem ett bra tag nu men har inte orkat ta tag i det först nu!

Så jag har en dator (syftar inte på den som står i min signatur) som är ganska bra på papper men laggar på alla spel. Jag kan radda upp den del spel som det laggar på även fast jag har allt från low till max: LoL, CS, Tomb Raider, Crysis 3, Minecraft osv osv (Ofta spelar det ingen roll vilka inställningar jag har, det laggar lika mycket i vilket fall).

Och på denna dator är specsen
Grafikkort: Asus Geforce 770
Processor: AMD FX 8120 (Åttakärnig 3.1ghz)
Ram: 8gb (Vet inte vilket märke)
Nätagg: FSP Aurum CM Series 650M (Gold)
Moderkort: ASUSTeK M5A78L-M LE Rev X.0x
Chassi: Zalman (Vet dock inte vilket, den är liten i vilket fall)

Hoppas att allt som behövs finns här
Tack att ni läste och ha en god kväll!

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem

Vad avser du med "lagg"? FPS-drops eller dålig ping? Provat att mäta hur många FPS du får ut i ovan nämnda spel när du upplever lagget?

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem

Eftersom du har två datorer:

Kan det vara så att du har en 144 Hz-skärm på den andra och "bara" typ 60 Hz på datorn ifråga?

Permalänk
Medlem

Har du kollat så tempsen är okej?

Permalänk

@RedRetro: Har två exempel

LoL: Över 140 de första 10 sekundrarna, sedan så går det ned till runt 30
CS: DEt är alltid under 60.
Grafikinställnignarna har inte haft någon betydelse :/

Märkte på efterhand att jag glömde att citera dig hehe.

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk

@hypermode: DEn är 60hz har du rätt i Men det står fortfarande att min FPS alltid är låg. Om jag kanske missade att nämna så har jag två skärmar. (Acer g276hl)

Visa signatur

Permalänk

@nickye11: Om du menar temperatur så vet jag faktiskt inte, jag kan uppleva att det kan vara varmt, dock så har jag vattenkylning fyi. Hur kollar man det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Vattenmelon: Okej, ja det låter ju sannerligen skumt att du har så låg FPS i de spelen. Som tidigare nämnt bör du kika på temperaturerna, exempelvis genom att ladda ner HWMonitor (http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html). Dra igång programmet i bakgrunden medan du gamear i typ 30 min. Därefter postar du en bild på resultaten

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Skrivet av RedRetro:

@Vattenmelon: Okej, ja det låter ju sannerligen skumt att du har så låg FPS i de spelen. Som tidigare nämnt bör du kika på temperaturerna, exempelvis genom att ladda ner HWMonitor (http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html). Dra igång programmet i bakgrunden medan du gamear i typ 30 min. Därefter postar du en bild på resultaten

Will do! Jag återkommer.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RedRetro:

http://imgur.com/a/kadnB

Tror du att lösa detta kan lösa mitt FPS problem?

Visa signatur